در محل کار، تعارض باعث ایجاد ناامیدی، درد، ناراحتی، غم و اندوه و همچنین عصبانیت می شود. این یک جنبه طبیعی از زندگی است. در دنیای امروز، سازمان ها کارمندان خود را از مکان های مختلف جغرافیایی با زمینه های فرهنگی و فکری متفاوت و همچنین دیدگاه های مختلف استفاده می کنند. در یک محیط کاری که مردم دیدگاه های متفاوتی نسبت به مشکلات یکسان دارند، اختلافات اتفاق می افتد.

راه حل های حل تعارض در شرکت یکپارچه است و به تشخیص یک تجارت خوب از یک تجارت بد کمک می کند. بنابراین، به عنوان یک صاحب کسب و کار، چه مراحلی را باید برای حل یک تعارض دنبال کنید؟ خوب، در ادامه چند روش وجود دارد که از طریق آن می توانید تعارضات را در محل کار مدیریت و حل کنید.

اولین قدم برای حل تعارض پیدا کردن منبع آن است. مشخص کردن علت درگیری شما را قادر می سازد در وهله اول چگونه رشد موضوع را درک کنید. علاوه بر این، شما می توانید هر دو را راضی کنید تا اختلاف نظر داشته باشید، و برای انجام این کار، باید در مورد نیازهایی که در هر دو مورد ارزیابی نشده، بحث کنید. همچنین، شما باید متقابل را تضمین کنید. سوالات خود را ادامه دهید تا زمانی که مطمئن شوید هر دو طرف درگیری موضوع را می توانید پیدا کنید.

بسیاری از افراد غالباً تعجب می کنند و می پرسند، “رویکرد حل مسئله آمیز مشکلات چیست؟” برای داشتن یک مکالمه سازنده، باید محیطی را پیدا کنید که در مقابل شما امن باشید.

بنابراین، از تلاش برای حل هر مسئله ای قبل، مکانی امن و خصوصی برای گفتگو پیدا کنید. دفترهیچ یک از طرفین را انتخاب کنید، و در حالی که در این مکان هستید، مطمئن شوید که از طرفین فرصت کافی برای نظرات خود در مورد موضوع را دارند.

روند کارها را ارزیابی کرده و در مورد راهکارهای آینده برای تصمیم گیری آینده بگیرید

ارتباطات باید در تجارت حاکم باشد. بنابراین، از خود بپرسید، “مرحله دوم ارتباط چیست؟” دانستن این موضوع به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که کارمندان با هم برای رسیدن به اهداف سازمانی کار می کنند. اگر این موضوع دوباره ظاهر شد، لازم است انجام دهید.

به طور کلی دو نوع تعارض در محل کار وجود دارد:

وقتی عقاید، تصمیمات مستقیماً یا افراد را کهاً به کار مربوط می‌کند با هم مغایرت دارند یا که دو نفر با هم کنار نمی‌آیند. مورد دوم “برخوردی” نامیده می شود.

رفع تعارض در هر جنبه از تجارت می تواند مثمر ثمر باشد. گاهی اوقات، سازش می تواند برای تجارت بهتر از هر یک از ایده های اصلی باشد. درگیری از این نوع معمولاً شیوه های کار بهتری ایجاد می کند و تغییرات مثبتی را ایجاد می کند که در غیر این صورت هرگز رخ نمی دهد.

از طرف دیگر، برخوردهای شخصیتی به ندرت مولد هستند. درگیری ممکن است با اختلاف در شیوه های کسب و کار آغاز شود و در آنجا به نفرت متقابل تبدیل شود.

این نوع تعارض در محل کار برای تجارت مضر است، زیرا می تواند باعث کاهش بهره وری شود. در سطح فردی، درگیری در محیط کار استرس زا و ناخوشایند است. این خطر ممکن است به سایر حوزه های زندگی سرازیر و به عنوان مثال روابط شخصی راتل کند.

به عنوان مدیر باید بررسی کنید که آیا تعارض، ناشی از شخصیت است یا به دلیل اختلاف نظر بر سر ایده ها، تصمیمات یا شکل تجاری تجاری می شود. اگر درگیری بسیار زیاد باشد، حل آن ممکن است حل شود.

برخی از سوالاتی که باید به آن ها فکر کنید:

آیا شما همیشه از شخص در مقابل ناامید یا عصبانی می شوید، یا فقط زمانی که مسائل مربوط به کار مطرح می شود؟

اگر از نظرات آن ها در مورد مسائل مربوط به کار عصبانی هستید، عصبانیت شما تا چه حد منطقی است؟

آیا اگر شخصی در سازمان دیدگاه مشابه داشته باشد، همین احساس را دارد؟

آیا به شخص مقابل احترام می گذارید؟

پیشنهاد میکنم بخوانید: احترام به سلامت محیط کسب و کار را تضمین می کند

اگر در نتیجه از عقاید مخالف باشید، می توانید:

قدردانی کنید که دیگران نظرات متفاوتی دارند که درست مانند نظر شما معتبر است.

بررسی کنید آیا واقعاً واقعاً برای شما مهم است یا این که شما را در مقابل نظر شما سخت می‌دانید.

تصمیم بگیرید که هدفتان را حل کنید، نه این که “برنده شوید”. آماده سازش باشید.

احساسات یا قضاوت های مربوط به شخص مقابل را کنار بگذارید و سعی کنید دیدگاه ها را درک کنید.

اگر تعارض از درگیری شخصیتی باشد، به احتمال زیاد ادامه خواهد یافت که چرا نگرش و رفتار تغییر کند. ما برای شما پیشنهاداتی داریم از قبیل:

قبولید که افراد متفاوت هستند.

به این فکر کنید که چه مقدار انرژی را در بیزاری در مقابل خود هدر می دهید و چگونه می توانید این انرژی را به روش های سودمندتری سرمایه گذاری کنید.

سعی کنید در برابر شخص مقابل منطقی و مودب یا حداقل بی طرف باشید.

در جستجو تا محل کار خود را به محیطی دوستانه تبدیل کنید.

در نتیجه، درگیری از زندگی روزمره ماست. شما می توانید با خانواده، دوستان یا همکاران خود مخالف باشید. اما، مراحل اجرا برای حل تعارض وجود دارد که می تواند آن را بدون اطمینان حاصل کند که این موضوع قابل کنترل است. مدیریت و حل تعارض در محل کار در تعیین وضعیت سازمانی است. بنابراین، اگر مشکل دارید یا بین کارفرمایان خود اختلاف نظر وجود دارد، به دنبال راه های ایده آل برای مدیریت این شرایط باشید.

در هر سازمانی چالش ها و مشکلات بسیاری وجود دارد که شیوه مدیریت تاثیر زیادی در رفع آن دارد. هر شخصی به مدیر یک کسب و کار باید مهارت های مدیریتی خود را تقویت و بروز کند تا سازمان رو به پیشرفت و قوی داشته باشد. برای مهارت های مدیریتی به صورت حضوری و یا غیر حضوری با ما در ارتباط باشید تا محمدرضا سلطانی، بیزینس کوچ حرفه ای به شما در این راه کمک کند.

اگر دوست داشتی امتیاز دادن یادت نره!