چه در زمینه بهینه سازی موتورهای جستجو به کار می روند یا یک تبلیغ کننده همیشه سعی کنید در رشد کسب و کار خود را داشته باشید و می توانید همیشه خود را بپرسید چه تعداد کلمات کلیدی در وب سایت خود بکار ببرم؟

بنابراین در این مطلب به سوالات متداول شما در خصوص : کلمات کلیدی چیست، فرکانس کلمات کلیدی چگونه کار می کند، تعداد کلمات کلیدی در سئو، تعداد کلمات کلیدی در مقاله، تراکم کلمات کلیدی و … کمک می کنیم تا به بهترین نتیجه برسید.

تعداد کلمات کلیدی در سئو
تعداد کلمات کلیدی در سئو

کلمات کلیدی ایده ها و موضوعاتی هستند که مشخص می کنند شما در مورد چیست. از نظر سئو، آن‌ها کلمات و عباراتی هستند که جستجوگرانی در موتورهای جستجو وارد می‌کنند که به آن‌ها «پرس و جوهای جستجو» نیز گفته می‌شود. اگر همه‌چیز را در صفحه خود – همه تصاویر، ویدئو، متن و غیره – به کلمات و عبارات ساده اضافه کنید، اینها کلمات کلیدی اصلی شما هستند.

به‌عنوان صاحب وب‌سایت و تولید محتوا، می‌توانید کلمات کلیدی موجود در صفحه را با آنچه که مردم جستجو می‌کنند مرتبط باشند، می‌توانند بیشتر برای یافتن شما در میان نتایج جستجو شوند.

کلمات کلیدی مهم هستند، زیرا آن‌ها نقطه ارتباطی بین آنچه مردم به دنبال آن هستند، همان هستند که شما برای رفع این نیاز می‌کنید، هستند. هدف شما از رتبه‌بندی در موتورهای جستجو، حمل و نقل ترافیک ارگانیک به سایت شما از نتایج موتورهای جستجو (SERP) است و کلمات کلیدی که برای هدف انتخاب می‌کنید تعیین کنید که چه نوع ترافیکی می‌کنید. برای مثال، اگر صاحب یک فروشگاه گلف هستید، می‌توانید در «باشگاه‌های جدید» رتبه‌بندی کنید – اما اگر مراقب باشید، ممکن است درنهایت ترافیکی را جذب کنید که علاقه‌مند به پیدا کردن مکانی جدید برای رقصیدن از هوای تاریکی هستند.

کلمات کلیدی به همان اندازه که در مورد شما هستند، به مخاطبان شما نیز می‌شوند، زیرا ممکن است آنچه را که می‌دهید به روشی ارائه می‌دهد، کمی متفاوت با آنچه برخی از افراد درخواست می‌کنند، توصیف کنید. برای ایجاد اهدافی که از نظر ارگانیک رتبه خوبی داشته باشد و بازدیدکنندگان را به سمت سایت شما سوق دهد، نیازهای آن بازدیدکنندگان را درک کنند – زبانی که استفاده می‌کنند و انواعی که به دنبال آن هستند. شما می‌توانید این کار را با صحبت با مشتریان خود، به انجمن ها و گروه های اجتماعی و انجام تحقیقات کلیدی خود با ابزاری مانند Keyword Explorer انجام دهید.

کلمات کلیدی دم بلند چیست ؟

کلمات کلیدی می‌توانند از همه چیز استفاده کنند و می‌شوند (اینها معمولاً «کلمات کلیدی سر» نامیده می‌شوند)، می‌توانند ترکیبی یا برخی از عبارت‌ها را داشته باشند – این‌ها موارد «کلمات کلیدی دم بلند» نامیده می‌شوند.

ممکن است به نظر برسد که کلمات کلیدی مشخص به هدف نهایی شما باشد زیرا آن‌ها حجم وسیعی از جستجوی و سوژه‌های بیشتری دارند. با این حال، آن‌ها معمولاً رقابت بسیار سختی دارند. ممکن است شما فروشگاه پوشاک بوتیک را در رتبه‌بندی “لباس” قرار دهید، اما رتبه بالاتری از Zappos و Nordstrom کار مشکلی دارد.

علاوه بر این در رقابت قوی، کلمات کلیدی خاص به فرد می‌توانند به خشمی مبهم باشند. اگر کسی دنبال «سگ» است، نمی‌دانید که فهرستی از نژادهای سگ، اطلاعاتی درباره غذای سگ، مکانی برای خرید قلاده سگ یا فقط یک سایت با عکس‌های زیبا از سگ‌ها می‌خواهد.

