قدیم‌ترها، می‌گفتند به هر جایی در اینترنت باید اسم‌تان وجود داشته باشد؛ خدا را چه دیدی شاید گرفت؟ این روزها می‌گویند ضرری که ندارد، چیزی را از دست نمی‌دهید. خدا را چه دیدی؟ سایت‌هایی را می‌گویند که در آن‌ها از شیرمرغ تا جان آدمیزاد می‌شود و می‌توانم رایگان و کاملاً بیهدف آگهی خود را ثبت کند. کافی است، عبارت‌های نیازمندی‌های اینترنتی یا سایت‌های برتر آگهی رایگان را در اینترنت جستجو کنید تا به آن‌ها برسید.

آخرش هم همه می‌دانیم که تبلیغ برای همیشه در فضای درهم‌وبرهم‌شان مدفون می‌شود. بحث ما بر سر رایگان‌بودن این سایت‌ها نیست بلکه دغدغه است هدفمندن استفاده‌مان را داریم. مگر نه این است که همۀ این جستجوها را برای دیده‌شدن، دستیابی به مخاطب و فروش انجام می‌دهیم؟

پس، زمان‌هایی را بگذرانیم که در آن به ما کمک کنیم. سایت های معتبری که رایگان یا با پرداخت به نتیجه، تبلیغ را انجام می دهند و اجازه می دهند آن را ارزیابی کنند و بهینه سازی کنیم. در این مطلب، برخی از این سایت های پربازده را معرفی کرد.

4 سایت ایرانی برای تبلیغات پربازده

میزان نفوذ سایت در بین مردم و تعداد کاربران آن است که دیده می شود و به نتیجه می رسد تبلیغات را تضمین کند. سایت های زیر هم ضریب بالا در هر 2مورد دارند:

1) آپارات

آپارات را می‌توان یکی از عوامل مؤثرترین پلتفرم‌های ایرانی در کرد تبلیغات ویدئویی دانست. در این سایت، صفر تا 100 تبلیغ از راه‌اندازی تا بهینه‌سازی آن، تحت مدیریت و کنترل خودمان خواهد بود.

با عضویت در سایت، ویدئو را بارگذاری و با فراخوان‌به‌اقدامی مناسب، تبلیغ خود را ایجاد می‌کنیم. فیلترهایی هم برای انتخاب نوع مخاطب خود. در کدام دسته بندی موضوعی، دستگاه (دسکتاپ یا موبایل) و شبکۀ اینترنتی نمایش داده می شود.

در انتها، شیوۀ اجرای تبلیغ خود را باید از بین 3حالت زیر انتخاب کنیم:

  • در نتایج جستجو: وقتی، عبارتی مرتبط با کلمات کلیدی تبلیغ را جستجو کرد، ویدئو را در فهرست نتایج ببیند.
  • در حین تماشا: تیزر تبلیغاتی در ابتدا، میانه یا انتهای ویدئوهای سایت پخش می شود.
  • در لیست پیشنهادات: به کاربری که در حال گشت و گذار در سایت است، دیدن ویدئو پیشنهاد می شود.

تعیین هزینۀ تبلیغات در آپارات، بر عهدۀ خودمان است و می توانم به ازای هربار نمایش تبلیغ، قیمتی را با توجه به بودجۀ کمپین مشخص کنیم. آمارهایی مثل بازدید، کلیک کنید، CTR و بودجۀ مصرفی هم در لحظه قابل مشاهده هستند؛ بنابراین، در صورت لزوم در لحظه می‌توان برای دستیابی به نتایج بهتر انجام داد.

موارد مرتبط: تبلیغات در آپارات

2) دیوار

این پلتفرم، از سایت های بزرگ خرید و فروش کالا می شود. یکی از مهم ترین بخش های آن را مشاوران املاک تشکیل می‌دهند چون، برای این گروه امکانات ویژه‌ای مثل قابلیت بارگذاری تصاویر VR یا 360درجه در نظر گرفته شده است.

