• مارکتینگ دیجیتال چیست؟

اصطلاح مارک دیجیتال به استفاده از کانال های دیجیتال برای بازاریابی محصولات و خدمات به منظور دستیابی به مشتریان اشاره دارد . این نوع بازاریابی شامل استفاده از وب سایت ها، دستگاه های تلفن همراه، رسانه های اجتماعی، موتورهای جستجو و سایر کانال های مشابه است. مارک دیجیتال با ظهور اینترنت در دهه 1990 رایج شد.

مارکتینگ دیجیتال شامل برخی از اصول مشابه مارکتینگ سنتی است و به عنوان روش جدید برای شرکت ها برای نزدیک شدن به مصرف کنندگان و درک رفتار آنها در نظر گرفته می شود. شرکت ها تکنیک های طراحی سنتی و دیجیتال را در استراتژی های خود ترکیب می کنند.

  • دیجیتال مارکتینگ چه کاربردی دارد؟

دیجیتال مارکتینگ Digital Marketing در لغت به معنای مارکتینگ دیجیتال است . استفاده از اینترنت ابزارهای بسیار زیاد و جذاب را برای تبلیغات و افزایش جذب کاربران در اختیار کاربران خود قرار می دهند . از این رو مارکتینگ دیجیتال و ابزارهای دیجیتال مارکتینگ به خرید اینترنتی هم معنا می شوند.

  • مارک دیجیتال شامل چیست؟

شامل مارک برای مصرف کنندگان از طریق هر تعداد کانال دیجیتال است .این شکل معمولاً در وب سایت ها، دستگاه های تلفن همراه و پلت فرم های رسانه های اجتماعی اجرا می شود. این شکل از بازاریابی اینترنتی که منحصراً در وب سایت ها انجام می شود متفاوت است . مارکتینگ دیجیتال یک زمینه خاص از جمله :

1 . جذب مشتری از طریق ایمیل

2 . مارک محتوا

3 . پلت فرم های جستجو

4 . رسانه های اجتماعی

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی که بازاریابان دیجیتال با آن روبرو هستند، این است که چگونه خود را در دنیایی که بیش از حد از تبلیغات دیجیتال مارکتینگ اشباع می‌شود، متمایز می‌کنند.

  • کمی بیشتر با بازار دیجیتال آشنا؟

بازاریابی به هر فعالیتی اطلاق می شود که یک شرکت برای تبلیغ محصولات و خدمات خود و سود سهام خود را از آن استفاده می کند. برای موفقیت، بازاریابی برای ترکیبی از هوش، فروش و ارائه کالا به کاربران نهایی نیاز دارد. این معمولاً توسط متخصصان یا بازاریاب‌ها انجام می‌شود که می‌توان به صورت داخلی ( برای شرکت‌ها ) یا خارجی با سایر شرکت‌های بازاریابی کارفرمایان انجام داد.

به طور سنتی، شرکت ها بر بازاریابی از طریق چاپ، تلویزیون و رادیو سنتی بودند. اگر این گزینه‌ها هنوز هم وجود دارند، ظهور اینترنت به تغییر در نحوه دسترسی شرکت‌ها به مشتریان تبدیل می‌شود. در اینجا بود که بازاریابی دیجیتال وارد عمل شد . این شکل های از مارک های شامل استفاده از وب سایت ها، رسانه اجتماعی، موتورهای جستجو، اپلیکیشن ها می شود. افزایش و روندهای جدیدتر، شرکت ها مجبور هستند تا شیوه های طراحی خود را تغییر دهند، ایمیل یک ابزار مورد استفاده در روزهای انتخابی دیجیتال بود. این گزینه به موتورهای جستجو مانند : نت اسکیپ معطوف شد، که به کسب و کارها اجازه می‌دهد تا چیزهای کلیدی و برچسب‌گذاری کنند تا مورد توجه قرار گیرند. توسعه سایت‌های اشتراک‌گذاری: فیس‌بوک این امکان را برای شرکت‌ها فراهم می‌کند تا داده‌ها را برای مقابله با مصرف‌کننده‌های ردیابی کنند. گوشی‌های هوشمند و سایر دستگاه‌های دیجیتال اکنون این کار را برای شرکت‌های آسان‌تر می‌سازند تا خود را با محصولات و خدمات خود به مشتریان عرضه کنند. مطالعات نشان می دهد که مردم می توانند از تلفن های خود برای ورود به اینترنت استفاده کنند. بنابراین جای تعجب نیست که 70 درصد از افراد قبل از زدن دکمه خرید ( معمولاً در تلفن های خود ) تصمیم به خرید می گیرند.

