تولید کننده محتوای کیست؟

یک محتوا تولیدکننده، ایده پردازی و ایجاد محتوا است که یک برند یا موجود را به مخاطبان احتمالی خود مرتبط می کند.

محتوای تولیدی شامل کپی‌رایتینگ، طراحی، تولید و سایر رسانه‌هایی است که ارزش ارائه می‌دهند و شما را به مخاطبان هدفتان مرتبط می‌سازد. تطبیق هدف جستجو و ارائه ارزش (برای مصرف کننده و برند) پایه و اساس ایجاد محتوا موفق است.


یک محتوای تولیدکننده چه کاری رو انجام میده؟

محتوای سازه روی پلتفرم‌های موجود از جمله‌های رسانه‌های اجتماعی، وبلاگ‌ها، پادکست‌ها، پلتفرم‌های ویدیویی، مطالعاتی، کاغذهای سفید، اینفوگرافیک‌ها و موارد دیگری تولید می‌کنند. البته این فقط قسمت کوچکی از وظایف تولید کننده محتواست. بسته به جایی که کار می کنید و مخاطبان شما کجا هستند، مسئولیت های شما بسیار متفاوت خواهد بود. برخی از این موارد می تواند شامل موارد زیر باشد

  • تحلیل و تحلیل برند: ارزیابی یک نام تجاری از بالا به پایین شامل ارزش ها، شخصیت های تجاری، سبک ارتباط با مخاطبان، سبک طراحی، نقاط قوت، ضعف، استراتژی های رقبا و استراتژی های بالقوه با بیشترین ارزش.
  • ایده پردازی محتوا: ممکن است از شما خواسته شود که خلاقیت خود را از طریق طوفان فکری مرتبط و جذاب که نتایج را می دهد، تقویت کنید.
  • مدیریت پروژه: بسیاری از تولیدکنندگان دیجیتال نیز وظیفه پروژه‌هایی را دارند که به آنها کمک می‌کنند مدیریت کنند.
  • کپی‌رایتینگ و تحقیق: کپی‌رایتینگ از انواع محتواها می‌شود، از کپشن‌های جذاب رسانه‌های اجتماعی، پست‌های وبلاگ بلند، تا ترکیب مطالعات یک ساله در یک مطالعه موردی قابل هضم است.
  • طراحی و تصاویر: طراحی یا عکاسی عالی برای ارتقای محتوای و شخصیت ها بسیار مهم است. طراحی می تواند تفاوت بزرگی در قابلیت اشتراک گذاری یک دارایی ایجاد کند، زیرا یک تصویر ارزش هزار کلمه دارد، درست است؟
  • فیلمبرداری: پلتفرمی مانند YouTube و Instagram های داریم را برای ارتباط با مخاطبان شما، رتبه بندی و پیوند مستقیم با محصولات از طریق نمایش های ویدئویی و بررسی ها باز کرده اند.
  • ویرایش: این یک مهارت حیاتی است که در کپی رایتینگ، فیلمبرداری و طراحی کاربرد دارد. کاهش کار، یافتن ایرادات یا اشتباهات تایپی و تولید محصولات بدون نقص، راضی نگاه می دارد.
  • سئو: نویسندگان وب باید اصول اولیه سئو را به خوبی بلد باشند و آنها را در خود به کار ببرند تا بهترین دیده شوند. همچنین سئوی ویدیویی و بهینه سازی تصاویر به رتبه بندی محتوای کمک می کند.
  • تبلیغات: پس از ایجاد محتوا، باید مطمئن شوید که تا حد امکان به اهداف مرتبط می رسد. این مرحله نهایی، اما بسیار مهم در فرآیند، می‌تواند شامل ساخت لینک دستی، ایجاد ایمیل برای مشترک، طرح‌های روابط عمومی یا اجتماعی باشد.

چگونه یک محتوا تولید کننده

1-آموزش ببینید.

