قدم اول برای افزایش فالوئر در اینستاگرام، چه به عنوان برند و چه تولیدکننده محتوا، دیده شدن است.

در واقع مردم باید در ابتدا محتوای شما رو ببینند تا با آن درگیر شوند، آن را به اشتراک بگذارند و به بیشتر دیده شدن آن کمک کنند.

سئو اینستاگرام مفهومی است که باید با آن آشنا شوید تا با استفاده از آن، محتواهای خود را بیشتر در معرض دیده شدن قرار دهید.

در این بلاگ قصد داریم در همین خصوص صحبت کنیم؛ با ما همراه باشید.

سئو اینستاگرام چگونه کار می‌کند؟

سئو اینستاگرام در واقع از الگوریتم این پلتفرم استفاده می‌کند تا شانس صفحه شما را برای نمایش داده شدن در جستجوی هشتگ‌ها و کلمات کلیدیِ مرتبط افزایش دهد.

الگوریتم اینستاگرام ابتدا به این موضوع می‌پردازد که آیا نام کاربری، بیو، کپشن، هشتگ و لوکیشن با درخواستی که کاربر در نوار جستجو وارد می‌کند مطابقت دارد یا خیر.

به عنوان مثال اگر عبارت «هتل» را جستجو کنید، صفحاتی که در نام کاربری یا بیو از «هتل» استفاده کردند، به عنوان گزینه‌های اول نمایش داده می‌شوند.

تفاوت سئو اینستاگرام و سئو گوگل در چیست؟

باید به این موضوع توجه داشته باشید که سئو در پلتفرمی مثل اینستاگرام متفاوت از سئو در موتور جستجویی مثل گوگل عمل می‌کند.

یکی از تفاوت‌های اصلی این است که در اینستاگرام بر خلاف موتور جستجو که کلمات کلیدی نقش اصلی را بازی می‌کنند، این نقش را هشتگ‌ها بر عهده دارند.

البته این به معنای بی‌اهمیت بودن استفاده از کلمات کلیدی در اینستاگرام نیست. اما باید به خاطر داشته باشید که وزن کلمات کلیدی در نام کاربری و بیو بیشتر است و نه کپشن پست‌ها.

چگونه از سئوی اینستاگرام برای بیشتر دیده شدن استفاده کنیم؟

حالا که تصور درستی از نحوه عملکرد سئوی اینستاگرام و تفاوت آن با سئو گوگل دارید، وقت آن است که به برخی از بهترین راه‌هایی که می‌توانید از سئوی اینستاگرام برای افزایش دیده شدن حساب و محتوای خود استفاده کنید اشاره کنیم.

  • بهینه‌سازي استفاده از کلمات کليدي و هشتگ:

همانطور که در بالا ذکر شد، کلمات کلیدی و هشتگ‌ها برای افزايش بازدید در اینستاگرام مهم هستند. بنابراین باید اولین چیزی باشند که در استراتژی سئوی اینستاگرام خود در نظر مي‌گيريد.

در خصوص استفاده از کليدواژه و نام کاربري، به مثال بالا (هتل) اکتفا مي‌کنيم.

اما در خصوص استفاده از هشتگ‌ها بر اساس سئو اينستاگرام بايد به نکات زير اشاره کنيم:

به طور کلي اينستاگرام اجازه استفاده از 30 هشتگ را به کاربرانش مي‌دهد، اما براي رسيدن به نتيجه مطلوب استفاده از 3 الي 5 هشتگ توصيه شده است.

اين هشتگ‌ها بايد ترکيبي باشند از هشتگ‌هايي که به محتوا مرتبط هستند، هشتگ‌هاي اختصاصي برند شما و هشتگ‌هاي پرطرفدار.

توجه کنيد که لزوما همه انواع هشتگ براي هر محتوايي مناسب نيست و حتما بايد از هشتگ‌هاي مرتبط با محتوا استفاده کنيد، تا اينستاگرام به بهتر و بيشتر ديده شدن پست شما کمک کند.

به عنوان مثال، اين صفحه را ببينيد که چگونه از ترکيبي از هشتگ‌هاي مرتبط با محتوا براي بيشتر ديده شدن استفاده کرده است.

  • تا جايي که ممکن است از لوکيشن استفاده کنيد:

در حال حاضر اينستاگرام، امکان جستجو بر اساس موقعيت جغرافيايي را فراهم کرده است. اين يعني استفاده از لوکيشن در پست‌هاي شما، مي‌تواند به يک فرصت عالي براي کشف شدن و بيشتر ديده شدن آن‌ها کمک کند.

