راه‌اندازی باشگاه در واتساپ را می‌توانم یکی از راه‌حل‌های نوین بازاریابی دانست. رقابت با رقابتی که در بازارها ایجاد شده است، نیاز به جذب مشتری بیشتر پیدا کرده است. قیمت‌ها و امکانات با محصولات متفاوت و با قیمت‌ها و امکانات قابل رویت هستند و در هر فضایی که می‌گیرند با نوعی از تبلیغات روبرو می‌شوند. از تلویزیون تا فضای مجازی، از محیط شهری تا حتی داخل خانه‌ها، از نشانه‌هایی از تبلیغات است که سعی می‌کنند افراد را به خرید کالای ترغیب کنند.

در این میان برنده فروشنده است که می تواند اعتماد یک مشتری را به خود جلب کند و او را به محصولات خود وفادار کرده باشد. برای ایجاد وفاداری در امور کاری می‌شود که اصطلاحاً باشگاه مشتریان نامیده می‌شود. در این شما را با هر یک از مطالب باشگاهی با استفاده از شبکه اجتماعی واتسپ بیشتر آشنا کردید.

از این که به راه‌اندازی باشگاه‌های قبل از خرید در واتساپ بپردازیم، بهتر است با باشگاه مشتریان بیشتر خرید کنید. بسیاری از نمونه‌هایی از رفتارهای شبیه به باشگاه‌های باشگاه را می‌توان در سال‌های بسیار دور پیدا کرد، اما می‌توانم بگویم که به صورت منسجم و یکپارچه، در دهه 70 میلادی شرکت هواپیمایی آمریکا اولین باشگاه را راه‌اندازی کرد. این شرکت آمریکایی در آن دوره به دنبال افزایش سهم بازار خود از مسافران هوایی بود.

برای رسیدن به این هدف، امریکن به مشتریان خود اعتباری مایل‌های پروازی داد تا بتوانند با استفاده از این اعتبار، بلیط‌های خریدار و یا خدمات دیگری را ارزان‌تر و یا حتی دریافت کنند. این ایده ساده از چند سال در کنار جذب سرمایه برای این شرکت، آنقدر گسترش یافت که کارتهای اعتباری امرکن اکسپرس در دنیای فراتر از خدمات هوایی کاربردی داشته و به عنوان کارتهای اعتباری دیگر مانند ویزا و یا مسترکارت شناخته می شود.

امروزه می‌توان گفت که در تمامی کشورها باشگاه مشتریان به روش مهمی برای بازاریابی و جذب مشتریان تبدیل شده است و بسیاری از شرکت‌های بزرگ با استفاده از این روش به گسترش کسب و کار خود پرداخته‌اند. جالب است بدانید که یکی از روش‌های اصلی کسب درآمد موسسه اقتصادی، از طریق باشگاه شرکت این موسسه است.

پاسخ به این سوال که راه‌اندازی باشگاه در واتساپ و باشگاه‌های مشتریان چگونه می‌تواند نیازمند شناخت نحوه رفتار خدمات است. یک فرد برای این محصول را خرید، مراحل را به صورت آگاهانه و یا ناخودآگاه طی خواهد کرد. به این مراحل سفر مشتری گفته می شود. در این سفر فرد برای اینکه نیاز خود را بشناسید، ابتدا به دنبال یافتن ساده‌ترین راه‌حل‌های تامین این نیاز می‌پردازید. باید گفت ساده‌ترین راه برای تامین یک نیاز، آن را از طریق روشی که در گذشته از آن استفاده کرده‌اید و با آن آشنایی بیشتر است.

