«همه رنگ و رویشان رنگارنگ و تجملاتی است؛ هم صورت‌شان پر از رنگ و لعاب است و هم شال و چادرهایی که با تزئینات تجملی سروکار دارند. دیگر ویژگی همه‌شان اما به جز رنگ و تزئینات تجملی «حجاب» است! همه‌شان تبلیغ خود را حجاب می‌کنند و به اصطلاح «حجاب‌استایل» یا «بلا حجاب» معرفی می‌کنند. پشت‌پرده این رنگ جذاب و تبلیغ دینی اما چیز دیگری نهفته است. تبلیغ حجاب و دین پوششی است برای اینکه سبک زندگی دیگری خارج از سبک زندگی ایرانی – اسلامی تبلیغ کنند. از قضا هم مخاطبان آنها دختران محجبه هستند تا شکل نادرستی از حجاب و دین را برای آنها تبلیغ و نهادینه کنند. به همین دلیل است که فضای مجازی معتقدند باید بینش دختران و پسران مسلمان ایرانی در رابطه با مقابله با این بلاگرها تقویت شوند و سواد رسانه‌های آنها را بالاتر برود.

  بلاگرهای حجاب استایل
بلاگرهای حجاب استایل

حالا از همه نوع رنگ، اعتقاد، سبک زندگی و کاربر در فضای مجازی پیدا می‌شود. یک نفر در رستوران‌های اینستاگرام را تبلیغ می‌کند و یک نفر دیگر سبک زندگی خاص را دارد. در این وسط اما بسیاری از دختران هم به شکل دیگری با ظن دین دین اسلام و پوشش حجاب را تبلیغ می‌کنند. از بستن زیبای شال و روسری شروع می‌کنند و بعد به شکل‌های دیگری از حجاب و حتی اعتقادات خود درباره مسائل مختلف دینی می‌گویند. مسائلی که خیلی از آنها در اسلام دین به شکلی است که آنها روایت می‌کنند، نیست. آنها با ظاهر دینی در واقع در جستجوند تا دین را ترویج کنند و به دین آسیب بزنند.

بلاگری برنامه ریزی شده است

علیرضا آل‌داوود، کارشناس فضای مجازی، می‌گوید که بسیاری از فعالیت‌ها در فضای مجازی و مخصوصا پیام‌رسان اینستاگرام برنامه‌ریزی شده است. او به صاحب این پیام‌رسان اشاره می‌کند و توضیح می‌دهد که صاحب آن آنلاین است و الگوریتم‌هایی است که در این پیام‌رسان، تعریف می‌شود.

مهم‌ترین هدف از فعالیت‌های این پیام‌رسان، تغییر ارزش‌ها به ضدارزش‌های دینی – اسلامی است. به عنوان مثال جستجو برای زیر سوال بردن بحث زن و حجاب و ایجاد کمپین های حجاب اجباری، حجاب بیحجاب و موارد از این دست نمونه هایی برای تغییر ارزش ها و ترویج ضدارزش ها در حوزه حجاب است. از نظر این کارشناس حوزه فضای مجازی، این کارشناس حساب کاربری برای منحرف کردن اذهان عمومی و تغییر ذائقه دختران امروز که مادران فردا به وجود آمده است. از یک طرف سلبریتی‌ها و شبکه‌های قمار و شرط بندی در این پیام‌رسان فعال و از طرف دیگر دست‌گذاشتن روی ارزش‌های جامعه ایرانی – اسلامی مانند حجاب اتفاق می‌افتد و بلاگرهایی با ظاهری باحجاب اما در باطنی دشمن حجاب اصیل ایرانی – فعالیت‌های اسلامی می‌کنند. این تکنیک‌های ویژگی را به کار می‌برند تا ارزشی مانند حجاب را از دختران و زنان نگاه کنند و نگاه مردان ایرانی را تغییر دهند. سپس اسلام و حجاب خود را به باور دختران و پسران برسانند.

زرق و برق علیه حجاب

تبلیغات یکی از راه های برنامه ریزی شده است. کارکردن بلاگرهای حجاب با مزون‌های خاص، پوشیدن چادرهای رنگی و استفاده از زرق و برق‌هایی است که در روسری‌ها، شال‌ها و چادرها دیده می‌شوند، زرق‌ها و برق‌هایی که عموماً توجه بیشتر می‌کند، همه را برای قرار دادن دختران و پسران ایرانی مورد توجه قرار می‌دهند. از نظر آل‌داوود، تبلیغ باب میل بلاگرها، شبهات ایجاد می‌کند، مخاطبان را تحت تأثیر قرار می‌دهند و ادراک شناختی خلاف دین را به مخاطبان القا می‌کنند. داشتن آرایش غلیظ بلاگرهای حجاب و انجام حرکات خاص در فضای مجازی و ترویج تغییر رفتار فرد محجبه، سبک زندگی را ایجاد می‌کند.

کارشناس فضای مجازی توضیح می‌دهد که بد اتفاق می‌افتد، اما این است که خیلی از این رفتارها لایک می‌خورد و با وجود سندرم لایک که مسئله جهانی است، به رسمیت شناخته می‌شود، خودنمایی، خودشیفتگی و نمایش را ترویج می‌دهد و با کلیشه‌سازی به مخاطب محجبه خود این را القا می‌کند. که دختر محجبه‌ای که دیده نمی‌شود، لایک نمی‌خورد یا از خودنمایی بی‌بهره است، در جامعه هم نمی‌شود. در واقع بلاگرهای حجاب، فرار از قانون، شرع و عرف، افراط و تفریط را که خلاف مباحث اسلامی است رواج می دهند تا نظام خانوادگی ایران تضعیف شود و سبک زندگی خلاف آنچه مورد تایید کشور ایرانی _ اسلامی ماست، تبلیغ شود.

آموزش، آموزش و آموزش

دیگر باید قبول کرد که تربیت نسل امروز تنها متاثر از خانواده نیست. اکنون موارد بسیار دیگری مانند فضای مجازی هم روی تربیت نسل امروز تأثیرگذار است. فضای مجازی که البته برای نسل امروز برنامه‌ریزی خاص خودش را دارد. به همین دلیل است که آل‌داوود باید به نسل امروز آموزش داد و باید بینش نسل امروز را درباره مسائل مختلف مربوط به فضای مجازی ارتقا دهد و به او یاد داد که در مسائلی که در فضای مجازی وجود دارد چگونه رفتار کند و چه خوراکی داشته باشد. رسانه را برای ارتزاق انتخاب کند. بالا بردن سواد رسانه‌های نوجوانان و جوانان در این مرحله مهم جلوه می‌کند. به جز این اما نگاه حاکمیتی هم باید مدیریتی باشد. برای نسل‌های نوجوان و جوان مسلمان، تولید مناسب می‌شود و برای محدود کردن بخشی از فضای مجازی برنامه‌ریزی شده اقدام کند.»

  1. عاقبت شوم یک بلاگر حجاب استایل از سایت قمار تا فساد و کشف حجاب! + عکس
  2. مردم علیه مردم / پشت پرده شبکه بیحجاب‌ها برای ایجاد درگیری خیابانی کور! + عکس و فیلم
  3. بازخوانی بیانات رهبر انقلاب درباره حجاب/ مایه تشخص و آزادی زن چیست؟
  4. تلاش احمدی‌نژاد و جریان انحرافی برای ایجاد انحراف در حوزه حجاب!
اگر دوست داشتی امتیاز دادن یادت نره!