هرچه بیشتر می‌گذرد، بیشتر نیاز به ایجاد یک برند جمعی برای عرضه‌کنندگان صنایع دستی پی می‌برم. این ایده در ابتدا فقط یک راه حل ابتدایی به نظرم رسیده بود اما با ارتباط بیشتر با ارائه دهندگان این حوزه متوجه شدم که بیشتر انرژی و تولیدکنندگان صنایع دستی در زمان جذبات ( چه مالی و چه غیر مالی ) از متولیان این صنعت و همچنین موضوع هستند. حیاتی فروش به هدر می رود و عملا بر فعالیت های هنری و خلاقیت از این عزیزان صلب می شود و برای جلوگیری از این چالش ناچار توجه به راه اندازی برندهای جمعی است.

بهترین قالب آماده این کار هم می‌تواند باشد که با توجه به شناختی که از متولیان این حوزه پیدا کرده است، فضایی برای تولیدکنندگان عزیز باز است.

حمایت های سرکار استاد رضائی _رئیس کمیسیون اتاق های ایران و رئیس اتحادیه خانم ها، صنایع دستی_ بی شک می تواند در این زمینه راهگشا باشد و مسیر را برای رونق تولید این عزیزان بیش از پیش هموار کند. لکن تعدد درخواست ها و معضلات این قشر از تولید کنندگان سرعت و دقت را پایین می آورد که می بایستی به نحوی این موضوع را مدیریت کند.

تولیدکنندگان صنایع دستی بی شک جزو مهم ترین قشر کارآفرین کشور هستند. این عزیزان که “خاک را به هنر کیمیا می‌کنند” لایق شرایطی هستند که آزادانه و بدون دردسر به تولیدات خود فکر می‌کنند و با ایده و خلاقیت تولیدات خود را غنا ببخشند و سهم بازار خود را در چه ایران و چه در منطقه و جهان دارند. بالا ببرند.

حال به این سوالات پاسخ دهید:

واقعاً اینکه ما در هر رشته ای از صنایع دستی تربیت می کنیم، چیز خوبی است یا خیر؟
تنوع در کیفیت ها و سبک های تولیدی هر رشته نشان دهنده چیست؟
آیا برای همه تولیدکنندگان یک رشته از صنایع دستی بازار کار وجود دارد؟
آموزش و پرورش هنرجویان چگونه مدیریت شود تا سرخوردگی منتهی نشود؟

در ادامه به نظرات برخی از ارائه دهندگان صنایع دستی می پردازم:

1- من شخصا به این موضوع آشنایی دارم که روح و وجود خودشون غرق در هنر و کار خودشون هستش به هیچ وجه قادر نیستن افکار خودشون رو انجام میدن برای فروش چون مقوله فروش نیاز به کسی داره که تمام وقت خودش رو در این زمینه بکار بگیره. پس یه هنرمند یا باید به کار و هنر خودش بپردازه یا بزاره کنار میتونه مشکلی پیدا کنه که شما سعی کنید می‌کنید هنرمندان رو به فروش برسونن و اصلاً با روحیات یک هنرمند همخونی نمی‌تونن همین بجای اینکه خودتون رو در این زمینه بزارید. آموزش فروش بدبد شما برنامه بچینید که یک هنرمند تمام تلاش خودش رو بدون تولید آثار هر چه زیباتر کنه و نگران فروش کار خودش نباشه و به قیمت مناسب فروخته بشه که اون قیمت باعث بشه نتیجه زحمات خودش رو ببینه و فروشنده هم در قبال فروش باشه. سهم و درصد خودش رو بگیره

2- دوستان عزیز سلام متقابل امید چیزی است که نمی تواند آن را در کسب و کار و اوضای مملکت من این موضوع را غیر از این موضوع بدانم که شما تمام توان خودتون رو روی تولید قرار دادید و از فروش غافل شدید واقعا به این فکر کنید که چقد برای فروش وقت گذاشتید و چقدر برای تولید و اینکه در مسیر فروش چقدر دیدید زمانی که حرکت های بسیار مفیدی هم برای شما تدارک دیده می شود ممکن است با حجمه های مخالفت های شما از شما میشیم چیزی که به هیچ عنوان توجیه پذیر نمی شود و کارتان را وارد کنید به فکر تقویت قوای فروش خودتون باشید و برای پیشرفت کاری کنید من هنیشه توصیه کردم قبل از وارد کردن محصول بشید فروش اون محصول رو یادتون بتونید از زوایای مختلف اون محصول رو بررسی کنید بررسی کنید راه فروش رو به یاد داشته باشید افرادی که می توانید محصولتون رو به اونها بفروشید رو شناسایی کنید که بهش میگن شبکه سازی و در نهایت اگر در توانتون نیست به کسی مراجعه کنید که این کار رو میتونه انجام بدید.

ناگفته نماند که بسیاری از تولیدکنندگان هم وضعیت خوبی دارند هم در زمینه تولید و هم در زمینه فروش لکن واضح است که تولیدکنندگان صنایع دستی در ایران به طور عمومی و روز خوبی ندارند.

در این میان تولیدکنندگانی هستند که با ورود به بازارهای فروش اینترنتی می‌توانند سرمایه‌گذاری کنند اما آیا این روش را می‌توان برای همه داروها انجام داد؟

موضوع فروش آنلاین و کانال های راه اندازی موضوعی نیست که بتواند سرسری به آن نگاه کرد و صرفا با انتشار پست در شبکه های اجتماعی به آن بسنده کرد. در فضای آنلاین توجه به برندینگ، عکاسی از محصول و تولید محتوا، و همچنین اداره آن اهمیت زیادی دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه برند جمع آوری اینجا کلیک کنید.

اگر شما هم به راه اندازی جمعی علاقه مند هستید با من در ارتباط باشید.

ادامه دارد….

اگر دوست داشتی امتیاز دادن یادت نره!