در نتیجه سعی کنید می‌کند تا مثلاً در بین فروشگاه‌هایی که قبلاً از آنها خرید کرده‌اند و از خرید خوبی برخوردار باشند، باید به دنبال تأمین محصول یا خدمات مورد نیاز خود باشند. باشگاه مشتریان دقیقا در همین نقطه کاربرد پیدا می‌کند. این باشگاه باعث می شود تا مشتری به صورت همیشگی با کسب و کار ارتباط خود را حفظ کند. در نتیجه اصولاً در زمانی که نیاز به تأمین یک محصول یا خدمت داشته باشید، اولین گزینه برای او، کسب و کاری است که همیشه با آن در ارتباط بوده است. در نتیجه که شما می‌توانید با استفاده از باشگاه مشتریان همیشه در ذهن مشتریان خود بمانید و محصولات بیشتری را به آنها بفروشید.

راه اندازی باشگاه باشگاه

شرایطی که می‌دانید، تامین نیاز و رفع دغدغه آنها می‌تواند صاحبان کسب و کار با درآمدزایی مستقیم و یا غیر مستقیم همراه باشد. در نتیجه می‌گفتم برای راه‌اندازی باشگاه‌ها در واتساپ، در واقع ایجاد ارزش بیشتر و کسب درآمد خواهد بود. فراموش نکنید که بررسی‌ها نشان می‌دهد، حفظ یک مشتری نسبت به یک جذب مشتری جدید هزینه‌های بسیار کمتری دارد. در نتیجه از این طریق می‌توان با کاهش هزینه‌های ارزیابی خود به صورت هوشمندانه و هدفمند، خود را انجام داد.

سه نکته اساسی در راه اندازی یک باشگاه مشتریان وجود دارد که پاسخ به سوالات زیر آنها را مشخص می کند.

– چه کسی و چگونه عضو باشگاه شما می شوید؟

– چه خدماتی به باشگاه ارائه می شود؟

– ارتباط با باشگاه از چه طریقی خواهد بود؟

برای پاسخ به این سوال نیاز به تصمیم گیری برای خود دارید. ممکن است سطحی از خرید را برای ورود افراد به لازم بداند و در مقابل ممکن است به این نتیجه برسد که حتی باشگاهی که تا به حال از شما خرید کند را نیز جذب کنید تا شاید در آینده به مشتریان شما تبدیل شوند.

خدمات متنوعی را از طریق باشگاه می‌توان ارائه داد، اما ارائه تخفیف اختصاصی، ارتقاء، قابلیت ارتباط راحت‌تر با مسئولین کسب و کار، بازار سنجی و نظرات مشتریان و مواردی از این دست است که می‌توان از خدمات اصلی و یک باشگاه و از راه اندازی باشگاه در واتساپ دانست.

ارتباط با باشگاه از چه طریقی خواهد بود؟

آنچه ممکن است شما هم به آن فکر کنید، لذت بردن با وجود امکاناتی در فضایی و ارزان و راحت بودن این امکانات، بهتر است که مشتریان با باشگاه از طریق این فضا انجام شوند. اما برای پاسخ به این سوال باید به یاد داشته باشید که مشتریان با نرم افزارهای نرم افزاری و اپلیکیشن ها روبرو هستند و بسیاری از آنها را قادر می سازد که نیاز به نصب اپلیکیشن ها داشته باشند. به همین دلیل به شما پیشنهاد می‌کنید که برای این کار از امکانات موجود در شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید.

پل ارتباطی بین و باشگاه مشتریان بیشتر دارند و می‌توانند موفقیت یا شکست یک باشگاه را داشته باشند. این راهکار ارتباطی نکاتی را در بر گرفتن. ابتدا باید برای اعضای باشگاه قابل دسترسی آسان باشد. در این رابطه گفتیم واتسپ به عنوان شبکه اجتماعی مجازی مطلوب ایرانیان شناخته شده و توسط بسیاری از کاربران ایرانی استفاده می‌شود. به همین دلیل استفاده از این شبکه اجتماعی کمک خواهد کرد تا به راحتی و بدون نیاز به نصب برنامه ارتباطی با باشگاه در ارتباط باشند.

