یکی از جذابترین و در حین حال نادیده گرفته شده است.

ظرفیت فوق‌العاده از آن استفاده می‌شود، آگاه شدن از حرف‌های مردم درباره برند شما و در عین حال متوجه وضعیت رقبای شما به منظور تغییر استراتژی استراتژیک و هدف دیگر، سوشال مانیتورنیگ را به ما نشان می‌دهد.

با برسی چیزی که مردم در فضای آنلاین به اشترک می‌گذارند، می‌توان بهتر از فرصت‌های کلیدی، نام‌های برندینگ، اطلاعات و آمار بسیار به صورت رایگان به دست آمد، به گونه‌ای که چگونه می‌توان به دست آورد.

باتوجه به پاسخ‌ها از این گزارش تحقیقاتی در سال با مشارکت Meltwater متوجه می‌شویم که اکثر کسب‌وکارها یک ویژگی ثابت برای نظارت بر شبکه‌های اجتماعی خود دارند و فقط یکسری از آنها فکر می‌کنند که از فرصت‌هایی در این زمینه استفاده نمی‌کنند.

در این گزارش، بیش از 650 فرد حرفه‌ای در صنایع مختلف شرکت‌های مختلف داده‌اند تا اطلاعات دقیق‌تر و بینش بهتری در سوشال لیسنینگ و روند افزیش آن‌ها توسط برندها وجود داشته باشد.

باتوجه به تعداد زیادی که می‌توان از سوشیال مانیتورینگ به دست آورد، قابل لمس است که چرا برندها روی آن سرمایه‌گذاری می‌کنند و پروسه آن را برای بهتر شدن روی سرمایه‌گذاری می‌کنند.

باتوجه به آمار پرسشنامه‌ها، تقریباً 61% از کسب‌وکارها از ابزارهای سوشال لیسنینگ استفاده می‌کنند و روی کلید واژه‌های کسب‌وکار خود نظارت دارند.

حتی بیشتر از آن، پاسخ‌دهنده سوشال لیسنینگ را یک ابزار بسیار ارزشمند می‌دانند و جالب تر آن است که بیش از 82% این ابزار را به عنوان یک برنامه کلیدی برنامه ریزی می‌کند.

این یک نشانه مثبت است و نشان دهنده بلوغ بازاریابی شبکه های اجتماعی است.

چیزی که در گذشته به چشم یک افزونه در تبلیغات شبکه‌های اجتماعی و یکی از رسانه‌های سوشیال مدیا مارکتینگ استفاده می‌شود، اکنون به عنوان یکی از منابع اطلاعاتی مهم برای برندهای متعدد است.

در حال حاضر شبکه‌های اجتماعی به‌طور طبیعی بزرگترین گروهی است که در 7 روز هفته در 24 ساعت فعال است و به شما امکان دسترسی به همیشگی در مورد برند خود را می‌دهد.

برندهای مهم درسوشیال مدیا بر روی “مدیریت شهرت و عاطفه برند” و بعد از آن بر روی آگاهی از برند (Brand Awareness) است.

این دو تا حد زیادی باهم همسو هستند، اما «آگاهی از برند» یک اشاره کلی است، در حالی که «مدیریت شهرت و عرفان برند» به طور خاص بر اساس آنچه گفته می شود، احساسات پیرامون برندها و محصولات است.

بدیهی است که تشخیص احساسات در فضای آنلاین بسیار بدتر است به این دلیل که کامپیوترها نمی‌توانند به راحتی احساس کنند. به طور مثال تشخیص طعنه توسط سیستم‌های کامپیوتری بسیار سخت است. به صورت کلی اطلاعات دقیق در این زمینه به زمان و جستجوی دستی بیشتر نیاز دارد.

مواردی که در عکس بالا می‌بینید برندها از سوشال مانیتورینگ برای تشخیص ترندهای صنعت نیز استفاده می‌کنند. در حال حاضر مديريت بحران، تحليل و تحليل عين رقابتي و تحليل و تحليل كمپين بر اساس پاسخ ها، كمتر از نظر قرار گرفتن.

این یک اشاره به فرصت از دست رفتن است ولی بازهم به این موضوع اشاره می‌کند باید از این محدودیت‌های کلیدی استفاده کنیم تا با استفاده از این ظرفیت قادر باشیم ردیابی و مرتب‌سازی این حجم از اطلاعات را انجام دهیم تا به مهمترین نکات برسیم.

2 تا از بزرگترین مشکلات سوشال لیسنینگ، زمان و حجم کاری نیرو هستند که بزرگترین چالش در نظارت را برجسته می‌کنند. به نظر می‌رسد که سوشیال مانیتورینگ واقعاً بسیار ارزشمند است، اما همه کسب و کارها به دلیل‌های هزینه‌ها و زمانی که می‌توانند بیشترین بهره را از آن دریافت کنند، نمی‌شوند. (این واقعا یک اشتباه جبران ناپذیر برای یک برند است.)

این موضوع کاملاً قابل لمس است، با توجه به پست شدن روزانه میلیاردها کلمه کلیدی در رسانه های اجتماعی، جستجوی آنها برای پیدا کردن پست های مهمی که برندمان در آن منشن شده است واقعاً زمان بر است.

یا باید یک اتوماسیون برای هشدار در زمانی که یک پیام نیاز به عکس‌العمل دارد طراحی شود یا به صورت دستی بازبینی شود. زمانی است که بیشتر کسب‌وکارها از ابزارهای سوشال لیسنینگ استفاده می‌کنند، نمی‌توانند به کسب‌وکارهای کوچک و متوسط ​​بپردازند.

راه های دیگری هم برای آن وجود دارد ولی دوباره این روش ها نیاز به اختصاص زمان زیادی دارند تا مشخص شود هر پلتفرم از چه روش ها و ویژگی هایی برای فیلتر کردن منشن ها استفاده می شود.

به طور واضح از بیزنس‌ها احساس می‌کنند که کنترلی روی آن ندارند:

بیش از یک دهه، هنوز هم فرصت‌های فوق‌العاده‌ای برای اصلاحات قابل توجه در زمینه ابزار سوشال لیسنینگ و افزایش دانش در این زمینه وجود دارد. هنوز هم این یک چالش به خاطر این موضوع است که راه آسانی برای آموزش و آگاهی از مردم در مورد پیچیدگی‌های دیجیتال مارکتینگ وجود ندارد اما پلتفرم‌ها می‌توانند در زمینه این ساده‌سازی، بهبود یابند.

برای دانلود گزارش کامل سوشال لیسنینگ در سال 2022 روی این متن کلیک کنید.

محمدحسین نادعلی – دیجیتال مارکتر

منبع: Social Media Today