کپی رایتینگ و تولید محتوا
کپی رایتینگ و تولید محتوا

تولید محتوا و کپی رایتینگ

پیشرفت فناوری و همه‌گیر شدن با استفاده از صفحات مجازی باعث ایجاد تغییرات چشم‌گیری در فعالیت‌ها می‌شود. کپی رایتر و تولیدکننده محتوای این دسته از عناوین شغلی هستند که این روزها در بسیاری از درخواست‌های همکاری با آن‌ها می‌شوند. در ادامه این مطلب قصد دارم مختصر و به زیانی ساده از تفاوت‌ها و ارتباط نزدیک با دو شغل بنویسم.

دو حرفه پردرآمد و پرطرفدار امروزی که تاثیر زیادی در موفقیت یا عدم موفقیت یک کسب و کار دارند.

کپی رایتر یا تبلیغ نویسی

برای درک بهتر این بهتر است تعریف کلی که با شنیدن اصلاح کپی‌رایت (کپی‌رایت) به معنای قانون تکثیر محصولات مجاز به ذهنتان را فراموش کنید. کپی رایتر (copywriter) یا تبلیغ نویس معنی و مفهومی کاملا متفاوت باکلمه copyright دارد.

کپی رایترها حوزه‌هایی هستند که با آشنایی با بازاریابی (بازاریابی نظر دیجیتال) و کسب و کار و کار متن‌های کوتاه و شعارهای تبلیغاتی می‌شوند تا از طریق آن خواننده را ترغیب به خرید یا دنبال کردن مطالب خاص خود کنند. برای نیل به این هدف ایده گرفتن و الگو گرفتن از برندهای موفق در حوزه تبلیغ نویسی می‌تواند به شما کمک کند. فقط مراقب باشید تا دیگران را به کپی برداری تبدیل کنید.

*هدف اصلی در کیپی رایتینگ متقاعد کردن خریدار به خرید یا استفاده از محصول و خدمات می‌شود.

انتخاب واژه‌های مناسب و چیدن آن‌ها در کنار هم هستند که حس کنجکاوی و نیاز به مخاطب نسبت به محصول یا خدمات شما دارند، هنر یک کپی رایتر حرفه‌ای است. آن‌ها ویژگی‌های برند یا محصول را در بهترین حالت ممکن می‌سازند تا با متنی خاطره‌انگیز و فراموش نشود در مخاطب ماندگار شود. تبلیغاتی می‌توانند در غالب بروشور، کاتالوگ، پست مستقیم، برچسب‌ها، تبلیغات، فروش الکترونیکی، تبلیغات تلوزیونی، رادویی و … به کار برده شوند.

حضور یک کپیراتر با استعداد و خلاق که با طراحی یک تبلیغ یا صفحه فروش و توضیحات محصول حرفه ای مخاطب شما را تحت تاثیر قرار می دهد نتیجه مطلوبی بر سرعت رشد کسب و کار شما خواهد داشت، تفاوت اصلی یک کپی رایتر با تولید کننده محتوا در همین جا است

تولید محتوا یا بازاریابی محتوا

تولید انواع محتوای دارد. مقاله، وبلاگ، ویدیو، پست، اینفوگرافیک و … از انواع تولید محتوا به شماره می‌آیند. اما پشت هر یک از انواع محتوا، فردی با قلمی خلاق وجود دارد؛ زیرا پیش نیاز هر سبک ابزاری یک سناریو قوی است. در بررسی محتوای یک برنامه استراتژیک از طریق تولید محتوای برنامه ریزی شده سعی در جذب و جذب مخاطب داریم. برای رسیدن به این هدف کارشناس تولید محتوا باید با آگاهی نسبت به خدمات یا محصولات برند و مارکتینگ آن را داشته باشد. یکی از نکات مهمی که باید توسط بازاریاب محتوا در نظر گرفته شود، مورد استفاده قرار می گیرد.

مطالب نگارش شده توسط بازاریاب محتوا در قالب‌های وبلاگ، پست‌های شبکه‌های اجتماعی، کتاب‌های الکترونیکی، مجله، کتاب‌ها، سئو و … منتشر می‌شوند.

*همکاری و سازنده کپی‌رایتر با کارشناس تولید کننده شخصیت یک برند را شکل می‌دهد.

*در مرحله تبلیغ نویسی به دنبال جذب و کنجکاو کردن مخاطب رفته و در مرحله بازاریابی محتوا در قالب متنی ساده و روان به تمامی سوالات او پاسخ می‌دهیم تا تبدیل به مخاطبی وفادار شود.

برای رسیدن به هدف اصلی محتوا یعنی جذب ترافیک از طریق موتورهای جست و جو و افزایش حجم در صفحات مجازی جهت بالا رفتن از جامعه نسبت به برند. آشنایی با نسل جوان و زبان آن‌ها و آشنایی با اصول نگارش موضوع از ویژگی‌هایی است که باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

تعداد کلمات مورد استفاده، نحوه تقسیم‌بندی، پاراگراف‌بندی، رعایت اصول نگارشی، توجه به قوانین رایتینگ از مهم‌ترین مسائلی است که یک تولیدکننده محتوا باید به آن‌ها اهمیت دهد.

مجله فربز در سال 2020 مقاله‌های منتشر کرده که آن را به بررسی تفاوت‌ها و مطالب پرداخته می‌پردازد. طبق این مقاله اگر سایت و وب‌سایت‌های مجازی خود را مناسب می‌دانید، مخاطب را متوجه کسب و کار شما نمی‌کنید. از سوی دیگر موفقیت هر کمپین تبلیغاتی در گرو مناسب است.

تو تصویر پایین خلاصه تفاوت بین کپی رایتر و تولید کننده محتوا نوشته شده است.

تولید کننده محتوا و کپی رایتر
تولید کننده محتوا و کپی رایتر
اگر دوست داشتی امتیاز دادن یادت نره!