بهینه سازی موتور جستجو
بهینه سازی موتور جستجو

تجارت آنلاین در حال حاضر در حال رشد است و کارهای زیادی از اینترنت استفاده می کنند تا به مشتریان خود کالاهای آنلاین بفروشند. بدیهی است برای رونق کسب و کارهای آنلاین، بایستی جستجو آنها را در موتورهای به آسانی و سریع جستجو کرد. در وب حاضر، بیش از یک میلیارد سایت در جهان وجود دارد، و هر یک از این سایتها را می توان در صفحات نتایج موتورهای جستجو مشاهده کرد.

صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) چیست؟

صفحات نتایج موتورهای جستجو
صفحات نتایج موتورهای جستجو

بیش از دو سوم تجربیات آنلاین با یک موتور جستجوی آغاز می شود و طبیعتاً شما هم می توانید که ساز و کارتان از این تجربه باشد. چه بتازگی وب سایت خود را راه‌اندازی کرده‌اید چه یک بازاریاب حرفه‌ای باشید، چه یک مهارت لازم است. شگفتی ندارد اگر شرکت های بی شماری سئو را به عنوان یک سرویس ارائه دهنده می دهد.

سئو بخش اصلی مهم است که به صورت آنلاین سایت شما را برای جستجوهای مرتبط بهبود می بخشد. اگر وب سایت شما در SERP برای کلمات کلیدی و عبارات خاص در صفحات اولیه نشان داده نمی شود، یا کاری را درست انجام نمی دهید یا کارهای بیشتری برای انجام دادن دارید.

چند دلیل برای اینکه شما در رتبه های بالا نیستید عبارتند از:

  • رقبای شما بهتری دارند
  • شما از کلمات کلیدی به روش استفاده نمی کنید
  • شما از شیوه های ایجاد لینک ضعیف استفاده می کنید
  • زمان بارگذاری صفحه وب شما کند است
  • وب سایت شما تجربه کاربری ضعیفی دارد
  • درک عملکرد موتورهای جستجو ضعیف است

برخی از وب‌های شما از بهینه سازی صفحات، نحوه جستجوی کار موتور است. موتورهای جستجو با فهرست کردن صفحات وب که بیشترین ارتباط را با عباراتی که مردم جستجو می کنند، به کاربران ارائه می دهند.

عوامل متعددی وجود دارد که موتورهای جستجو برای تجزیه و تحلیل و تعیین ارتباط با یک وب سایت خاص استفاده می کنند. گوگل مهمترین این موارد را فاش نمی کند، اما موارد زیادی وجود دارد که به طور مستقیم توسط بازاریابان شناخته شده و مورد استفاده قرار می گیرد. یک متخصص سئو باید از فاکتورهای رتبه بندی برتر بدانید.

برترین فاکتورهای رتبه بندی سئو در سال 2019 عبارتند از:

  • سن دامنه، آدرس اینترنتی و اعتبار
  • پیوندها
  • سازگاری با موبایل
  • بهینه شده است
  • سرعت صفحه (از جمله سرعت صفحه موبایل)
  • اطلاعات کسب و کار واقعی
  • یک وب سایت امن و در دسترس
  • سیستم های اجتماعی
  • سئو فنی
  • تجربه کاربری

وب سایت ها در درجه اول بر اساس میزان رتبه بندی رتبه بندی موتور جستجو و بهترین شیوه ها رتبه بندی می شوند. صفحات وب که این کار را به بهترین نحو انجام می دهند از سایرینی که این کار را نمی توانند برتری داشته باشند. موتورهای جستجو به طور کلی هنگام رتبه بندی یک وب سایت سه مرحله را دنبال می کنند:

گوگل کاملاً خودکار است و از خزنده های وب برای عبور از وب سایت شما و افزودن صفحات آن به فهرست آنها استفاده می کند. سپس موتور آن آدرس های صفحه (یعنی URL ها) را ذخیره می کند. را می توان با روش های آنها صفحات پیدا کرد، اما اصلی ترین دنبال کردن پیوندهایی از صفحاتی است که قبلاً در جاهای دیگر (مانند وب سایت های دیگر) یافت شده اند.

زمانی که گوگل صفحات شما را پیدا کرد، سعی می کند هر صفحه را تجزیه و تحلیل کند. به محتوا، تصاویر و ویدیوها نگاه می کند و همه اینها در فهرست موتور ذخیره می شود که یک پایگاه داده بزرگ است.

