مارک سوشال مدیا
مارک سوشال مدیا

شبکه های اجتماعی انواعی از بازارهای موجود در بستر شبکه‌های اجتماعی که بسیار رونق گرفته شده است. اگر نگاهی به شبکه های اجتماعی که همگان از پیر تا جوان و حتی کودکان قرارگرفته بیاندازیم، شبکه های اجتماعی گوناگونی مانند واتساپ، تلگرام، لینکدین و… را می بینند که برخی افراد را در آن کیفیت محصولات یا خدمات سعی می کنند صحبت کنند. جلب و جذب مشتری دارند. اصلاً چرا راه دوری برویم؟ همین اینستاگرام خودمان!! بارها و بارها دیده‌ایم که در آن تبلیغ می‌کنند و حتی همین آموزش بازاریابی شبکه‌های اجتماعی را در خدماتی به دیگران ارائه می‌دهند. اما این حقیقت ندارد که شبکه‌های اجتماعی را به همین راحتی‌ها هم می‌گویند!!! گاو نر می‌خواهد و مرد کهن!! به‌طوری‌که تجربه ناکافی و نپخته در آن، نه‌تنها باعث پیشرفت می‌شود، بلکه باعث می‌شود که نزول و ریزش‌شمار نیز خواهد بود.

شبکه های اجتماعی چیست؟
شبکه های اجتماعی چیست؟

همانگونه که گفته شد شبکه های اجتماعی در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، افرادی را برای فروش محصولات یا خدمات افزایش می‌دهند و از این طریق افراد را به خرید دعوت می‌کنند. در این نوع، مانند سایر بازاریابی‌ها، استراتژی‌ها و برنامه‌ریزی‌های مدونی لازم است. نمی‌توان انتظار داشت بدون برنامه ریزی و برنامه ریزی و یا حتی بدون صرف زمان و هزینه به بالاترین فروش محصولات برسیم.

حتی شاید به‌جرئت بتوانیم کسب‌وکارهایی کنیم که فروش محصولات یا خدمات خود را از طریق سایت‌های انجام می‌دهند، همچنین نیاز به خرید شبکه‌های اجتماعی خواهند داشت. زیرا اغلب می دهند بیشتر مخاطبان، می توانند زمان خود را در شبکه های اجتماعی به خصوص اینستاگرام بگذرانند تا موتورهای جستوجوی گوگل. همچنین در شبکه‌های اجتماعی، با توجه به ارتباط بصری بیننده با صاحب کسب‌وکار یا مدیران و مشتریان فروش، مشتریان راحت‌تر می‌توانند اعتماد کنند و خرید خود را انجام دهند. اصلاً به همین دلیل است که اینفلوئنسر مارکتینگ بسیار واقعی است.

مارک در اینستاگرام
مارک در اینستاگرام

اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از استراتژی‌های شبکه های اجتماعی است که بیشتر مردم آن را در اینستاگرام دیده‌اند. معنای لغوی اینفلوئنسر، تأثیرگذار است. یعنی کسی که می‌تواند به بقیه افراد اعتماد کند، خود را جلب کند و بر روی آن‌ها تأثیر بگذارد. در واقع در این استراتژی، شما تبلیغات خود را به افرادی که مردم آن‌ها به آن‌ها اعتماد می‌کنند، بیشتر می‌کنند و مطمئناً بر تبلیغات و تبلیغات نیز می‌سپارند. اما نمی‌شود از این نکته هم غافل شد که هر شخصی می‌تواند به‌این‌فلوئنسر در کسب‌وکار خود تبدیل شود و مخاطبان را به هدف خود جلب کند. اما درهرحال نیاز به آموزش و مشاوره دارد. حالا اگر این فعالیت‌های بازاریابی و فروش را در اینستاگرام انجام دهید، می‌توانید به آن‌ها در اینستاگرام مارکتینگ می‌گوییم. در واقع به بازاریابی و فروش در اینستاگرام، اینستاگرام مارکتینگ گفته می شود.

شاید این موضوع در ذهن هم تداعی باشد که شما بعضی از مدیران کسب‌وکار کنید یا حتی شما که در حال خواندن این پست هستید، زمان کافی فعالیت در شبکه‌های اجتماعی را برای این کارها انجام دهید، اصلاً این کارها را نمی‌توان انجام داد! آیا باید شبکه های اجتماعی را فراموش کنید؟ و یا حتی ممکن است خدای‌ناکرده به ذهن مبارکتان خطور کند که مدیریت شبکه‌های اجتماعی کار پیچیده‌ای نیست! و با خودت از روش آزمون وخطا می‌رویم تا ببینیم چه می‌شود. اما در همینجای مطلب شما را به یک نفس من و کمی صبر دعوت کنم.
درست است که می‌توانید شبکه‌های اجتماعی را مدیریت کنید اما به شرطها و شروطها بپردازید! شما در ابتدا آن را به صورت اصولی آموزش ببینید و یا اگر جزو دسته اول هستید، آن را به دست افراد آموزش دیده بسپارید.

اینفلوئنسر مارکتینگ
اینفلوئنسر مارکتینگ

مدیریت شبکه‌های اجتماعی به آسانی‌ها هم نیست که در آن از روش آزمون وخطا استفاده کنید. ممکن است در این آزمون‌ها برخی از خطاها برای فروش شما گران تمام شود. درست است که در برخی از المان‌های در ارتباط با مخاطب باید از روش آزمون‌ها استفاده کنیم تا بتوانیم رفتار مخاطب را پیش ببریم، اما همان در چهارچوب و با رعایت اصول و نکات قابل انجام است.
مدیریت شبکه‌های اجتماعی را باید به کسی سپرد که اولاً با اصول و استراتژی‌های اجتماعی بازاریابی شبکه‌های آشنایی کامل داشته باشد و همچنین برای شبکه‌های اجتماعی مورد نظر ما و بیشتر مخاطبان در آن شبکه اجتماعی واقف باشد، چراکه رفتار مخاطبان در شبکه‌های اجتماعی مختلف متفاوت است. مثلاً در شبکه‌های اجتماعی مانند لینکدین رفتار مخاطب، ساعت‌های حضور و نوع مطالب و نوشتاری است که می‌پسندد بسیار متفاوت از اینستاگرام خواهد بود. بنابراین پر بیراه هم نیست اگر بگوییم مدیریت شبکه های اجتماعی بسیار مهم است.

مدیریت بازاریابی شبکه های اجتماعی
مدیریت بازاریابی شبکه های اجتماعی

اکنون که با مفاهیم و کاربردهای عظیم بازاریابی شبکه‌های اجتماعی آشنا می‌شویم، دیگر بهانه‌ای برای انجام تبلیغات و تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی نمی‌خواهد. پس وقت را بیشتر از غنیمت بشمارید و با آژانس تبلیغاتی پالادیوم تماس بگیرید تا متخصصان آن شما را در این امر خطیر راهنمایی کنند.

اگر دوست داشتی امتیاز دادن یادت نره!