مقدمه:

در این سری از مقالات تست و بررسی پدال یکی از بروزترین خودروهای موجود در بازار کشور مجله رفته‌ایم تا ببینیم آیا در برابر رقیبی مانند کرولا حرفی برای گفتن دارد یا نه؟!

جزوه هیوندای النترا بود که به صورت رسمی وارد بازار کشور شد و به آخرین مشتریان رسمی ایرانی رسید. النترا در رده سدان‌های کامپکت قرار می‌گیرند، کیا سراتو و تویوتا کرولا آر رقیبان این خودروی محبوب و پرفروش می‌شوند. شاید گمان کنید که النترا از سال ۱۳۹۰ (۲۰۱۳ میلادی) وارد بازار کشور شد. اما جالب است بدانید النترا از سال ۱۳۸۴ با نام آوانته به بازار کشور عرضه شد.

نسل پنجم النترا، به‌سرعت به خودرویی محبوب و پرفروش در بازار ایران تبدیل شد، اما علیرغم این‌که نسل ششم پیشرفت‌های واضحی نسبت به نسل قبل کرد. هیچ‌وقت در ایران به موفقیت نسل قبلی نمی‌رسد که شاید قیمت‌گذاری غیرمنطقی و محدود به دلایل این واقعه باشد.

طراحی:

چند سال نیاز بود تا هیوندای در محصولات خود به طراحی زمان و شروع و توسعه رقابت‌های مسابقه‌ای در برابر رقیبان تنگ‌تر کند. این توسعه در نسل ششم النترا به‌خوبی قابل مشاهده است. این نسل به گونه‌ای طراحی می‌شود که به‌ترتیب جامعه را به سمت خود سوق می‌دهد. برای مثال نه آن‌قدر خطوط و احجام تهاجمی و تند تیز دارد که فقط قشر جوان به طراحیش بیاید و نه پیرمردی و ساده دارد. شاید نسل خانواده‌های ششم النترا باشند که یک خودروی شکیل و با وقار می‌خواهند اما به خودروی‌شان بدشان نمی‌آید.

هیوندای النترا 2018

زمانی که از جلو به النترا نگاه می‌کنید جلوپنجره شش‌ضلعی بزرگی که با کروم پوشیده شده است، بیش از هر چیز خودنمایی می‌کند. پیش‌ازاین نه‌تنها در هیوندای این جلوپنجره را ندیده بود، بلکه فقط در محصولات لکسوس شاهد این نوع جلوپنجره بودیم. کاپوت النترا از داخل کابین ساده و بدون خط و خطوط خاص است. گرافیک داخلی چراغ‌ها و دی لایت جذابیت را به چهره النترا بخشیده. مه شکن‌ها جلو در قابی دوکی‌شکل در پایین‌ترین قسمت اسپر قرار گرفته.

در بسیاری از خودروهای چینی و حتی کره‌ای دیده‌ایم که جلوی بسیار خشن و تهاجمی طراحی شده است، اما جلوی هیچ هماهنگی با قسمت جلوی خودرو ندارد. اما در النترا اینطور نیست؛ برای مثال از چراغ‌هایی با خطوط طراحی تیز و یا یک سپر حجیم باعث می‌شود تا النترا در قسمت عقب هم چهره جذابی داشته باشید. استفاده از یک فلاپ مشکی زیر سپر و شبرنگ‌های زیبا در میانه اسپر کمک شایانی به طراحی عقب النترا کرده است. ولی ایکاش وقتی به عقب خودرو نگاه می‌کردیم، دهانه انتهایی اگزوز هم پیدا شد و با یک روکش کرومی پوشیده شده بود.

در کنار نمای رینگ و لاستیک‌های کوچک (نسبت به خودرو) اولین نکته‌ای است که توجه بیننده را می‌کند. شاید اگر این مشکل حل می‌شود می‌توانم طراحی النترا را بی‌نقص عنوان کنیم. البته باید در نظر داشت که رینگ و لاستیک کوچک کمک به سزایی در سواری خودرو می‌شود و باعث می‌شود در خیابان‌های ناهموار تکان‌های کمتری به کابین وارد شود.

داخل کابین النترا:

در کابین النترا این طراحی کاملاً مشخص است. طراحی کابین نسل پیر ششم النترا از الگوی جدید طراحی کابین هیوندای می‌کند؛ طراحی که شبیه آن را در توسان و یا سوناتاهای ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ دیده‌ایم.