در زمینه تولید محتوا باید همیشه به فکر آموزش دیدن باشید. علاوه بر این برای موضوع تخصصی که قصد دارید درموردش تولید کنید، باید در زمینه، بازاریابی، کسب و کار، روابط عمومی، روزنامه نگاری و زبان انگلیسی هم اطلاعات خوبی داشته باشید تا بتونید به بهترین شکل ممکن این کار را انجام دهید.

2-تخصص و جایگاه خود را پیدا کنید.

یافتن تخصص خود را به ویژه برای فریلنسرها مهم است زیرا می توانید خود را متمایز کنید. برای پیشرفت شغلی و به دست آوردن فرصت های جدید، باید ارزش را به فرد خود از تخصص یا مهارت های خاص خود نشان دهید.

3-به دنبال تجربه و چالش های جدید باشید.

این نکته کاملاً با پیدا کردن جایگاه شما مرتبط است. در حین کار، کارآموزی یا شبکه، از آنچه در اطرافتان اتفاق می افتد متوجه شوید. از فرصت‌هایی که می‌توان استفاده کرد، می‌توان از تولید محتوایی استفاده کرد که دوست دارید یا مهارت‌های ارزشمندی را که می‌توانید در جاهای دیگر کار کنید، پیدا کنید. از مهارت های دیگر که خارج از مهارت های مهارت و هنر برای سازندگان محتوای مفید عبارتند از:

سئو

طراحی وب سایت

ردیابی نرخ تبدیل به اهداف و نشانه ها

مهارت های ارتباطی

4-نام تجاری خود را ایجاد و حفظ کنید.

برندسازی شخصی فقط برای اینفلوئنسرها نیست. حفظ یک وبلاگ، پادکست یا حساب رسانه های اجتماعی برای نشان دادن تخصص شخصی شما می توانید برای ایجاد اقتدار شما و ایجاد فرصت های تجاری جدید کمک کند. همان شیوه هایی که به توصیه توصیه می شود در مورد شما نیز صدق می کند:

تحقیق کنید و ببینید چه مطالبی در حال حاضر وجود دارد و چه مطالبی محبوب هستند

سبک خود را پرورش دهید

روی تخصص خود را بررسی کنید

با در نظر گرفتن یک مخاطب خاص ایجاد کنید

به صورت مستمر تولید کنید

با جامعه درگیر شوید

و شما باید یک پروفایل لینکدین به روز داشته باشید، اما داشتن یک حساب توییتر نیز توصیه می شود.

5-شبکه معتبر.

به صورت طبیعی ممکن است با ایجاد برند شخصی شما یک شبکه ارتباطی قدرتمند برای شما ایجاد شود، اما جستجوی فرصت های شبکه نیز مهم است. رویدادهای آنلاین و حضوری و کنفرانس ها یکی دیگر از راه های عالی برای مشارکت و گسترش شبکه ارتباطی است. همچنین گروه های آنلاین بسیاری در فضای مجازی وجود دارد که می توانید برای ارتباط با افراد همفکر به آنها ملحق شوید.

6-به دیدن ادامه دهید.

در زمینه‌هایی که دائماً در حال تغییر است مانند تولید و بازاریابی دیجیتال، باید به رشد خود ادامه دهید و با آخرین روندها به‌روز باشید. افراد موفق و نوآوری و پیشرو در حوزه ای که در آن فعالیت ها را دنبال کنید. زمانی را برای مهارت های جدید یا مطالعه تکنیک های جدید اختصاص دهید.

با این کار تنها مخاطبان خود را با انگیزه و عمق نه خود را تحت تأثیر قرار می دهند، بلکه از خود یک دارایی ارزشمندتر نیز می توان ساخت.


7 مهارت و عادت یک تولید کننده محتوا


کار به عنوان یک تولید کننده محتوای چالش برانگیز و ارزشمند است. شما باید به سرعت در حال رشد باشید، نوآورانه ایجاد کنید و با مخاطبان خود به صورت مستمر ارتباط برقرار کنید. پس هرچه زودتر شروع کنید 🙂

منبع

اگر دوست داشتی امتیاز دادن یادت نره!