کلمات کلیدی دم بلندً هدف واضح تری دارند. مثلاً به‌عنوان، «بهترین غذای ارگانیک سگ برای یک توله سگ» یا «سگ واکرهای ارزان سیاتل». همچنین متوجه می شود که کلمات کلیدی دم رقابت کمتری دارند و فضایی برای یک سایت کوچکتر وجود دارد که در SERP نفوذ می کند.

حال بیایید نقش فرکانس کلمات کلیدی را در موتورهای جستجو و تبلیغات آنلاین بررسی کنیم.

بسامد کلمه کلیدی به تعداد دفعاتی که یک کلمه کلیدی در یک صفحه وب مشخص یا درون یک محتوا ظاهر می شود اشاره دارد. هرچه یک کلمه کلیدی بیشتر در یک صفحه یا ظاهر خاص، کلمه کلیدی بالاتر است.

چند کلمه کلیدی ارتباط نزدیک با چگالی کلمات کلیدی دارد.

اگر می‌خواهید برای یک کلمه کلیدی به صورت ارگانیک استفاده کنید، مهم است که از یک کلمه کلیدی خود آگاه شوید. اگر تعداد كليد شما خيلي كم باشد، در سئو آن كلمه كليدي با مشكل مواجه مي‌شويد، در صورتي كه سطح رقابت بسيار پايين باشد. موتورهای جستجوی گوگل باید «اثبات» را در قالب کلمات کلیدی ببینند که واقعاً با پرس و جو مرتبط است.

با این، اگر فرکانس کلمه کلیدی شما خیلی زیاد باشد، نظر به موتورهای ارسال می‌کند. از تکنیک کلاه سیاه معروف به « پر کردن کلمات کلیدی » از آن استفاده کنید که در آن کلمات کلیدی شما به غیرطبیعی زیاد است و کاربران را پرت می کند.

کلمات کلیدی فارسی در مورد تبلیغات جستجوی پولی شما نیز مهم است. اگر کلمه کلیدی شما به هیچ وجه در تبلیغات شما ظاهر شود، تبلیغ شما برای جستجوگران و موتورهای جستجو کمتر مرتبط خواهد بود. که کلیک کنید و امتیاز کیفیت شما را کاهش دهد (که می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ارزش شما را به میزان قابل توجهی افزایش می‌‌دهد).

با این حال، درست مانند سئو، فرکانس بیش از حد کلمه کلیدی می‌تواند به شما آسیب برساند. در مطالعه روی تبلیغات AdWords با عملکرد برتر، متوجه شدیم که تبلیغات قوی معمولاً کلمه کلیدی را فقط دو بار تکرار می‌کنند، مانند این:

این را با تبلیغاتی با کلمات کلیدی بسیار بالاتر مقایسه کنید:

داده‌های ما را نشان می‌دهند که کاربران بیشتر از اینکه روی تبلیغات مملو از کلمات کلیدی کلیک کنند، روی تبلیغات متنوع کلیک می‌کنند. بنابراین هنگام در نظر گرفتن سطوح مختلف تبلیغاتی، بین هدف قرار دادن.

تازه واردان سئو و جستجوی پولی به عنوان می‌پرسند که کلمه کلیدی «خوب» چیست، یا برای تعیین چگالی کلمه مناسب چه دستوراتی را باید دنبال کنند. متأسفانه، مانند عناصر سئو و تبلیغات آنلاین، «قوانین» درست در مورد کلمات کلیدی وجود دارد. با این حال، برخی از بهترین شیوه‌های پذیرفته شده وجود دارد که ممکن است آن‌ها را دنبال کنید.

به طور کلی، تیم اول باش میگوید که یک کلمه کلیدی نباید بیش از یک بار در هر 200 کلمه ظاهر شود. این معناست که به ازای هر 200 کلمه در یک صفحه وب، یک کلمه کلیدی داده شده نباید بیش از یک بار ظاهر شود.

این شامل انواع نزدیک یک کلمه کلیدی است. به‌عنوان‌مثال، «ماشین‌های دست‌دوم» از کلمه‌ی کلیدی «ماشین‌های دست‌دوم» است. این دو اصطلاح متفاوت هستند، اما از نظر معنایی به هم مرتبط هستند. معانی‌ها یکسان است و فقط عبارت آن‌ها را از ترکیب آن متمایز می‌کند. این به این معنی است که باید سعی کنید کلمات کلیدی را مانند نمونه ای از یک کلمه کلیدی فاصله بیندازید.

اگر دوست داشتی امتیاز دادن یادت نره!