ارتباط سرد، یکی از تکنیک‌های متداول برای جذب مشتری و فروش کالا یا خدمات به اوست. در این مورد، نماینده فروش با افراد تماس می‌گیرد که قبلاً با آن‌ها صحبتی نشده است. در واقع هدف از برقراری تماس، متقاعد کردن افراد به خرید است که ممکن است اسم شرکت شما را نشنیده و از خدماتی که می‌دهید نمی‌توانید استفاده کنید.

در واقع هدف از برقراری تماس، متقاعد کردن افراد به خرید است که ممکن است اسم شرکت شما را نشنیده و از خدماتی که می‌دهید نمی‌توانید استفاده کنید.

خیلی بیشتر از دنیای دنیای این گونه از تماس را در امروز بی‌فایده می‌دانند، اما هنوز هم از تلفن‌های سرد برای مشتریان بالقوه استفاده می‌کنند. در واقع با در نظر گرفتن از نکات خاص، می‌توان یک تماس سرد موفق را انجام داد.

مهم‌ترین عوامل ارتباط تلفنی سرد موفق عبارت‌اند از:

  • ارتباط به صورت هدفدار: با کسانی که احتمال می‌دهند می‌توان به آن‌ها کمک کرد. برای مثال تماس با یک شرکت خدمات کامپیوتری برای فروش لوازم خانگی به هیچ وجه کار عاقلانه‌ای نیست!
  • تحقیق درباره شخص یا مکانی که می‌خواهید با آن تماس بگیرید: به لطف گسترس شبکه های اجتماعی می توانید در مورد انسان ها و مکان هایی که می خواهید با آن تماس بگیرید، از قبل تحقیق کنید.
  • تهیه یک متن مناسب برای تماس سرد: متنی را از قبل تهیه کرده و هنگام تماس با آن پیروی کنید. اما نباید مانند یک ربات متن را کلمه به کلمه بخوانید، بلکه باید لحن و تن صدای شما مناسب باشد.
  • استفاده از تکنولوژی برای تماس سرد: می‌توان از ابزارهایی مانند تلفن اینترنتی همکاران برای بهره‌برداری از امکاناتی مانند انتقال تماس یا ارتباط با دیگران استفاده کرد.

علاوه بر نکات بالا، تماس تلفنی سرد در بهترین زمان ممکن است از اهمیت زیادی برخوردار باشد. هیچ شخصی دوست ندارد تا روزش توسط یک مزاحم تلفنی خراب شود!

ممکن است خود را هم با چنین تماس‌هایی اعلام کنید. اگر این تماس در زمان شما یا اول صبح یک روز تعطیل انجام شود، چه برخوردی با فرد تماس گیرنده دارید؟ احتمالاً حاضر به شنیدن صحبت‌های او نخواهید بود و حتی ممکن است با یک ناسزا گوشی را قطع کنید!

بنابراین بسیار مهم است که بهترین زمان برای تماس تلفنی سرد را پیدا کنید تا بتوانید موفقیت خود را در متقاعد کردن مشتریان بالقوه برای خرید، بالا ببرید.

هر بازاریاب و نماینده فروش می‌خواهد بداند که بهترین زمان برای تماس تلفنی سرد چه زمانی است. یافتن بهترین زمان برای سرد به شما کمک می‌کند تا تعداد تماس‌های خود را افزایش دهید و کمتر را با پیغام‌گیر موفق خواهید کرد.

اما پیدا کردن بهترین زمان برای تماس تلفنی سرد به هیچ وجه آسان نیست. پیدا کردن این زمان حتی قبل از ویروس کرونا بود. پس از ذکر و با آوردن شرکت‌ها به دورکاری، ساعت‌های کاری نیز انجام می‌شود و حتی نمی‌توان از افراد در یک مکان و زمان مشخصی استفاده کرد.

با این وجود و بر اساس تحقیقات، بهترین صورت گرفته شده، تعیین شده است که زمان تماس تلفنی سرد، بین ساعات 9 صبح و 4 بعدازظهر است. در این میان، بهترین زمانی که مردم آماده پاسخگویی به چنین تماس‌هایی هستند نیز ساعت ۱۰ صبح و ۲ بعدازظهر است.

دلیل این امر نیز واضح است، چرا که مردم در ساعت کاری بسیار بیشتر به جواب تلفن دارند، چه در محل کارشان حضور داشته باشند و چه به صورت دورکار و از منزل کار خود را انجام دهند.

البته این زمان ممکن است با توجه به مشتریان بالقوه هدف شما تغییر کند. بنابراین با انجام تحقیقات درباره کاری مشتریان خود، بهترین زمان تماس تلفنی سرد را پیدا کنید.

زمان‌هایی وجود دارند که بهتر هستند در آن‌ها یک تماس تلفنی سرد را حفظ کنند، چرا که احتمال موفقیت شما بسیار پایین خواهد بود. این زمانها عبارتند از:

  • آخرین هفته و ساعات پایانی روز: ایجاد مزاحمت در حین یک شام خانوادگی یا در طول اقامت افراد، می‌توان جلوه بسیار بدی را برای مشتری بالقوه‌تان ترسیم کرد.
  • صبح خیلی زود: بیشتر افراد هنگام صبح، خود را برای انجام کار آماده کرده و روی کار خود می‌شوند. بنابراین نباید در این زمان مزاحمتی برای آن‌ها ایجاد شود.
  • تعطیلات رسمی: تعطیلات رسمی، زمان‌هایی است که مردم در مراسم‌های خاص شرکت کرده‌اند یا زمان خود را با خانواده و دوستان می‌گذرانند. تعطیلات رسمی نیز زمان مناسبی برای تماس تلفنی سرد نمی شود.
  • زمان‌هایی که خطوط تلفن شلوغ است (برای مثال برای تحویل سال نو): زمان‌هایی وجود دارند که افراد زیادی در حال تماس گرفتن با یکدیگر هستند، مانند لحظه‌ای که از تحویل سال نو که مردم را برای انتخاب مردم به زنگ می‌زنند. تماس گرفتن در این زمان ها برای فروش کالا یا خدمات به هیچ وجه مناسب نیست.

در این مطلب سعی کردیم درباره بهترین و بدترین زمان تلفنی نکاتی را مطرح کنیم. با در نظر گرفتن ساعت های دیگر، نمی توانید از تماس تلفنی در نامناسب استفاده کنید. شما می توانید با استفاده از سرویس مانیتورینگ تلفن ابری همکاران بهترین زمان تماس با سازمان خود را پیدا کنید.