در مارکت های سنتی و در فروشگاه های گذشته سعی کنید با پیشنهادهای جذاب و فوری افراد را به خرید ترغیب یا نزدیک کنند، از چسباندن آگهی تخفیف پشتیبان ویترین فروشگاه «با ما تماس بگیرید» در بسته های سفارش پستی، مصادیقی از اینها بودند.

بازاریابی از یکی از موفق ترین و مقرون به صرفه ترین استراتژی های بازاریابی آنلاین به این دلیل است که می‌توان شما را از انواع مختلف علائم از برند (Brand awerness) استفاده کرد.

فرض کنید از تحقیق و صرف زمان یک مقاله در دسته بندی بلاگ سایت خود بارگذاری کرده اید امیدوارید بعد از خواندن این مقاله پیام های بسیاری برای استفاده از محصول یا خدمات را از مخاطب دریافت کنید.

اما نکته اینجاست: که طبق آخرین آمار Chartbeat یک سوم از مخاطبان شما تنها 15 مورد این مقاله را مشاهده می‌کنند!

توصیه‌های زیادی در مورد نحوه تنظیم و تعیین مهم‌ترین اطلاعات در کمترین زمان برای جلب نظر چشم‌های سرگردان مخاطبان وجود دارد، اما در ادامه می‌خوانیم.

نتایج به نتایج مطلوب بازاریابی در صورت استفاده از دعوت به اقدام (CTA) امکان پذیر است.


دعوت به اقدام (CTA)پیشنهاد انجام می شود که توسط بازاریاب بعد از خواندن، شنیدن یا دیدن محتوا به مخاطب ارائه می شود.

مانند گذاشتن نظر، دانلود فایل، اشتراک گذاری محتوا، تکمیل فرم، خرید و ….

هر بار که مخاطب هنگام خواندن، مشاهده یا گوش دادن یک محتوا به انجام کاری می شود، CTA را تجربه می کند. باید از CTA استفاده کنید که برای مخاطبان محصول یا خدمت شما تکراری نبوده و عمل می‌کند.

استراتژی CTA با استراتژی شما ارتباط مستقیم دارد دلیل ارائة محتوا را مشخص می‌کند، به اینکه چه هدفی را می‌توان انجام داد و به چه چیزی دست یافت؟ درادامه CTAها در رسیدن به این هدف به شما کمک کند.

ایجاد یک وبلاگ طولانی؟ عالی است چرا؟ در نتیجه از مخاطب می‌خواهید چه اقدامی انجام دهید؟

قبل از اینکه انگشت خود را روی صفحه کلید قرار دهید یا شروع کنید در نحوه استفاده از CTA در خود خوب فکر کنید.

1. هدف شما چیست و چه ارتباطی با استراتژی بازاریابی شما دارد؟

فرم CTA را در دستیابی به منظور کمک به شما انجام دهید. شما می‌توانید از CTA برای بازدیدکنندگان دیگر استفاده کنید، با توجه به اینکه چه چیزی را برای اهداف منطقی شما استفاده می‌کنید؟

می توانید از CTA برای موارد زیر استفاده کنید:

  • تولید سرنخ (دریافت رایگان یک فایل، ارتقاء محتوا، پیشنهادات)
  • اشتراک گذاری در یک شبکۀ اجتماعی
  • تبدیل به مشتری (فروش)
  • تبلیغات یا ثبت نام رویداد
  • و مهمترین هدف در بازاریابی

2. کانال انتشار محتوا را در نظر بگیرید.

مخاطب به روش های موجود با شما دارای این است.کسی که با وب سایت موبایل شما را باز می کند باید به اندازه شخصی باشد که از صفحه نمایش یک رایانه رومیزی به سایت سر میزند با محتوای CTA درگیر شود.

محتوایی که شما را در یک ایمیل می‌خواند، طرز فکر متفاوتی با مخاطبین همان محتوا در شبکه‌های اجتماعی دارند و نیاز دارند که محتواهای CTA را برای کانال‌های مختلف تطبیق دهید.

  • استفاده از CTAها در ایمیل:

زیرا برخی از سرویس‌های ایمیلی دکمه‌های فانتزی عجیبی را برای قالب‌بندی می‌کنند، به همین خاطر CTA‌های مبتنی بر متن در اینجا بهترین کارایی را دارند، در حالی که لینک‌های درون متن بیشتر دیده می‌شوند.

  • استفاده از CTAها در وب:

برای وب‌سایت می‌توانید راه‌حل‌هایی را بسازید، و هیچ پاسخی درست یا غلطی وجود ندارد. هنگام استفاده از CTA در وب سایت خود، باید به جریان بازدید مخاطب از صفحه فکر کنید (استفاده از فناوری نقشه حرارتی کمک می‌کند تا کاربران در چه نقاطی متوقف می‌شوند) .

  • استفاده از CTAها در اپلیکیشن:

بهبود تجربه کاربری (UX) برای مخاطبین اپلیکیشن‌هایی که از صفحه‌نمایش موبایل شما می‌بینند، می‌تواند بسیار زیاد باشد. یا دو ضربه سریع طراحی کنید.

  • استفاده از CTAها در بلاگ:

به گزارش Unbounce بیش از 90 درصد از بازدیدکنندگان یک بلاگ تیتر و CTA آن را می‌خوانند. از این فرصت با CTAهای مفهومی با طراحی مناسب استفاده کنید.

