شرکت تبلیغاتی را می توان شرکتی تعریف کرد که تمام جنبه های تبلیغاتی را ایجاد، مدیریت و برنامه ریزی می کند. یک شرکت تبلیغاتی خدمات ممکن است در یک زمینه خاص تخصص داشته باشد یا ممکن است یک شرکت کامل باشد که خدمات روابط عمومی را می دهد. سه نوع آژانس تبلیغاتی وجود دارد. بالای خط، زیر خط و در سراسر خط. ATL شرکت های بزرگی هستند که حساب های ممتاز را مدیریت می کنند و کمپین های تبلیغاتی ملی و بین المللی را برای خود ایجاد می کنند. BTL یک مکان رسانه کوچکتر را اجرا می کند در حالی که THL ترکیبی از ABL و BTL است. در اینجا بزرگترین شرکت های تبلیغاتی در جهان هستند.

گروه WPP

غول WPP مستقر در لندن در سال 2008 گروه Omnicom را سرنگون کرد و نه تنها به بزرگترین گروه تبدیل به سودآورترین شرکت تبلیغاتی تبدیل شد. یک دفتر اجرایی در دوبلین دارای شبکه های مختلف تبلیغاتی، روابط عمومی و تحقیقات رسانه ای است. WPP مالک برخی از بزرگترین آژانس های بازاریابی در جهان، یعنی Gray، JWT، Ogilvy & Mather و Young & Rubicam است. در سال 2016، WPP تقریباً 1 میلیارد دلار درآمد داشت و رکورد 19 کارمند داشت.

گروه Omnicom

گروه Omnicom دومین شرکت بزرگ تبلیغاتی پس از WPP Group است. این شرکت مستقر در نیویورک تجارت از جمله BBDO Worldwide، DDB Worldwide و TBWA Worldwide را کنترل می کند. هر سه آژانس به خاطر خلاقیت عالی شهرت بی نظیری دارند. آنها خدمات تبلیغاتی را در چهار حوزه اصلی شامل تبلیغات، روابط عمومی، CRM و خدمات تخصصی ارائه دهنده می کنند. Omnicom بیش از 75000 کارمند دارد و 15 میلیارد دلار درآمد داشته است. ادغام پیشنهادی آن با Publics در سال 2016 لغو شد.

مطالب مفید برای شما : نحوه کار شرکت های تبلیغاتی چگونه است؟

گروه خدمات آژانس تبلیغاتیعمومی

گروه Publics مستقر در پاریس راه خود را با زنجیره‌ای از خریدهای هوشمند از جمله Leo Burnett Worldwide و Sapient Corporation به اوج رسانده است. این شرکت در سال 1926 تاسیس شد و یکی از قدیمی ترین و بزرگترین شرکت های بازاریابی و ارتباطات در جهان است. در بیش از 200 شهر در 105 کشور فعالیت می کند. ادغام با گروه Omnicom برای ایجاد بزرگترین شرکت تبلیغاتی در سال 2014 لغو شد. در سال 2016، گروه Publics 9.6 میلیارد دلار درآمد داشت که سومین پس از WPP و Omnicom بود.

گروه Interpublic

گروه Interpublic مستقر در نیویورک چالش های بسیاری را در دهه 2000 تجربه کرد، اما همچنان یکی از چهار شرکت بزرگ تبلیغات بین المللی است. از شبکه اصلی شامل McCann Worldgroup، FCB و Lowe & Partners تشکیل شده است. گروه Interpublic 50000 کارمند و درآمدی بالغ بر 7.6 میلیارد دلار در سال 2015 ثبت کرده است.

دنتسو

دنتسو ژاپن بیش از هر شرکت تبلیغاتی دیگری بر بازار محلی خود تسلط دارد. با این حال، محبوبیت آن در خارج از آسیا تا همین اواخر محدود بود. این شرکت در 145 کشور جهان فعالیت می کند و تقریباً 45000 کارمند دارد. در سال 2011، این شرکت با فیس بوک برای توسعه صفحات فیس بوک و تبلیغات همکاری کرد. فیس بوک فضای تبلیغاتی ممتازی را در اختیار دنتسو قرار می دهد.

مطالب مفید شما :انواع آژانس های مختلف تبلیغاتی

آژانس Publicis Luxe

شرکت Publicis Luxe نیز مانند BETC Étoile Rouge نیازی به معرفی ندارد. اعتبار آژانس؟ عاطفه به عنوان سنگ بنای رابطه برند و مصرف کننده.

حوزه‌های تخصص: موقعیت‌یابی برند، کمپین‌های یکپارچه، خرده‌فروشی Omnichannel، روشن.

مشتریان: Lancôme، Cartier، Lacoste، Armani Beauty…

دارای مشاوران، عکاسان، فیلمبرداران، استراتژیست‌ها، ویراستاران… گروه Mazarine (Mazarine، La mode en Images، مجله Numéros و Studio de Acacias) حدود 330 استعداد (!) را از هر طبقه‌ای حول محور یک علاقه‌مند به هم می‌آورد: تصویر نام. تجاری

زمینه های تخصص: برند، فناوری و دیجیتال، رویدادها، طراحی و بسته بندی.

آژانس Gens Paris

پشت Les Gens در واقع یک ژاک است. به طور خاص، ژاک بوئی که در سال 2003 متقاعد شد که برندها باید معنی (دوباره) پیدا کنند و داستان‌های متفاوتی را روایت کنند، آژانس را تحلیل کند. دنباله یک داستان موفقیت بزرگ است که در سال 2015 توسط جید لروی در سال 2015 GENS ASIA ساخته شد.

زمینه های تخصص: برند برند، کمپین های خلاقانه، کارخانه تولید محتوا.

بازار : Chanel، Ines de la Fressange، Lanvin، Tiffany & Co….

مهمترین نکته برای برجسته کردن : پروژه G که به لطف آن استفاده می شود در طول تولیدات توسط پانل اثر تاثیری از هنرمندان به یک هنری تبدیل می شود.

گروه های تبلیغاتی و مارک های ذکر شده در بالا همیشه برای تبلیغات تسلط داشته اند، اما باید با چالش های ایجاد بودجه جهانی، شرکت ها و مشاوره های جدید در حال گسترش به سمت جلوی تبلیغات قرار گیرند. گروه های مصرف کننده نیز در حال ارزیابی در قیمت های خود با کسب و کار هستند. ظهور فیس بوک و گوگل به عنوان تهدیدی برای چندین شرکت بازاریابی تلقی شده است. این دو به یک «دو قطبی دیجیتال اختصاص داده شده» تبدیل می‌شوند که 60 درصد از فهرست‌های بازار دیجیتال جهانی را به خود اختصاص داده‌اند.

بیشتر بدانید : درآمد شرکت تبلیغاتی چگونه و چقدر است؟

اگر دوست داشتی امتیاز دادن یادت نره!