علاوه بر این، اینستاگرام هنگام ارائه نتایج جستجو به کاربران، لوکيشن را نیز در نظر می‌گیرد. يعني وقتی شخصی در نوار جستجو به دنبال “رستوران” می‌گردد، نتایج نزدیک‌ترین مکان‌ها به کاربر را نشان می‌دهد. افزودن لوکيشن به اینستاگرام اجازه می‌دهد تا بفهمد کسب‌وکار شما در کجا واقع شده است، بنابراین می‌تواند محتوای شما را در جستجوهای انجام‌شده توسط کاربرانی که در این نزدیکی هستند نمایش دهد. یک امتیاز اضافی این است که می‌توانید مشتریان محلی را جذب کنید و ترافیک پیاده را به سمت کسب و کار خود هدایت کنید.

  • شروع به ايجاد همکاري با افراد ديگر کنيد:

به تازگي اينستاگرام امکان انتشار پست، به صورت همزمان و اشتراکی با اکانت ديگر را فراهم کرده است. با استفاده از اين قابليت وقتي شما به صورت مشترک با يک شخص يا برند ديگر، يک محتوا را منتشر مي‌کنيد، اين محتوا هم در فيد فالوئرهاي شما و هم در فيد فالوئرهاي اکانت ديگر، نمايش داده مي‌شود.

به اين صورت محتواي شما به گروه ديگري از مخاطباني که تا به امروز شما را دنبال نمي‌کردند نمايش داده مي‌شود.

علاوه بر اين موضوع، لایک‌ها و کامنت‌هايي که از طرف فالوئرهاي شما و فالوئرهاي اکانت دیگر می‌آیند، در زیر همان پست جمع‌آوری می‌شوند. با توجه به اینکه اینستاگرام سیگنال‌های محبوبیت را برای رتبه‌بندی محتوا در نتایج جستجو در نظر می‌گیرد، این دید و تعامل تقویت‌شده به شما کمک می‌کند تا بازدید محتوای خود را در جستجوهای مرتبط افزایش دهید.

  • در زمان مناسب پست کنيد:

يکي از مهم‌ترين نکاتي که در ديده شدن پست‌هاي اينستاگرامي بايد به آن توجه کنيد، زمان مناسب پست کردن است.

پيش از هرچيز بايد بدانيد که لزوما هيچ زمان خاصي براي همه اکانت‌ها، زمان مناسب نيست و هر اکانتي بسته به نوع مخاطب و محتوايي که توليد مي‌کند، بايد زمان مناسب براي پست کردن را پيدا کند.

براي به دست آوردن بهترين زمان پست کردن در اکانتي که داريد، بايد روزها و زمان‌هاي مختلف را امتحان کنيد و يا از قسمت اينسايت صفحه، از آماري که اينستاگرام در اختيارتان قرار مي‌دهد استفاده کنيد.

  • محتواي ريلز منتشر کنيد:

يکي از مزيت‌هاي استفاده از ريلز آن است که طبق الگوريتم نمايش ريلز به مخاطبان در اينستاگرام، فاکتور تعداد فالوئر در نظر گرفته نمي‌شود.

این بدان معناست که با محتوای مناسب، حتی اکانت‌هاي جدید نیز می توانند فوراً شهرت اینستاگرام را به دست آورند. بنابراین Reels یک ابزار ضروری برای استراتژی سئو اینستاگرام شما به شمار مي‌رود.

علاوه بر این، اینستاگرام به شما اجازه می دهد تا آهنگ‌های مختلف را جستجو کنید و ريلزهاي ساخته شده با استفاده از آن آهنگ‌ها را کشف کنید. این ويژگي به شما این فرصت را می‌دهد تا محتوای خود را در مقابل کاربرانی که در حال جستجوی آهنگ‌های خاصی هستند، دریافت کنید.

بنابراين، از آهنگ‌های محبوب و پرطرفدار در ريلزهای خود استفاده کنيد تا بتوانید از حجم بالای جستجوی آن فایل‌های صوتی استفاده کنید و شانس خود را برای جذب بینندگان بیشتر برای ريلزهای خود افزایش دهید.

اميدواريم با اين نکات، به هرچه بهتر و بيشتر ديده شدن اکانت اينستاگرام شما کمک بکنيم.

منبع: اینفلوئنسر مارکتینگ هاب


براي ارتباط با ما مي‌توانيد از راه‌هاي زير اقدام کنيد:

پست الکترونیکی:

[email protected]

شماره تماس:

021-88527206

اینستاگرام:

@admartizcom



اگر دوست داشتی امتیاز دادن یادت نره!