  • استفاده از CTAها در ویدئو:

بر اساس گزارش Qucik-support با اضافه شدن یک CTA در نوار کنار ویدئویی در سایت KISSmetrics میزان کلیک‌ها 380 درصد افزایش یافت.

  • استفاده از CTAها در شبکه های اجتماعی:

بر اساس ارزیابی AdRoll اضافه شدن CTA به صفحه فیس بوک شرکت شما تا 285 درصد با کلیک بر روی افزایش می‌دهد.

3. در هر بخشی از محتوای بیش از یک CTA قرار دهید.

پست‌های یک بلاگ می‌تواند شامل سه یا چهار CTAمختلف باشد، این کار به چند دلیل انجام می‌شود.

می توان از چند نوع مختلف CTA استفاده کرد، CTA ها می توانند فقط متنی باشند یا شامل یک دکمه، یک تصویر و می توان از تمام این موارد را در نظر گرفت.

قسمت‌های بیشتری از پست را پوشش دهید، CTA را در یک سوم یا دو سوم مسیر مقاله و در پایان قرار دهید. آمارها بر اساس تعداد زیادی از کاربران تا پایین صفحه اسکرول نمی‌توانند به این ترتیب شانس خود را برای جذب مخاطبی که ممکن است به CTA علاقه داشته باشد، قصد پیمایش تا انتهای صفحه را ندارد، افزایش دهد.

آمارها نشان می‌دهند اکثر کاربران حتی یک بار هم صفحۀ مقاله را اسکرول نمی‌کنند، به این ترتیب برای مخاطبی که ممکن است به CTA علاقه مند باشد، اما قصد پیمایش تا انتهای صفحه را ندارد، افزایش می‌دهد.

تصویر زیر از بررسی واکنش‌های یک میلیون بازدیدکننده از یک صفحه در 24 ساعت به دست آمده است.

منبع: چارت بیت

داده‌های دست‌آمده از یک میلیون بازدیدکننده یک صفحه در 24 ساعت
داده‌های دست‌آمده از یک میلیون بازدیدکننده یک صفحه در 24 ساعت

به عنوان مثال، در پست فعلی می‌توانم از دو CTA استفاده کنیم که در حدود یک سوم و دوم از صفحه ابتدایی قرار می‌گیریم.

اولی با فرض اینکه خواننده قصد خواندن ادامه متن را ندارد، درست بعد از مقدمه قرار می‌گیرد و دومی با فرض اینکه خواننده تا پایین صفحه نگاهی انداخته باشد، اما به دنبال اطلاعات بیشتر است، قبل از نتیجه‌گیری قرار می‌گیرد.

از این پست لذت بردی؟ برای استارت‌آپ‌هایی که این خدمات را ارائه می‌دهند، محتوای تخصصی ارائه می‌شود، اگر فکر می‌کنید در این مباحث نیاز به کمک دارید، یک مشاوره رایگان را درخواست کنید.

و در پایان، برای کسانی که کل صفحه رو مطالعه کردند، پیشنهاد کردند دوره بازاریابی خود را به صورت رایگان در اختیار قرار دهند.

4. راه های موجود برای شرکت با CTA در اختیار مخاطب قرار دهید.

مطالعه نقشه‌های حرارتی و روان‌شناسی انسان دیدگاه مناسب برای تعیین موقعیت، رنگ‌بندی، متحرک کردن (یا نکردن) CTA‌ها، به ما می‌دهد.

  • از یک دکمه در رنگ متضاد استفاده می شود
  • استفاده از لینک در متن حتی اگر یک دکمه یا یک CTA بر روی تصویر قرار داده شده است

هر عاملی که مشتری طی مسیر حرکت درقیف فروش با آن روبرو است، نیاز به نوعی CTAدارد، هدف ما از دکمه‌های بزرگ و بنرهای بلند در نقاط زیادی از صفحه نیست، اما اگر قسمتی از محتوای توانایی پیشنهاد انجام مخاطب را داشته باشد، باید مورد استفاده قرار گیرد. لازم برای مخاطب را در نظر بگیریم.

اگر در حال حاضر از CTA در خود استفاده نمی‌کنید، این فکر می‌کنید که دوست دارید مخاطبان را در زمانی که شما چه کاری انجام می‌دهید، انجام دهید، آن را با استراتژی‌های هدفمند خود انجام دهید.

اگر از CTA استفاده کنید، بهتر است تعداد زیادی از شرکت‌های معتبر ثابت شده را بدانید که کوچک‌ترین تغییر تغییر رنگ یا یک کلمه تأثیرگذار توجهی برای تغییر است.

تصور کنید که با دو تغییر ساده تبدیل خود را تنها 2 درصد بهبود دهید، این درآمد است که نمی‌توانید از آن بگذرید. CTAها ساده اما قدرتمند هستند و صرفاً برای طراحی دقیق آن‌ها می‌توانند بر بازگشت سرمایه در بازاریابی بازاریابی انجام دهند.

انتظار دارید این مقاله را بدون CTA تمام کنم؟

اگر فکر می کنید در حوزه مباحث بازاریابی مانند CTA و … نیاز به مشاوره دارید، کافی است روی لینک زیر کلیک کنید.

کافیه درخواستتون را ارسال کنید.

اگر دوست داشتی امتیاز دادن یادت نره!