سال 2022 سال تحول در اینستاگرام است. چون تغییراتی در این پلتفرم اتفاق افتاد که شاید نامی از آن ها را نشنیده بود! اینطور که به نظر می رسد برنامه اشتراک گذاری عکس را در ورژن جدید اینستاگرام توسعه داده است اما تغییرات بیشتری در آن را در امکانات جدید اینستاگرام در استوری مشاهده می کنید. به نحوی که استوری قوی ترین راه انتقال اطلاعات در اینستاگرام به شماره می آید. در ادامه بیشتر به «تغییرات آپدیت جدید اینستاگرام 2022» پرداخته ایم.

مهمترین تغییرات آپدیت جدید اینستاگرام 2022 به استوری اختصاص دارند. ورژن های قبلی به به روز رسانی های ویژه ای مثل ایجاد هایلایت اینستاگرام برای استوری ایجاد کردند اما در نسخه 2022 با تغییرات متفاوتی روبه رو هستیم. در ادامه دید.

  اینستاگرام در استوری
اینستاگرام در استوری

از «امکانات جدید اینستاگرام در استوری» می توانید به دکمه اختصاصی لایک اشاره کنید. این اقدام برای راحتی کاربران اجرا شد تا لیست دایرکت اینستاگرام فرد شلوغ را نشان دهد و مخاطبان را با لایک و حمایت خود را نسبت به استوری نشان دهد.

تصاویر گرافیکی کاربران از تغییرات آپدیت جدید اینستاگرام 2022 می شود که در استوری قرار دارد. با این قابلیت می توانید رنگ پوستتان را تغییر دهید یا تغییرات روی چهره خود را تغییر دهید.

امکانات جدید اینستاگرام در استوری، علاوه بر اینکه برای داشتن تبلیغاتی و درآمدزایی از قابلیت بامزه های همیشگی است؛ برای مثال در استوری می توانید از رنگ ها، حروف چاپی، انواع لوگو به شکل خلاقانه و سه بعدی استفاده کنید و به زیبایی و جذابیت بصری استوری خود بیفزایید. این آپشن برای معرفی و مارک برند هم به کار می رود.

آخرین تغییر در این زمینه افزودن تایپوگرافی برای متن موزیک در استوری است. اگر موزیکتان را از بخش موسیقی اینستاگرام پخش کنید می توانید یکی از چند فونت تایپ شده را برای متن آن نیز انتخاب کنید. این نوع پخش موزیک lYRIC vIDEO شناخته می شود.

شاید تا حالا فکر می کنم Reels فقط به صفحه فید اینستاگرام و پست ها مربوط می شود. اما طبق امکانات جدید اینستاگرام در استوری مشخص شده با از استوری های خود می توانید یک حلقه ویدیو یا همان Reels را بسازید.

برای این کار باید در استوری، گوشه پایین و سمت چپ روی سه ضربه ضربه بزنید و روی گزینه ایجاد کنید. بعد اگر دوست داشته باشید همگام با تصویر صدا هم به آن اضافه کنید و یک حلقه جذاب از استوری های خود بسازید.

Reels ایجاد تبلیغات در پیج های بیسی را آسان کرده است. تماشای ویدیوهای کوتاه در بخش Reels کمک زیادی به معرفی محصولات کرده و باعث جذب مخاطبان بیشتر می شود. این ویژگی روند درآمدزایی را در کار آنلاین مثل همکاری سیستم در فروش هموار می سازد.

شاید تعداد کمی با آپدیت جدید ریپلای اینستاگرام آشنا باشند. علاوه بر این بر لایک استوری، شرکت متا قابلیت ریپلای لایک را هم به برنامه اضافه کرد. با این آپشن وقتی یکی از کاربران با لایک به استوریتان واکنش نشان می دهد می دهد به آن پاسخ دهید.

چیزی که لایک مخاطب فقط برای شما نمایش داده می شود پاسخی می دهد که شما می فرستید هم تنها شما و خود او می بینید.

بالاترین سطح از تغییرات آپدیت جدید اینستاگرام 2022 بیشتر روی سیستم استوری ساخته است؛ اما به معرفی بقیه آپشن ها هم می پردازیم:

در حال حاضر اینستاگرام سن و سال نمی شناسد. دست هرکسی چه بزرگ باشد چه کودک و نوجوان گوشی هوشمند با برنامه اینستاگرام را می بینیم. جدیداً متا آپشن جالبی به اینستاگرام افزوده می شود که با آن پدرها و مادرها از یک قسمت مرکزی فعالیت و حضور فرزندانشان را در اینستاگرام کنترل کنند.

این آپشن را خود نوجوانان باید با رضایت در گوشی فعال و دسترسی والدین را میسر سازند.

منبع: https://dayanaffiliate.com/blog/new-instagram-update-changes/

یکی دیگر از تغییرات آپدیت جدید اینستاگرام 2022 مربوط به لایو است. لایو بهترین راه و گفتگو با مخاطبان در اینستاگرام است. به همین دلیل می توان به عنوان میزبان برای تنظیم و بهبود اجرای لایوهای خود مدیر برنامه را انتخاب کرد. مدیر برنامه بر اساس آنچه شما بفرمایید کامنت ها را می بندد یا حذف می کند و اگر لازم باشد مخاطبی را از لایو ریموو می کند.

برای انتخاب مدیر برنامه کافیست در نوار کامنت لایو روی سه ضربه ضربه بزنید و یک حساب کاربری خاص را انتخاب کنید.

با یک خبر خوش در الگوریتم اینستاگرام 2022 شناسایی شده ایم به نام ایجاد زیرنویس ویدیویی. این آپشن برای مشکل شنوایی مناسب است. زیرا از محتواها در بستر اینستاگرام به شکل ویدیویی تولید می شود و ممکن است همه نتوانند ویدیوها را ببینند. از طرفی شاید در شرایطی که گوش دادن به صوت برایتان میسر نباشد.

با قابلیت درج زیرنویس آن هم به 17 زبان زنده دنیا می توانید میزان ویوی ویدیوهایتان را افزایش دهید.

یکی از امکانات جدید اینستاگرام قابلیت تگ گروهی است. اگر دنبال ارتقای اعتبار برند خود هستید، می توانید با استفاده از این قابلیت، گروهی از همکاران یا سازندگان یک محصول را در پست خود تگ کنید. برای تگ افراد باید روی علامت + در سمت راست صفحه ضربه بزنید سپس پست مورد نظر را ویرایش کنید و در نهایت روی کلمه بعدی ضربه بزنید.

در اینجا روی گزینه Tag People کلیک کنید سپس برچسب را بزنید. بعد با ضربه روی کلمه Show Profile Category و اشتراک گذاری پست کار تمام می شود.

اگر دوست داشتی امتیاز دادن یادت نره!