همچنین این شبکه اجتماعی با توجه به خدماتی که در بیزینس اکانت خود ارائه می‌کند، می‌تواند هزینه‌های شما را در راه‌اندازی باشگاه‌ها در واتساپ را به حداقل برساند. در واقع شما را با استفاده از واتسپ نیاز به سفارش یک اپلیکیشن اختصاصی در بیشتر مواقع و می‌توانید حداقل نسخه اولیه باشگاه خود را با استفاده از این شبکه اجتماعی راه‌اندازی کنید.

واتسپ بیزینس نسخه تجاری این شبکه اجتماعی است که خدمات متفاوتی را در اختیار شما قرار می دهد. در ادامه این امکانات را معرفی می کنیم:

– در واتسپ بیزینس این امکان دیده می شود تا شما را انتخاب کنید و یا بروشورهای خود را قرار دهید تا مخاطبان از آن استفاده کنند.

– ربات‌ها در این شبکه اجتماعی به عنوان دستیاران شما عمل کرده و به پیام‌های پرتکرار پاسخ خواهند داد. این امکان شما را از پاسخ دهی سریع راضی خواهد کرد.

– امکان ارسال مولتی مدیا از سایر امکاناتی است که می‌توانید در باشگاه مشتریان واتساپ در اختیار داشته باشید و از آن طریق خدمات خود را بیشتر و بهتر ارائه دهید.

– امکان ارسال گروهی پیام برای اعضای خود نیز کار شما را آسان تر خواهد کرد.

– از استاتوس واتسپ نیز می‌توانید رخدادهای روزانه و تخفیف‌های باشگاه را به مشتریان استفاده کنید.

– راه اندازی وبیناری از طریق واتسپ و ارتباط گرفتن با مشتریان به صورت آنلاین می‌توان در موفقیت باشگاه شما برنامه ریزی کرد.

– فراموش نکنید که می‌توانید از طریق تبلیغات در گروه‌های واتسپی دیگر، کسب و کار و باشگاه مشتریان خود را به سایرین نیز معرفی کنید و از این روش برای راه‌اندازی مشتریان در واتساپ با تعداد کاربران بیشتر استفاده کنید.

به یاد داشته باشید که هیچ ارتباط مستمری با اهمیت دارد، اما این ارتباط نباید به یک مزاحمت تبدیل شود. سعی کنید فقط زمانی که لازم است با مردم خود ارتباط برقرار کنید و به زمان آنها احترام بگذارید. بمباران تبلیغاتی با پیام‌های نتیجه‌های متعدد به غیر از خروج از مشتریان از باشگاه و بلوک کردن شما نخواهید داشت. با برنامه ریزی و زمان بندی در ارتباطات خود، به جذابیت و اثرگذاری پیام های خود بیافزایید.

داشتن یک باشگاه موفق می‌تواند راه حلی برای توسعه یک کسب و کار داشته باشد. باشگاه‌های مشتریان در حدود 50 سالی هستند که از عمرشان می‌گذرند، در تمام دنیا شناخته شده‌اند و بسیاری از کسب و کارها برای وفاداری مشتریان خود از آن استفاده می‌کنند. اما فقط داشتن هر باشگاهی نمی‌‌ در این ما به دنبال و نکات راه اندازی مطلب باشگاه در واتساپ پرداختیم. این شبکه اجتماعی به ما کمک می‌کند تا یک باشگاه مشتریان را با هزینه‌های کمتری و بدون نیاز به مشتریانی که می‌توانند نصب کنند، راه‌اندازی کنند.

با توجه به اینکه این شبکه اجتماعی باید به هدف شبکه اجتماعی ایرانیان تبدیل شود، در نتیجه گفت که راه‌اندازی باشگاه‌ها در واتساپ کمک می‌کند تا ارتباط دو طرفه با مشتریان آسان‌تر انجام شود و باشگاه شما با بالاترین این ارتباط را حفظ کند. کنند.

کلمه کلیدی:راه اندازی باشگاه مشتریان در واتساپ

اگر دوست داشتی امتیاز دادن یادت نره!