تفاوت مدیر و رهبر را به خاطر بسپارید. مدیر میگوید برو، ولی رهبر میگوید بیا برویم!

این جمله یکی از مواردی است که تفاوت های مدیریت و رهبری را تنها می کند. عنوان مدیر و رهبر رهبر به جای استفاده می‌شوند، اما اگر بدانیم چه چیزی باعث ایجاد یا یک رئیس می‌شود، متوجه تفاوت آنها می‌شود. در دنیای رقابتی امروز، رهبر بودن به جای رئیس می‌تواند یک تیم را افزایش دهد و موفقیت را برای سازمان تضمین کند. اما با توجه به اینکه عموم مردم این دو عنوان را با هم اشتباه می‌گیرند، باید عناصر اصلی را که از یک فرد رئیس یا می‌سازد، بررسی کنیم. در ادامه مقاله به تعریف رئیس و رهبر می‌پردازیم و به شما می‌گوییم که چه چیزی نقش شما را در سازمان تعیین می‌کند. قبل از نتیجه گیری، شش تفاوت عمده بین نقش را در زمینه‌های این دو چیز به کار و سبک‌های ارتباطی ارائه می‌دهند. با راهکار ابری آوات همراه باشید.

فرهنگ لغت آکسفورد رئیس یا BOSS را به کسی که مسئول یک کارگر یا سازمان است تعریف می کند. بنابراین، رئیس یک موقعیت خاص است و فرد نسبت به افرادی که در سازمان وظیفه آنها را بر عهده دارد، جایگاه بالاتری خواهد داشت. به نوعی رئیس بودن به موقعیتی از قدرت اشاره دارد و چه بخواهد چه بخواهید، رئیس به دلیل قرار گرفتن در این نقش بر زیردستان خود قدرت خواهد داشت. می‌کند و مطمئن می‌شود که افرادی که مسئولیت آنها را بر عهده دارند، کار را درست انجام می‌دهند.

رهبر یا رهبر در مقایسه با رئیس، واکنش مثبت از مخاطبان دریافت می‌کند. فرهنگ لغت آکسفورد کلمه رهبر را اینگونه تعریف می‌کند: «کسی که رهبری یا فرماندهی یک گروه، سازمان یا کشور را بر عهده دارد». هم رهبر رئیس، نقش فرماندهی دارد و این کار را دارد که به دیگران بگوید چه کاری انجام می دهد. اما اگر این دو کلمه را بررسی کنیم، متوجه تفاوت ظریفی هستیم. فعل LEAD به عنوان عملی برای نشان دادن راه رسیدن به هدف (به کسی یا چیزی) با حرکت در کنار آنها تعریف می‌شود. بر خلاف یک رئیس، رهبر به کسی گفته می‌شود که به مشاوره می‌دهد و کارهایی را انجام می‌دهد که رئیس، منتظر دیگران است.

قرار نیست یک رهبر از قدرتی که موقعیتش بوده است، برای دستور دادن استفاده کند. او کارمند را برای رسیدن به هدف نهایی راهنمایی و حمایت می‌کند. جهت حرکت رهبر را به نشان می دهد و بخشی از سفر را با آنها طی می کند. در حالی که برای انجام کارهای مورد نیاز توجه تنها به دنبال نتیجه نیست و فرآیند را هم مورد توجه قرار می دهد. در مقایسه با ماهیت کار رئیس، رهبر آنجا نیست تا بگوید که چه کاری باید انجام شود و نقش او بیشتر انگیزشی است تا نظارتی. با و حمایت، یک رهبر پایه و راهنمایی اساسی برای دنبال کردن مسیر می‌شود.

در حالی که لقب رئیس و رهبر می‌توان عناوین مشابهی یک فرد در سلسله مراتب سازمانی به نظر برسند، وقتی شروع به بررسی عمیق تر تعاریف و نقش می‌کند، متوجه تفاوت‌های آنها می‌شود. رئیس بودن اساساً به دست آوردن یک موقعیت خاص در یک سازمان است و هدف یک رئیس دسته بندی به منظور است. رهبر بودن به داشتن یک موقعیت خاص نیست، بلکه ایجاد چشم‌انداز و جلب احترام و اعتماد زیردستان است. در حالی که رهبران باید اعتماد زیردستان را به دست آورند و اطمینان حاصل کنند که برای پیروی از او الهام گرفته شده اند، یک رئیس به راحتی از قدرت خود برای گرفتن در راس قدرت استفاده می کند و از طریق سیاست های تنبیهی، زیردستان را به کار می بندد. می‌گیرم.

رئیس علاقه ای به تغییر وضعیت موجود ندارد، به این معنی که بر پیروی از رویه و ایجاد یک راه اداری برای رهبری است. اما یک رهبر به دنبال این است که چگونه می توانم اوضاع را بهبود بخشد و تغییر دهد. بنابراین، نقش رهبر توانمندسازی زیردستان و کمک به رشد آنهاست. برای یک رئیس رشد نیازی ندارد، زیرا روش ها و روندهای فعلی برای دریافت نتایج کافی هستند. بنابراین تفاوت رهبری با ریاست تا حد زیادی روانی است و به چشم‌انداز و جهان بینی آنها می‌خواهد.

اساساً فردی که در جایگاه رئیس قرار دارد با عناصر فوق می‌تواند یک رهبر هم باشد. در موردی است که شما در برخورد با افراد خود در نظر می گیرید و اهداف خود را برای خود تعیین می کنید. آیا می‌خواهید دیگران را رهبری کنید و بهتر است تغییر دهید یا اینکه فقط از هدایت و فرمان دادن خوشحال هستید؟ در واقع رهبر یا رئیس بودن به شما و شرایط سازمان بستگی دارد، با شما انتخاب می شود!

حوزه های کلیدی که رئیس را از رهبر جدا می کند چیست؟ تفاوت‌های رهبری و مدیریت مدیریت در این دو را می‌توان به شش حوزه اصلی، تصمیم به کار و هدف، منبع اختیارات، شیوه ارتباط و تفویض اختیار و مسئولیت پذیری تقسیم کرد. مقاله کامل تفاوت های مدیریت و رهبری را در وبلاگ راهکار ابری آوات مطالعه کنید.

اگر دوست داشتی امتیاز دادن یادت نره!