طراحی بسته بندی برنامه به یکی از بخش های اصلی کسب و کار تبدیل شده است و چالش های موجود را برای طراحان گرافیک و بسته بندی ارائه شده است. امروز، به عنوان یک طراح بسته بندی می خواهم این مفهوم را به زبان ساده برای شما خوانندگان عزیز توضیح دهم. منتظر نظرات شما در قسمت کامنت ها خواهم بود!

برای لحظه ای به جعبه یک انگشتر فکر کنید. این بسته بندی مرسوم به گونه ای طراحی شده است که در عین ساده، بسیار ظریف، مجلل و چشم نواز است و از آن بیش تر برای درخواست ازدواج می کنند.

جعبه گیر نمونه خوبی از طراحی و بسته بندی است که چگونه برای ارتقای محصول، هر دو با هم به کار می آیند.

جهان بسته بندی بسیار عالی، پویا و خلاقانه است. این بسته بندی می تواند یک جعبه ساده یا می تواند یک تیوب خمیر دندان باشد. دقیقاً مانند آنچه در تصویر پایین می بینید.

https://erfangroup.com/wp-content/uploads/2021/05/%D8%A8%D9%84%D8%A7%DA%AF1.4.jpg

1

در این مقاله می‌خواند:

1. طراحی بسته بندی چیست؟

2. بسته بندی

3. طراحی و بازاریابی

عنوان 1 : طراحی بسته بندی چیست؟

طراحی بسته بندی، طراحی بسته بندی به منظور ایمن نگه داشتن، حفظ هویت و تحویل یک محصول است.

بسته بندی محصول چیست؟ به ایجاد نمای خارجی یک محصول، طراحی بسته بندی محصول می گویند. این طراحی شامل مواد انتخابی، شکل، گرافیک، رنگ و فونت است که در جعبه بسته بندی، قوطی، بطری یا هر نوع دیگری استفاده می شود.

مانند هر طراحی خوب، بسته بندی نیز داستانی را روایت می کند. بسته بندی یک تجربه است که ما را از طریق حس بینایی، لامسه و شنوایی درگیر می کند. (و گاهی اوقات بسته بندی محصول یا بسته بندی است، این طراحی می تواند حتی حس چشایی وبویایی ما را تحت تأثیر قرار دهد.) ، چه کسی باید از آن استفاده کند و مهم تر از همه اینکه آیا باید آن محصول را بخریم یا نه.

دسته بندی محصولات نقش های متعددی مانند هویت، بررسی و ارزیابی محصول را بر روی آنها انجام می دهد.

هر محصولی در فروشگاه، بسته بندی مخصوصی دارد. این محصول چه یک گوشی آیفون باشد، چه جعبه های مواد غذایی فست فود مک دونالد و حتی کارتن یخچالی که به تازگی گرفته شده، هر کدام بسته بندی مخصوص به خود را دارند. بیش تر این بسته بندی ها خوب هستند، اما از آن ها هم بد هستند!

طراحان گرافیک، طراحان بسته بندی و انتخاب کلی هر شخصی بدون در نظر گرفتن تخصص و مهارت می توانند طراحی را ببندند. از دید طراحان گرافیک، طراحی بسته بندی چگونه بازتاب هویت یک برند در جعبه های بسته بندی است. از این رو، علاوه بر اینکه برای طراحی ایده باید به خریدار توجه کنید، باید اطلاعاتی را هم در مورد محصول ارائه دهید. نقش های روی بسته بندی باید طرح و عنوان برند را در خرید و آن را روی جعبه محصول ارائه دهند.

https://erfangroup.com/wp-content/uploads/2021/05/%D8%A8%D9%84%D8%A7%DA%AF1.2.jpg

عنوان 2: بسته بندی

برای اینکه ببینید کدام طراحی موفقیت آمیز است، به کار رقبای خود نگاه کنید!

