کمپین تبلیغاتی سوگولی لایف استایل
کمپین تبلیغاتی سوگولی لایف استایل

برای ارتباط با اینفلوئنسر باید این مراحل را طی کنید:

1· جستجو کردن اینفلوئنسر

2· پیداکردن راههای تماس با اینفلونسر

3· درباره مدت همکاری و دستمزد مزارکه کردن

4· نوع ابزاری که قرار است ایجاد شود

5 · اندازه گیری نتایج حاصل از همکاری

راههای زیادی برای جستجوی اینفلوئنسرها وجود دارد. که وقت‌گیر هستند مانند: جستجوی کلمات کلیدی گوگل، جستجوی اینستاگرام، گروه‌های فیس بوک. یا سریع هستند، مانند: استفاده از یک پلتفرم اینفلوئنسر مارکتینگ یا استفاده از یک بازاریابی اینترنتی.

از هر روشی که کردید، حتما فهرستی از همه اینفلوئنسرهایی که پیدا می‌کنید، تهیه کنید که فالورها و لایک‌های آنها را بررسی کنید. نحوه انجام این کار در ” 6راهکار برای اشتباهات رایج اینفلوئنسر مارکتینگ در ایران “، توضیح داده‌ایم. بدون پروسس در فیچر رایگان پروولیست نیز این امکان را می دهد.

اگر با پلتفرم یا آژانس اینفلوئنسرمارکتینگ کار می‌کنید، می‌توانید از این مرحله صرف نظر کنید. معمولاً، آنها تمام اطلاعات تماس اینفلوئنسرها را دارند. اما به خاطر داشته‌باشید که هیچ تضمینی برای دریافت پاسخ از آنها وجود ندارد.

اگر تصمیم گرفتید به دنبال راه ارتباطی با اینفلونسرها بگردید، باید کمی تحقیق کنید تا جزئیات آنها را پیدا کنید. برخی از اینفلوئنسرها یک آدرس ایمیل یا ارتباط واتساپ در بیو اینستاگرام دارند، برخی دیگر ندارند. گاهی اوقات هم اطلاعات تماس خود را به صفحه اینستاگرام پیوست می‌کنند.

بخشی از پیج اینستاگرام
بخشی از پیج اینستاگرام

اما می‌توانید در اینستاگرام آنها را با دی‌مبنویسید اما این راه را برای میکرو اینفلوئنسرها بیشتر کار می‌کند.

به هر حال، اولین پیام شما به یک اینفلونسر باید شخصی و مرتبط باشد. به یاد داشته‌باشید، مهم‌ترین چیز ایجاد روابط درست با اینفلونسر است.

بعد از ارتباط با اینفلوئنسرها شما می‌توانید از آنها بخواهید که برند شما را با یکی از روش‌های ایجاد یک پست در اینستاگرام که شما اسپانسر در آن باشید، به روش افیلیت، ساخت و تحلیل محصول و ارائه محصولات به اینفلونسرهای دیگر تبلیغ کنند.

یادتان باشد، همه اینفلوئنسرها قیمت‌گذاری خاص خود را دارند، اما با آنها بیشتر می‌توانید چانه بزنید. برای مشخص شدن از قیمت، می توان به گزارش های تحلیلی پروس رجوع کنید.

دو روش برای تولید محتوا در اینستاگرام وجود دارد: بریفدار که شما محتوا را ایجاد می‌کنید و آن را به اینفلوئنسر می‌دهید، تا بر اساس آن محتوای خلق کند. و تولیدی اینفلوئنسر که بلاگر محتوا را با موضوع شما ایجاد می کند و آن را پس از تایید شما، پست می‌کند.

به یاد داشته‌باشید همیشه در آخر شما باید اینفلوئنسر را بررسی کنید. او باید تمام دستورالعمل های برند را رعایت کند. و فقط زمانی که همه چیز درست است، بلاگر می‌تواند پست را منتشر کند.

اصلی هنگام ارتباط با اینفلوئنسرها در اینستاگرام، نتیجه یک کمپین با مشکل مواجه شد. این یک موضوع برای مطالعه بیشتر کنیم، در اینجا ما فقط راه‌های اصلی اندازه‌گیری را تحت تأثیر قرار می‌دهیم.

اگر اینفلوئنسر در اینستاگرام اکانت بیزنس یا کریتور دارد، از اینکه بخواهید پست اینستاگرام را درمورد پست را برای شما ارسال کنید. به این ترتیب میزان لایک‌ها، نظرات، ذخیره‌شده پست‌ها و Reach را می‌بینید.

اگر می‌خواهید بفروشید، از بلاگر به وب‌سایت شما با UTM در بیو صفحه اینستاگرام خود بپردازید یا یک کد تبلیغاتی را برای دنبال‌کنندگان ایجاد کنید.

اکثر بازاریابان بر این باورند که اینفلوئنسر مارکتینگ یک تاکتیک قابل اجرا است، اما هنوز هم اینفلوئنسر را مناسب می‌یابد، می‌توان آن‌ها را به خدمات محصول یا بازگشت سرمایه کمپین اینفلونسری، بسیار چالش برانگیز تبدیل کرد. در این مطلب سعی کنید راه‌های ارتباطی با اینفلوئنسرها را با شما به اشتراک بگذارید، تا به خصوص برای تازه‌کارها راهکارهای مناسب ارائه شده باشد.

پروس یک نرم افزار راهاندازی، اندازه گیری و تحلیل هوشمند برای کمپین های اینفلوئنسرمارکتینگ است.

به شما امکان آنالیز پیج‌های پابلیک با بیش از 1000فالور را می‌دهد. در این آنالیز علاوه بر داده‌هایی چون نرخ اینگیجمنت، رشد فالور و… میزان فالور فیک، عدد کیفیت پیج، همپوشانی و پیج‌های مشابه را نیز با تکیه بر AI,ML,NLParائه می‌کنیم.

به شما این امکان را می دهد تا اطلاعات را جمع آوری کنید. .

به شما این امکان را می دهد تا اطلاعات را جمع آوری کنید. .

ردیابی:

دنبال کردن رفتار اکانتی که می‌خواهید و در پروفایل شخصی خود ثبت می‌کنید، شامل چه کمپینی‌هایی است که راه انداخته‌اند، با کدام اینفلوئنسرها همکاری کرده‌اند و چه نتایجی را دریافت کرده‌اند. تا اطلاعات کامل از کاربرانی که می‌خواهید باشید.

بخش:

اطلاعات جمع آوری شده از اکانت ها را نیاز خود دسته بندی کنید. لیستی از اینفلونسرها از رقبایی که انتخاب کرده اند یا فیلترهای دموگرافیکی که اعمال می کنند، دریافت کنید. تا کمپین‌های بهینه‌تر و موفق‌تر را راه‌اندازی کنید.

مشغول کردن:

برای هر دسته از کاربران و اینفلوئنسرها که می‌خواهید، پیام شخصی‌سازی ایجاد کنید. با ارسال پیام مناسب به شخص درست، به بالاترین حد از میزان مشارکت رسید.

تحلیل و بررسی:

از لحظه اجرای کمیپن، آن را به صورت لایو رصد کنید. می‌توان نرخ تبدیل کمپین (کاربر به مشتری)، درآمد حاصل از اجرای کمپین، میزان ترافیک ورودی جعلی و.. را در قالب جدول و مشاهده کنید. قبل از آن در پراولیست افراد را با KPIهای مقایسه کنید و مناسب‌ترینشان را به کمپین خود بیافزایید.

اگر دوست داشتی امتیاز دادن یادت نره!