کسب و کارهای خرده فروشی کوچک به ویژه در برابر آشفتگی ناشی از پاندمی کوید-19 آسیب پذیرند. این مطالعه برای نظر گرفتنی که صاحبان/مدیران خرده‌فروشی می‌توانند برای انجام چنین عملی انجام دهند، ویژگی‌های رهبری مرتبط با مدیریت در زمان بحران را بررسی می‌کند. های موضوعی از طریق مصاحبه های رسانه ای با 12 رهبر خرده فروشی کوچک، ظهور رهبری اقتضایی، از جمله داخلی بر جریان نقدی نقدی و توجه و نگاه خارجی برای حفظ روابط با سهامداران کلیدی را نشان داد. رهبر خرده‌فروشی ذهنیت منعطف، و آشتیاق، چابکی، نوآوری را از خود نشان دادند و روابط را توسعه دادند. در اینجا، یک مدل مفهومی پیشنهاد شده است تا بدین ترتیب نتایج مطالعه را نشان دهد.

مقدمه

کسب و کارهای کوچک به ویژه در برابر آشفتگی ناشی از پانندمی کوید-19 آسیب پذیرند. در هیچ کسب و کاری که در برابر این پاندمی مصون نیست، کسب‌وکارهای کوچک به دلیل منابع و برنامه‌ریزی و آمادگی بالقوه برای مقابله با فاجعه، در معرض خطر قرار دارند (Josephson و همکاران، 2017). در مورد بلندمدت یا ماندگار کووید-19 بر روی کارهای کوچک، تحقیقات بسیار انجام نشده است. با این اوصاف، شواهد اولیه نشان می دهد که این پاندمی به طور مستقیم به دوام کسب و کارها را مختل کرده و آنهایی که تحت تأثیر تغییر در مصرف کننده هستند، به ویژه کسب و کارهای خرده فروشی را در معرض خطر بیشتری قرار می دهند. (فیرلی، 2020). تحقیقات اولیه Fairlie (2020) در شروع پاندمی کوید-19 چشم انداز ناخوشایندی را برای کسب و کارهای کوچک نشان می دهد. Fairlie (2020) با استفاده از داده های اداره آمار نیروی کار (BLS)، تعداد کسب و کارهای کوچک را از 15.0 میلیون در فوریه 2020 به 11.7 میلیون در آوریل 2020 کاهش یافته است. این کاهش 3.3 میلیون نفری در صاحبان کسب و کارهای فعال (22 درصد) بیشتر کاهش در نظر گرفته شده بود. کسب و کارهای خرده فروشی با توجه به محدودیت های عملیاتی اجباری و دستورالعمل های رعایت تفاوت فیزیکی، آسیب پذیرترین هستند (Dua و همکاران، 2020).

روابط ها و تحقیقات آینده

در این مطالعه، شرکت‌کنندگان به راحتی نمونه‌سازی شدند. بدین ترتیب، این نمونه شامل اکثریت رهبران کسب و کارهای خرده فروشی کوچک بود که کسب و کارهای بسیار کوچک بود (کمتر از 10 کارمند؛ مشاغل و کارهای کوچک، 2015) را که در مراحل اولیه توسعه در بر می گرفت. کار کمتر از 5 سال قبل از راه اند ازی شده بودند). کسب و کارهایی با این ویژگی ها ممکن است از منابع استفاده کنند (به عنوان مثال، کارمندان، دانش انباشته) را تجربه کنند این امر می تواند بر ذهنیت که مفهوم پذیری آنها و نتایج حاصل از این مطالعه تاثیر داشته باشد.

تغییراتی که در کل دوره این پاندمی مشهود بود، کوید-19 از سطح وسیعی متفاوت در جامعه بود که در ایالت ها، شهرها و جوامع متفاوت بود. علاوه بر این، این مطالعه را در یک دوره 7 ماهه جمع آوری کرده است. طی دوره پانندمی کوید-19، تغییرات در دستورات محلی، ایالتی و فدرال ایجاد شد و تحولات اجتماعی با مسائل مربوط به “جان سیاه پوستان است (BLM)” تشدید شد که همه اینها شوک های جمعی فزاینده ای نسبت به سیستم های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی بودند. بنابراین، یافته های این مطالعه باید مفهوم سازی شود. با توجه به ماهیت این مطالعه، ما مورد بررسی قرار نگرفتیم که آیا اندازه، نوع، یا دسته بندی محصول خرده‌فروشی در واکنش‌های کسب وکارهای کوچک تأثیرگذار است یا خیر، یا آیا پانندمی کوید-19 به برخی از خرده فروشان یا خیر بوده است. ویژگی های شایسته کسب و کار و رهبران مختلف، و اینکه آیا این ویژگی باعث می شود رونق کسب و کار در طول پانندمی کوید-19 می شود، در تحقیقات آینده بررسی می شود. علاوه بر این، پول در بررسی وضعیت مالی شرکت‌ها (مانند، درآمد نقدینگی و غیره) در زمان جمع آوری داده‌ها موفق نبودند. درک اثربخشی ویژگی های رهبری، ممکن است با نتایج مالی مرتبط باشد. در نهایت، مدل کشف شده در این مطالعه باید از طریق مصاحبه های کیفی دیگری با سایر صاحبان مشاغل کوچک و از طریق تحقیقات کمّی، اصلاح و توسعه یابد. مطالعه روش های ترکیبی به مقالات تقویتی و تحقیقات رهبری و خرده فروشی کمک می کند در حالی که به اصلاح مدلی که می توان رهبری را در زمینه بلایای آینده به کار برد کمک می کند.

این مقاله ISI در سال 2022 در نشریه ویلی و در مجله پژوهشی خانواده و علوم مصرف کننده،توسط دانشگاه تنسی منتشر شده و در سایت ای ترجمه جهت دانلود ارائه شده است. در صورت نیاز به دانلود رایگان مقاله اصلی انگلیسی و ترجمه آن می توانید به پست دانلود ترجمه مقاله علمی تئوری اقتضایی جهت درک کسب و کار خرده فروشی کوچک در سایت ای ترجمه مراجعه کنید.

اگر دوست داشتی امتیاز دادن یادت نره!