داشبورد هیوندای النترا 2018 وارداتی

استفاده از متریال بسیار مناسب و با کیفیت، طراحی زیبای غربیلک فرمان و پشت آمپر آنالوگ و جذاب می شود تا کابین النترا باعث سراتو، حال و هوای لوکسی شود و به روزتر از بسیاری از رقبا به نظر برسد.

در فضای خصوصی سر و پا در النترا باید گفت: برای خانواده‌هایی که قدی متوسط ​​دارند، جادار و مناسب است. اما اگر ۴ نفر با بالای ۱۸۵ در خودرو بنشینند ممکن است در مسیرهای طولانی کمی اذیت شوند. البته از یک سدان کامپکت بیش از این انتظار نمی‌رود. فضای صندوق نیز برای سفرهای یک خانواده ۴ نفره مناسب و جادار است.

آپشن های رفاهی و ایمنی النترا:

النترا در جستجوی آپشن‌های رفاهی، مانند بقیه موارد با دستیابی به میدان وارد شده. در نسخه های فول النترا 2018 آپشن هایی مانند: شیشه اتومبیل، آیینه تاشو برقی، آیینه وسط الکتروکرومیک، سانروف، کولر دوال، کولر اتوماتیک، گرمکن و سردکن سه حالت صندلی جلو، گرمکن دو حالت صندلی عقب، فرمان گرم، دریچه تهویه در عقب. ، مانیتور لمسی ۷ اینچی، مانیتور ۴.۳ اینچی پشت پر، کامپیوتر سفری، دوربین عقب، سنسورهای جلو و عقب، سوری نور و باران، فرمان برقی، ناویگیشن، سیستم صوتی اینفینیتی با ۸ بلندگو، چراغ‌های خوش‌آمده و بدرقه روی دستگیره در تریم داخلی چرم، استارت دکمه‌ای، خروجی ۱۲ ولت، خودروی برقی با امکان تنظیم در جهت ۸، مموری صندلی راننده و کنترل کنترل قابل مشاهده است.

آپشن‌های ایمنی النترا عبارت‌اند از: رادار نقطه کور، ترمز ABS.EBD.BA، ۷ ایربگ، ESP و شیشه بالابر آنتی ترپ (سیستمی که هنگام وارد شدن فشار مضاعف بر شیشه بالابر، حرکت رو به بالا را می‌گیرد و رو به پایین حرکت می‌کند. ).

همان‌طور که دیدید النترا جزوه‌ترین خودروهای این رده است؛ ولی برجسته‌هایی مانند: دنده پشت فرمان، ترمز پارک برقی، چراغ شور و AFS واقعاً احساس می‌شود.

مشخصات فنی هیوندای النترا ۲۰۱۸:

الن در خصوص ویژگی های فنی، موتور قسمت های دیگر بسیار عجیب وغریب عمل نکرده النترا از یک ۴ سیلندر ۲۰۰۰ سیسی MPi استفاده می کند که می تواند ۱۵۳ اسب بخار و ۱۸۵ نیوتن مترور را با یک گیربکس ۶ سرعت تیپ ترونیک خودکار به جلو منتقل کند.

موتور هیوندای النترا 2018 وارداتی

علیرغم در این خودرو از توربو استفاده نشده است. به گمان مالک زمانی که در خودرو بنزین معمولی ریخته می شود استارت خوردن با کمی مشکل، می‌شود اما بر عملکرد کلی موتور تأثیر زیادی ندارد.

مصرف سوخت این موتور ۶.۵ لیتر به‌صورت ترکیبی اعلام می‌شود که خودرو را در چند لحظه پایین‌تر هم آمد. شتاب صفر تا صد نسل ششم النترا ۹.۷ اعلام شده.

راننده:

بعد از باز کردن قفل در، چراغ‌های خوشآمد گویی روی دستگیره‌های جلو روشن می‌شود و شما را به داخل کابین دعوت می‌کند. موتور النترا در حالت سکون تقریباً هیچ صدا و لرزشی را به کابین منتقل نمی‌کند. دید به اطراف در النترا به‌واسطه شیشه‌های بزرگ و سیستم‌های کمکی راننده بسیار خوب است، اما گاهی اوقات در چهارراه‌هایوغ، ستون سمت چپ، مانعی را می‌بینید که به سمت چپ می‌شود که قابل چشم پوشی باشد. عملکرد کولر بسیار مناسب است و دریچه‌های تهویه سرنشینان عقب نیز پرتاب باد خوبی دارد. عایق‌بندی کابین النترا در سرعت‌های بالا به‌راحتی رقابت با رقیب‌بانش را دارد اما می‌توانم بهتر باشد. کار با نمایشگر صفحه بسیار سرگرم‌کننده است و می‌توانید در سفرهای کمک‌کننده بزرگی به راننده باشید.