به اشکال، موارد استفاده شده و سایر جنبه های طراحی بسته بندی آنها را انجام دهید و آنها را در نظر بگیرید و آن ها را انتخاب کنید، زیرا می توانید این طراحی ها را برای رقبای شما موفقیت آمیز داشته باشید. پس از بررسی استانداردها، نوآوری و خلاقیت خود را شروع کرده و به آن اضافه کنید. شما می توانید ایده های جالب و عجیبی را طراحی کنید، اما اگر بسته بندی شما واقعاً قابل تولید نیست، این یک ایده باقی خواهد ماند.

موارد قابل بررسی:

· انواع چاپ موجود در چاپگر

· بهترین مواد بسته بندی با نیازهای شما

· دوام و وزن بسته بندی نهایی شما

· اضافه کردن موارد مانند برجسته کاری، مهر زنی و غیره

3

عنوان 3 : طراحی و بازاریابی

طراحی بسته بندی ارتباط بین شکل، ساختار، مواد، رنگ، تصویر و تایپوگرافی با اجزای طراحی است تا محصول را مناسب برای خرید انتخاب کنید. به بیانی ساده تر، بسته بندی شما نشان دهنده مدیریت شماست. هدف اصلی طراحی بسته بندی ایجاد بسته بندی است که محصولی را در بازار خود نگهداری، حفاظت، تولید، ذخیره و از رقبای جدا کند. کلی، هدف نهایی طراحی بسته بندی، رسیدن به ارتباط با شخصیت از طریق مصرف کننده و فروش محصول است.

https://erfangroup.com/wp-content/uploads/2021/05/4.gif

هزاران محصول مختلف در قفسه های یک سوپرمارکت معمولی وجود دارند. فروشگاه های بزرگ، فروشگاه های تخصصی، فروشگاه های اینترنتی و سایت های فروشگاه زیر ساخت هایی هستند که در آن محصولات به فروش می رسند و از طریق طراحی بسته بندی خود باعث مصرف کننده مصرف کننده می شوند.

مصرف کنندگان زمانی خرید می کنند که برندی باعث می شود چیزی احساس کنند.

برانگیختن احساس مهم است. بسته بندی بهترین وسیله برای خرید خریدار به محصولی است که تا به حال آن را خریداری نمی کند. یک شکل، الگو یا رنگ به فرد و خاص می تواند شما را از رقیبی که محصول درست کنار قفسه شما در فروشگاه است، جدا کند.

گستردگی انتخاب مصرف کننده باعث ایجاد رقابت در محصول می شود که به نوبه خود نیاز به تمایز دارد و تفاوت در بازار را تقویت می کند. در یک جامعه مصرف کننده، محصولات و طراحی بسته بندی آنها چنان در هم گره خورده اند که دیگر به عنوان قسمت اول به آن نگاه نمی کنند. در واقع، طراحی موفقیت آمیز بسته شدن باعث ایجاد میل به خرید محصول می شود.

در نهایت برنامه ریزی ، اجرا ، قیمت گذاری ، تبلیغات ، بازریابی ، توزیع و فروش همه و همه بخشی از فعالیت های مربوط به انتقال کالاها از تولیدکننده به مصرف کننده است. طراحی بسته بندی تنها یکی از مراحل این فرآیند است. شرکت طراحی عرفان بیش از 1000 پروژه موفق را در طی این سال ها به سر انجام رسانده است که چند نمونه از آن ها را باهم در زیر می بینیم. برای دیدن طراحی های بیش تر، به قسمت نمونه کار های ما سر بزنید!
https://erfangroup.com/wp-content/uploads/2021/03/biorient-persian-saffron.jpg
https://erfangroup.com/wp-content/uploads/2021/01/naghshan-persian-saffron-packaging.jpg
https://erfangroup.com/wp-content/uploads/2021/04/02-1.jpg
اگر دوست داشتی امتیاز دادن یادت نره!