بعد از عضویت در سایت، آگهی‌هایی را در دسته‌بندی مناسب خود ایجاد می‌کنیم. هرچه بیشتر از محصول، شهر یا محله بیاوریم، شانس‌مان در دست‌یابی به مخاطب بالقوه‌مان بیشتر خواهد بود. همچنین، فراخوان‌به‌اقدام مورد نظر خود را هم باید تعیین کنیم:

  • شماره تماس بگذریم و زنگخورمان را بالا ببریم.
  • در خود پلتفرم با مخاطب چت کرده و را نهایی کنیم.
  • لینک سایت یا صفح فرود خود را قرار دهید و ترافیک آن را افزایش دهد.

هزینۀ ثبت آگهی با توجه به دسته بندی محصول یا خدمات تعیین می شود. هر چند، در بیشتر آن‌ها رایگان است. با درج هر آگهی جدید، ما به قسمت‌های پایین‌تر منتقل می‌شود. دیوار، با طرح نردبان خود این امکان را فراهم می کند که با پرداخت هزینۀ اضافی، به صدر آگهی های صفحه برگردیم.

در این سایت هم با توجه به آمار بازدید و ورودی های دریافتی می‌توان در لحظه عکس، توضیحات، عنوان یا جزئیات دیگر را تغییر داد تا به نتایج بهتری دست پیدا کنیم.

3) شیپور

شیپور هم یکی از پربازدیدترین سایت های رایگان تبلیغات در ایران است. البته، برای این که در ماه محدودیتی برای تعداد آگهی لازم است حساب کاربری خود را افزایش دهید که مستلزم پرداخت هزینه است.

با درج گروه بندی مناسب، مکان و جزئیات دقیق از محصول تماس های دریافتی هدفمندتری متوجه شد. در طرح‌ویترین سایت می‌توانیم در بین 3 آگهی اول و در طرح به‌روزرسانی در صفحۀ اول قرار بگیریم.

4) فیلیمو

فیلیمو در طول سالهای گذشته، بارها بازدهی بالای خود در تبلیغات ویدئویی را نشان داده است. تبلیغات فیلیمو، همیشه با ترندهای روز حوزۀ سینما و تلویزیون (که ذهن مردم به آن‌ها می‌خورند) گره می‌خورند و به همین دلیل، روی بخش بزرگی از جامعۀ ایران اثر می‌گذارند.

تبلیغات در فیلیمو

طرح هایی که در تبلیغات فیلیمو، پیش روی شما قرار می گیرند، به این صورت هستند:

  • اسپانسری: تیزر، در سریال های ابتدایی و رئالیتی شوهای روز پخش می شود.
  • برندمحور: ویدئوی آگهی در تمامی محتوای اولیه سایت های قرار می گیرد و هزینۀ آن به ازای هر بار نمایش محاسبه می شود.
  • جانمایی محصول: تبلیغ به‌صورت نامحسوس و با قرار گرفتن محصول در صحنه‌هایی از یک برنامه یا سریال انجام می‌شود.

این معرفی، به این معنا نیست که سایت‌های دیگر اسکم هستند، نمی‌توانم در آن‌ها تبلیغ کنم یا نتایج خوبی ندارند. سایت‌هایی مثل ورزش 3، اقتصادآنلاین یا نی‌نی‌سایت هم در موضوعات مرتبط با صفحات خود بازدهی قابل توجهی خواهند داشت. مشکل این جاست که تعداد این سایت‌ها زیاد است و مذاکره تک‌به‌تک با ادمین‌ها زمان می‌برد. از طرفی، تشخیص هر یک از آن‌ها یا تقلبی‌نبودن کلیک‌هاشان به‌سختی ممکن است.

می‌توانم به‌راحتی کار کنم به یک آژانس تبلیغات آنلاین اسپرد. آژانس‌هایی مثل صباویژن بنا به تجربه می‌دانند چه سایت‌هایی برای چه موضوعاتی جواب می‌دهند. آن‌ها حتی پنلی در اختیارمان می‌گذارند که با خیالی راحت مسیر حرکت را رصد کنیم و ارزیابی درستی از تبلیغ داشته باشیم.

#توجه: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی بوده و توسط آن تبلیغ کننده تهیه و نگارش شده است.
دیجی‌رو مسئولیتی در قبال تبلیغاتی ندارد.