عکس هیوندای النترا 2018

عملکرد موتور در طول حرکت هم ساکت، آرام و بی‌سروصداست؛ اما از کرولا لرزش بیشتر دارد. عملکرد سیستم تعلیق النترا به‌هیچ‌وجه به‌پای کرولا نمی‌رسد اما به‌وضوح از سراتو بهتر است.

معمولاً در خودروهای چینی دیده‌ایم که حالت‌های رانندگی متفاوت، صرفاً برای پر کردن لیست امکانات خودرو بوده و در عمل تفاوت با هم ندارند. اما در النترا اینطور نیست؛ برای مثال مصرف سوخت ترکیبی النترا حالت نرمال حدود 6.7 در صورتی که در حالت اکو باشد این رقم به عدد باورنکردنی 4.3 لیتر می‌رسد. در اسپرت واکنش پدال گاز حالت بسیار حساس می‌شود، فرمان سفت‌تر، صدای اگزوز بیشتر و دنده‌ها در دورهای بالاتر، عوض می‌شود. به همین دلیل راندن آن در معابر شهری کمی سخت و گاهی غیرممکن می‌شود. اما نمی‌توانم در حالت اسپرت از النترا توقع یک خودروی ۲۰۰ اسب بخاری را داشت. اما تا می‌توان پاسخ گوی نیاز راننده باشد. هماهنگی موتور و گیربکس در النترا فوق‌العاده است و گیربکس معکوس‌های خوبی می‌کشد و اصلاً تقه نمی‌زند.

نمای جانبی هیوندای النترا 2018 وارداتی به ایران

هندلینگ خودرو نیز به‌واسطه وجود ESP خوب ارزیابی می‌شود؛ اما اگر رینگ‌ها کمی بزرگتر بودند هندلینگ بی‌نظیر می‌شد.

هزینه های نگهداری:

جزوه جدیدترین خودروهای بازار کشور ازآنجاکه النترا می شود. هنوز نمونه‌های زیادی در بازار دارد و نمونه‌های کارکرده هم نهایتاً ۸۰ هزار کیلومتر را پیموده‌اند. پس شما در صورت استفاده صحیح و مناسب تا سالیان سال نیاز به تعویض قطعه پیدا نمی کنید. و اما روغن روغن و فیلترها به گفته مالک حدود ۱ تا ۱.۶ میلیون تومان می‌شود.

هیوندای النترا 2018

جمع بندی:

در کل باید گفت که هیوندای در نسل ششم النترا انتخاب تا ویژگیهای اسپرت و خانوادگی را در یک قاب جا دهد و به مشتریان پیشنهاد دهد. النترا سواری نسبتاً نرم و آپشن‌هایی عالی است و گاهی برای شیطنت در جاده‌ها هم مناسب است. ممکن است سواری فوق العاده نرم تویوتا کرولا را به النترا ارائه دهند. اما نبود نسخه صفرکیلومتر کرولا در نظر بسیاری از را عوض می‌کند.

اگر شما طالب خرید یک دستگاه النترا صفرکیلومتر مدل ۲۰۱۸ فول آپشن باید مبلغی حدود ۱.۸ میلیارد تومان هزینه کنید.

در پایان از آقای محسن شیرازی جهت قرار دادن خودرویشان به تیم تست مجله پدال کمال تشکر را می‌کنیم.

هیوندای النترا ۲۰۱۸
مشخصات موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ ۲۰۰۰ هزار سی‌سی
قدرت ۱۵۳ اسب بخار
گشتاور ۱۹۵ نیوتن متر
استاندارد آلایندگی یورو ۶
مصرف سوخت (ترکیبی) ۶.۴ لیتر
معیار (طول. عرض. ارتفاع) ۴۵۷۰.۱۸۰۰.۱۴۳۵
فاصله اجتماعی (میلی‌متر) ۲۷۰۰
حجم باک ۵۰ لیتر
اگر دوست داشتی امتیاز دادن یادت نره!