  • چرا باید چالش های دیجیتال مارکتینگ را وارد کنید؟

مارک های دیجیتال چالش های ویژه ای را برای تامین کنندگان آن ایجاد می کند . کانال‌های دیجیتال به سرعت در حال گسترش هستند و بازاریابان دیجیتال باید از نحوه عملکرد این کانال‌ها، نحوه استفاده از کاربران و نحوه استفاده از این کانال‌ها برای بررسی محصولات دارویی یا خدمات خود مطمئن باشند. جلب توجه به برنامه‌ریزی‌ها می‌شود زیرا: گیرنده‌ها به طور فرآیندی غرق تبلیغات رقیب می‌شوند. بازاریابان دیجیتال را تجزیه و تحلیل و تجزیه و تحلیل داده‌های عظیمی را که به دست می‌آورند و سپس از این اطلاعات در جستجوی بررسی‌های جدید را می‌توان استفاده کرد. گرفتن چالش از داده‌ها به‌گونه‌ای به‌طور سریع نشان می‌دهد که چگونه می‌توان از آنها استفاده کرد و از آن استفاده کرد. به عنوان مثال : ممکن است از شرکتی بخواهد که اشکال از رفتار مصرف کننده را تجزیه و تحلیل کند ، مانند : استفاده از نقشه های حرارتی وب سایت برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سفر مشتریان .

  • کانال های دیجیتال مارکتینگ شامل چه مواردی هستند ؟؟؟

کانال‌های پلتفرم‌هایی هستند که می‌توان از آن‌ها برای دستیابی به مخاطبان هدفی که با برند، محصول یا خدمات استفاده می‌شوند، استفاده کنید و به اهداف خود نزدیک شوید. به خاطر داشته باشید که هیچ نوع ذاتاً بهتر از دیگری نیست. بسته به شرایط و نیازهایتان باید بدانید که از کدام یک از کانال های دیجیتالی استفاده کنید و سپس بهترین شیوه ها را برای رسیدن به یک هدف خاص اجرا کنید. بیشتر شما احتمالاً مربوط به ایجاد سرنخ، افزایش آگاهی از برند، نرخ تبدیل و در نهایت، فروش بیشتر خواهد بود. به‌علاوه شما می‌توانید از استراتژی‌هایی که در نظر بگیرید و با هم ترکیب کنید، ترکیب کنید.

· محتوا را بررسی کنید

· بهینه سازی موتور جستجو (SEO)

· جستجوی پولی

· ایمیل مارکتینگ

· تبلیغات کلیکی

· بازاریابی شبکه های اجتماعی

· اتوماسیون مارکت

· حمایت شده است

· روابط عمومی آنلاین

چه شرکت هایی در حوزه دیجیتال مارکتینگ فعالیت های رایانه ای دارند، در ادامه به معرفی این شرکت میپردازیم پس باما همراه باشید :

1 . شرکت دیجیتال مارکتینگ ایران رسان

شرکت دیجیتال مارکتینگ ایران از سال 92 فعالیت خود را در حوزه تبلیغات آنلاین، طراحی سایت، تولید محتوا و … شروع کرده است. تمرکز اصلی ایران بر روی پروژه های بین المللی است و با وجود همه محدودیت های تحریمی دارای چندین پروژه از آمریکا، فرانسه و آلمان می باشد. رمز موفقیت ایران در طول این سال ها از تیم خلاق و دانش بروز در این صنعت است. هدف ایران رسان کمک به کسب و کارها و کارفرماها برای ورود هرچه بهتر به بازار آنلاین و استفاده از پتانسیل های این بازار می باشد، آن ها یک شعار دارند (GET MARKET) با ایران رسان بازار را بگیرید ! شرکت ایران رسان در مدت حضور خود در بیش از 100 پروژه دیجیتال مارکتینگ تاثیر مستقیم داشته باشد و به کسب و کار های زیادی کمک کند تا برندسازی، مارکتینگ و فروش خود را به بهترین موقعیت دست پیدا کنند.