چه شخصی در گوگل جستجو می کند، موتور با کیفیت ترین نتایج را تعیین می کند. این نتایج فاکتورهای زیادی از جمله موقعیت های کاربر، زبان، دستگاه و جستارهای قبلی دارد. نتایج برای جستجوگر شخصی سازی می شوند. به عنوان مثال، جستجوی «شرکت محاسبات ابری» نتایج متفاوت را به یک کاربر در استرالیا به یک کاربر در ایالات متحده می‌گرداند.

سئو در دنیای دیجیتال مارکتینگ امروزی بسیار محبوب شده است. کسب‌وکارهای بی‌شماری برای حفظ حضور آنلاین قوی، ارائه بازدیدکنندگان جدید به وب‌سایت‌های خود و ایجاد سرنخ به آن متکی هستند.

در گزارش وضعیت مارکت HubSpot، نشان داده شده است که حدود 64 درصد از بازاریابان به طور فعال برای بهینه سازی موتورهای جستجوی زمانی می باشد. اگر به رقبای خود فکر کنید، بیش از نیمی از آنها با صرف زمان برای سئو و احتمالاً برتری دادن به شما، کسب و کار خود را برای تقویت می کنند.

راه وجود دارد که در آنها سئو برای کار مفید است:

معمولاً در مقایسه با نتایج بدست آمده توسط جستجوی پولی، اجتماعی و تبلیغات چاپی، رتبه بالاتری دارند. و در حالی که شما دلارهای واقعی را برای تبلیغات خرج می کنید، بیشتر در مورد سرمایه گذاری زمان شماست.

جستجوهای ارگانیک را به روش های مختلف و با ترکیب های متفاوت از کلمات کلیدی انجام می دهند. اگر وب سایت شما در نتایج جستجو برای جابجایی های مختلف کلمات کلیدی (محاسبات ابری، پلت فرم ابری، پلت فرم برای ابر) ظاهر می شود، شانس خوبی برای مشاهده قوی وجود دارد.

رتبه بندی شما چند مترادف با اعتبار شما است. آیا به کسب و کاری اعتقاد دارید که جستجوی خوبی نداشته باشید؟

ابزارهای تحلیل و تحلیل (مانند گوگل آنالیتیکس) یکی از جنبه های مهم سئو هستند. تجزیه و تحلیل و تحلیل می تواند روندهای جستجوی مشتری، انتخابات صفحه، رسانه های جستجو و حتی مکان آنها را رمزگشایی کند. در ذهن خود غوطه ور شوید تا بتوانید وب سایت خود را برای آنها بهینه کنید.

سئو شاید چالش برانگیزترین و با ارزش ترین رشته مارکت باشد که داده ها، تجزیه و تحلیل، بازاریابی محتوا و مهارت فنی را با هم ترکیب می کند. تسلط و استفاده از سئو پتانسیل

از آنجایی‌ها بهینه‌سازی موتورهای جستجو را انجام می‌دهند تا از رقبای عقب نمانند، متخصصان از شرکت‌هایی که بیشتر می‌شوند استفاده کنند. تحقیقات سئو برای کمک به تیم های بازاریابی برای جمع آوری ترافیک وب با کیفیت، کمک به ایجاد رایانه های موفق دیجیتال و ایجاد کسب و کار جدید به شرکت استفاده می شوند.

این روزها انتظار می رود که یک متخصص سئو مسئول نیمی از ترافیک متوسط ​​وب سایت باشد. با توجه به این که چه سایت هایی موفق می شوند پنج جایگاه برتر را در SERP حفظ کنند، معمولاً 68 درصد کلیک می کنند، کسب رتبه بالا می تواند بسیار بر رشد و کسب درآمد و کار شما باشد.

چه در حال حاضر یک متخصص سئو هستید یا در حال کار در این زمینه هستید، شغل سئو نویدبخش هیجان انگیز و پتانسیل فوق العاده ای برای رشد است. راه های دیگری نیز وجود دارد که می توانید با تجربه استفاده از آنها، از جمله بازاریابی محتوا، مشاوره کسب و کار، و تجزیه و تحلیل و تجزیه و تحلیل اطلاعات استفاده کنید.

اگر دوست داشتی امتیاز دادن یادت نره!