ین روزها آنقدری بازار کسب‌وکار در اینستاگرام داغ است که ویدیویی را در اینستاگرام جزئی از استراتژی‌های اصلی و جدانشدنی برای صاحبان کسب‌وکارها در این فضا می‌سازد. همان طور که می‌دانید برنامه‌های اینستاگرام به ویژه در ایران مثل چند سال قبل، محدود به سرگرمی و بارگذاری عکس دیگر نیست، بلکه با قابلیت‌های بصری و متنوع این برنامه و به دنبال آن محتواهای ویدیویی حرفه‌ای را به یک رسانه کاربردی و کاربردی در بازاریابی و فروش دنبال کنید. تبدیل شده است.

با این اوصاف اگر شما هم در دنیای اینستاگرام فعالیت دارید، برای این‌که از رقابت در بازار نمانید و کسب درآمد خوبی برسید، یکی از روش‌هایی که باید در پیش بگیرید، از طریق تولید ویدئو استفاده کنید. اما این که چرا ویدیویی در اینستاگرام مهم است؟ عناصر و تکنیک های اصلی آن چیست؟ پرسشاتی هستند که در ادامه این مطلب از سایت رایانپی می‌خواهم به آن‌ها بپردازیم.

معرفی ویدیویی
معرفی ویدیویی

شاید برای تبلیغ ویدیویی در اینستاگرام با روش‌ها و تکنیک‌های متنوعی روبه‌رو بشویید که روز به روز در حال افزایش و تغییر هستند. ما در ادامه سعی کنید تکنیک‌های روزی را معرفی کنیم که کاربردی و قابل استفاده باشند.

در مارکت ایجاد اعتماد و انتقال اطمینان حرف‌اول را می‌زند. ویدئوی شما باید به مخاطب حس کند اتصال و اتکا در مورد هدف شما را ایجاد کند. هدف از فروش در واقع کامل کردن فرآیند است، همچنین ایجاد جاذبه برای فالوورها و درگیر کردن آن‌ها با انواع محصولات و خدماتی که مد نظر شماست. در این زمینه تکنیکی که می‌توان ساخت ویدیوهایی را انجام داد که اطلاعاتی را از شرکت یا برند شما برای مخاطب به نمایش بگذارید. این اطلاعات می‌توانند شامل مواردی مانند اصول حاکم بر شرکت، تعداد کارمندان و مشتریان، داستان به وجود شرکت، بخش‌های مختلف آن، وجود علائم استاندارد، رضایت مشتری، نوع گارانتی و … باشد.

با استفاده از تکنیک‌هایی که می‌توانید برای معرفی ویدیویی در اینستاگرام تأثیر مثبت داشته باشید، ویدیویی با کمک عشق مرتبط با شرکت یا خودتان کسب‌وکار دارید. به عنوان مثال وقتی شما به عنوان صاحب پیج و کسب و کار جلوی دوربین می‌روید و از روند تولید محصول صحبت می‌کنید یا توضیحاتی در مورد ویژگی‌های محصول خود می‌دهید، این کار هم باعث می‌شود بیشتر شما با فالوورها می‌توانید اعتماد بیشتری به آن‌ها داشته باشید. این تکنیک در زمانی که محصول تولید می‌شود هم می‌توان روش خوبی بود.

این یک امر مسلم است که انسانها از همان دورانی که دور آتش می‌نشستند و از قصه‌ای شکار آن روز خود را هم حرف می‌زدند، در واقع می‌خواستند در دل این قصه، مهارت خود را به عنوان شکارچی به رخ بکشند تا بقیه را به سمت خود جذب کنند. کنند. در دنیای دنیای امروزی هم داستان‌سرایی و ایده‌ای داستانی برای ساخت محتوای یک تکنیک بسیار جذاب است، به ویژه در پلتفرم محبوبی مثل اینستاگرام که خیلی از افراد با آن سروکار دارند و برای اینکه نیازهای خود را از این قبیل شبکه‌های اجتماعی حتی برای مدتی داشته باشند. مهاجرت کوتاه می کنند.

شما با وارد کردن یک داستان در مسیر نمایش ویدیویی اینستاگرام، می‌توانید به شکل جذاب‌تریا و ویژگی‌های محصول یا خدمات خود را به نمایش دربیاورید و در نتیجه مخاطبان بیشتر را هم جذب کنید. به عنوان مثال این داستان می‌تواند طنز باشد یا از مشکلات اجتماعی برای آید. ایده‌ی داستان‌ها باید ساده و شفاف باشد، طوری که با توجه به نیاز فالوور مفهوم را در کوتاه‌ترین زمان منتقل کند.

هیچ وقت فراموش نکنید که تعداد بالای فالوورهای یک پیج نشان دهنده فروش بالای آن پیج نیست. چرا؟ چون که با پیج فالوورهایی که با پیج و درگیری می‌توانند به احتمال بالا می‌توانند تبدیل شوند. این شرکت و درگیری شامل لایک کردن، کامنت گذاشتن، به اشتراک گذاشتن پست و… است. حالا با این اوصاف برای بازاریابی، شما هر چه بیشتر فالوور را درگیر کنید، همانقدر سود می‌کنید. مثلاً می‌توان با تولید ویدیوهایی با ماهیت نظر سنجی، مسابقه، طرح سوال و موارد از این دست مخاطب را درگیر کرد و به هدف خود رسید.

درست است که هدف نهایی بازاریابی ویدیویی، جذب مخاطب و سوق دادن یا به سمت خرید محصولات و خدمات است، اما شما باید ویدیویی را در اینستاگرام روشی برای فروش مستقیم معرفی کنید. مخاطبی که به طور مستقیم و صریح کیف پولش را هدف قرار می دهد، بیزار است. پس روی فروش مستقیم انجام دهید.

بازاریابی ویدئویی در اینستاگرام و در دنیای بزرگ رقابت مجازی، زمانی که می‌توانید چشم‌گیر و جذاب باشید که در کنار رعایت تمام مواردی که این‌جا گفته شده، دارای علامت تجاری شما باشد. کپی کردن یا حتی اقتباس از ویدیوهای وایرال شده، شما را از مخاطبان به عقب نگاه می‌دارد و از ذهن مخاطب پس می‌زند. البته میدانیم ساخت ویدیوهایی که باید از عناصر مختلف مثل ایده یا موسیقی خاص برند و پیج شما باشد، کار آسانی نیست، اما در این زمینه اگر لازم باشد باید از متخصصان کمک بگیرید، هزینه کنید و هزینه ها را به آن اختصاص دهید. .