2 . شرکت دیجیتال مارکتینگ پیشگام اندیشه شایگان :

شرکت شایگان، یک آژانس تبلیغاتی دیجیتال است که سرویس های دیجیتال مارکتینگ از طراحی سایت، گرافیک، سئوءء، تولید محتوا، کار درشبکه های اجتماعی و … را ارائه می دهد. آژانس تبلیغات دیجیتال شایگان، پیشگام در انجام برندسازی اینترنتی و خرید هدفمند اینترنتی است. با شایگان به تجربه ای بی نظیر از خدمات دست پیدا کرد .

3 . شرکت دیجیتال مارکتینگ لوتوس :

لوتوس طرحی جامع و کامل بازاریابی دیجیتالی را برای شما انجام دهید تا کسب کنید و کار شما را به قله‌های شما تغییر دهید. استراتژی‌های لوتوس، راه‌حل‌های یکپارچه بازاریابی را به منظور تقویت برند شما طراحی و اجرا خواهند کرد. در بازار دیجیتال امروز، مشتریان نه تنها از کسب و کارها انتظار حضور دیجیتال را دارند، بلکه احتمال بیشتری برای اعتماد به یک شرکت با ردپای دیجیتالی وجود دارد.

4 . شرکت دیجیتال ایراکد :

شرکت طراحی سایت و برنامه نویسی ایرانیان با برند ایراکد سال 1385 فعالیت خود را آغاز کرد. این شرکت با بیش از یک دهه تجربه، به صورت حرفه ای و تخصصی در حوزه طراحی، سئو و بهینه سازی سایت فعالیت می کند. این حوزه از اساسی ترین بخش های دیجیتال مارکتینگ می باشد که نیازمند تخصص و تجربه بالا است . ایراکد در مدت 14 سال فعالیت دارای جایگاه ویژه ای در زمینه طراحی و بهینه سازی سایت کسب و انتخاب اول کسانی باشید که می توانند فروشگاه اینترنتی و سایت های تجاری را انتخاب کنند. مسلما شرکت های بسیاری در این زمینه فعالیت می کنند اما نمونه درخشان و نمونه کار های معتبر این شرکت ما را بر این داشت تا ایراکد را در شرکت های صدر و سئو سایت قرار دهید.

  • برترین خدمات این شرکت در حوزه سئو عبارت اند از :
لینک سازی اصولی
افزایش ترافیک طبیعی سایت
انجام پروژه های بین المللی
تعرفه مناسب نسبت به کیفیت خدمات ارائه شده
مشاوره رایگان و حرفه ای در زمینه سِئو
خدمات پشتیبانی 24ساعته
برخی از نمونه کار های شاخص شرکت ایراکد:
سایت کنکورتاک
سایت فروشگاه اینترنتی ماهتل
سایت فروشگاهی پلام لایت

این شرکت در زمینه های دیگر مارکتینگ دیجیتال مانند شبکه های اجتماعی، تولید محتوا و مشاوره راه اندازی کسب و کار اینترنتی نیز می تواند فعالیت هایی را انجام دهد که می توانید از این خدمات بهره مند شوید.

در پایان شما خواستارم که تجربیات خود را در زمینه سفارش و همکاری با این شرکت ها و یا شرکت های دیگران که نامشان در این مقاله را در نظر بگیرید، با ما و سایر دوستان خود را به اشتراک بگذارید تا با این کار بتوانیم با همدیگر همکاری کنیم. جهت انتخاب بهترین شرکت دیجیتال مارکتینگ کمک کنیم

اگر دوست داشتی امتیاز دادن یادت نره!