مزیت های اصلی مارک پیامکی از طریق پنل پیامکی در واقع برای مدیریت و مشتری‌مداری است که در نهایت باعث کسب درآمد کاربر می‌شود. اما این که دقیقاً پیامکی چیست؟ بازاریابی پیامکی برای کسب و کارها چه کاربردی دارد؟ سؤالاتی هستند که در این مقاله به آن‌ها می‌پردازیم.

اگر شما یک کسب‌وکار فعال دارید، حتماً می‌دانید که یکی از راه‌های بازاریابی، پیامک را از طریق پنل پیامکی ارسال می‌کند. همان پیامک‌هایی که می‌توان از طریق آن کد، شماره، تبلیغات یا یک موضوع را به مشتری و مخاطبین مدنظر ارسال کرد. مزیت اصلی ارسال این پیامک‌ها در درجه اول تبلیغات، بازاریابی و مشتری‌مداری است که در نهایت امکان خرید را بالا می‌برد و باعث کسب درآمد برای کاربر می‌شود. اما این که دقیقاً پیامکی چیست؟ بازاریابی پیامکی از طریق ساخت پنل پیامکی برای کسب و کارها چه کاربرانی دارد؟ موضوعاتی هستند که در ادامه این مطلب از رایان پی می‌خواهم به آن‌ها بپردازیم.

پیامک
پیامک

طبق مطالب قبلی ارسال اسام با ماهیت تبلیغات به شکل مستقیم یا غیر مستقیم باعث افزایش شانس خرید می شود. به طور کلی ساخت پنل پیامکی و استفاده از اس ام‌اس مارکتینگ، بسیاری از آنها را همراهی می‌کنند که در زیر ما به مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازند.

ارسال اس ام اس تبلیغاتی به مخاطبین نسبت به بازاریابی های مثل مارک تلفنی، تبلیغ نویسی روی بیلبورد، تبلیغات تلویزیونی و … آسان تر و کمینه تر است. شما می‌توانید از این طریق پیامک تبلیغاتی خود را به شکل انبوه برای هزاران مخاطب بفرستید.

در مقایسه با اپلیکیشن‌ها و روش‌های دیگر استفاده از بازاریابی پیامکی آن هم به شکل اصولی و ارسال پیامک‌های جذاب و کاربردی باعث تبدیل مخاطب به مشتری می‌شود. توجه داشته باشید که بیش از 95 درصد از پیامکهای تبلیغاتی جذاب و کاربردی را می‌خوانند یا نگاهی به آن‌ها می‌اندازند. به طور کلی آمارها نشان می دهد پیامک باعث افزایش ۲۱ درصدی سایت ترافیک می شود.

واقعاً یکی از اهداف اصلی شما از تبلیغاتی است که می‌دهید، برندسازی کسب و کار خودتان است، آیا نه؟ خب شما با توجه به این که پیامکی قابلیت ارسال به گروه‌ها و اصناف مختلف را هم دارد، به راحتی می‌توانید برند خود را در بین مخاطبین مختلف و اصناف و گروه‌های خاص مطرح کنید و به این شکل زودتر بشوید و سر زبان‌ها بیفتید. در واقع برندسازی از مزیت های مهم پیامکی می شود که با معرفی و نمایش نام و اطلاعات کسب و کارتان می توانید در مخاطب باقی بمانید.

از مهم ترین تبلیغات پیامکی به وسیله سامانه پیامک تبلیغاتی، حفظ مشتری و در واقع مشتریمداری است. به عنوان مثال اگر مشتری از سایت یا فروشگاه خرید شما باشد، با ارسال پیام تشکر می‌توانید یک شیرینی را به او بچشانید و به طور غیرمستقیم مشتری را حفظ کنید. هیچوقت فراموش نکنید که مشتری ثابت برای یک کسب و کار ۶۰ درصد سرمایه‌ای آنلاین کسب و کار به حساب می‌آید. پس چه چیزی بهتر است از این که ارزش و احترام خود را به او نشان دهید؟

وقتی شما محصول یا خدماتی هستید که چطوری مشتری‌ها را خبر می‌کنید؟ فکر نمی‌کنید پیام تبلیغاتی در این زمینه یکی از بهترین استراتژی‌ها است؟ صبر کنید! حتی می‌توان این فکر را کرد که مشتری شما را به سمت کالای جدید کشیده و بیش‌تر کند. در این حقیقت کافی‌ست یک کد تخفیف برای خرید محصول یا خدمات جدید ارائه و یک پیامک جذاب بفرستید. به این ترتیب می‌توانید خودتان را معرفی کنید و به دنبال آن تعداد فروش بالاتری از محصول مد نظر داشته باشید.

پنل پیامکی می‌تواند یک طرفه را برای کسب‌وکار شما مهیا کند. در این یا شما با امکان برگزاری نظرسنجی مسابقه قادر هستید مشتری خود را درگیر کسب و کار خود کنید. در این صورت با یک تیر دو نشان می‌دهند. هم مشتری و هم مخاطب خود را سرگرم می کند و هم با ارائه جوایز و حراجی از محصولات خود را به خرید می‌کند و در نهایت با این روش به فروش بیش‌تری می‌رسد.

این‌که می‌توان به تعداد زیادی از مخاطبان پیامک بفرستید به خودی خود از اتلاف وقت و انرژی شما جلوگیری کرد، به طوری که خودتان را می‌توانید روی بخش‌های دیگر کارتان قرار دهید. در کل باید با استفاده از قابلیت‌بندی و مدیریت زمان در پنل‌های پیامکی، زمان و تاریخ ارسال پیامک‌های خود را مشخص کنید. این یکی از مهمترین مزیت های سامانه پیامکی به حساب می آید. چرا که به شما اجازه می‌دهد با برنامه‌ریزی به‌تری پیش بروید.

شما برای بهره مندی از قابلیت های بازاریابی پیامکی باید به یکی از سامانه های پیامکی مراجعه کنید و بعد از انجام مراحل نظر، پنل خود را دریافت و فعال کنید. کار با پنل پیامکی آسان است ولی برای کسب اطلاعات بیش‌تر سامانه‌ها آموزش‌هایی را در اختیارتان قرار می‌دهند. در ایران سامانه‌های پیامکی وجود دارد که در زیر به چند مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • سامانه پیامکی اس ام اس
  • سامانه پیامکی فراپیامک
  • سامانه پیامکی ملی پیامک
  • سامانه پیامکی انبوه مدیانا

در آخر گفت که شاید در نگاه اول به نظر بیاید، پیامکی (اسام‌اس مارکتینگ) را در مقایسه با تبلیغات دیگر به تبلیغات ویژه در رسانه‌های اجتماعی رایج نباشد، اما این یک واقعیت بزرگ است که تبلیغات از طریق پیامک می‌تواند کاربران را به سمت دیگری برد. خود جذب کند و در کنار این موضوع همان‌طور که در این مقاله بیان می‌کند که افراد زیادی را هم برای صاحبان کسب‌وکارها داشته باشید.

منبع: ۷ مزیت اصلی نشانه پیامکی و تاثیر آن بر روی کسب و کار ما