چکیده

گرچه مشارکت مشارکت در مصرف کننده، تجربه و هویت به سرعت در حال گسترش است، این رابطه این موارد و موضوعات مرتبط با این موضوع است که در این مقاله بررسی می شود. بر اساس نظریه هویت اجتماعی و منطقی خدمات غالب، این مطالعه مدلی را تدوین کرد و می‌آزماید که اثر معتبر برند، تجانس ارزش و بررسی بر اساس هویت آنها با برند و اثر متعاقب آن بر طرفداری از برند، دلبستگی و وفاداری آنها را بررسی می‌کنند. کند. به بررسی نقش تعدیلگر مشارکت در تأثیرگذاری بر این روابط نیز می پردازیم. برای بررسی این مسائل، پیمایشی بر گردشگری را جمع آوری کرد. برای تحلیل این داده ها، از تحلیل عاملی تاییدی و سپس مدلسازی معادلات ساختاری استفاده شد. یافته‌ها نشان می‌دهند که تجانس ارزش، معتبر و تجربه، معنادار و معنادار بر مشخصه ویژگی‌ها به وسیله‌ای که باعث می‌شود، بر طرف‌داری از برند، دلبستگی، و وفاداری آنها تأثیر بگذارد. علاوه بر این، نشان داده می شود که در رابطه با این عوامل را تعدیل می کند. با شرح کاربردهای نظری/ عملی که برگرفته از این تحقیق است، مقاله را به پایان می رسانیم.

مقدمه

برندها نقش مهمی در ایجاد روابط مشتری/شرکت ایفا می کنند، بدین ترتیب عملکرد کسب و کار نقش دارند(کلر، 2012). به طور مثال، با ایجاد یک مجموعه منحصربفرد از پیوندهای مشتریان با برند و ارائه یک هویت شفاف، برندهای موفق می پیشنهادات خود را از رقبایشان متمایز کنند و مشتریان وفادار به برندهایشان خلق کنند(آکر، 2012؛ یوشیدا و همکاران، 2021). در حالی که با این وجود، مقالات منتشر شده نشان دهنده افزایش بدبینی مشتریان نسبت به برندها هستند، که با کاهش نسبت به برندها یا ارتباطات مربوط به برند، ارزیابی می شود (تاسکج و همکاران، 2013)، که ممکن است در دوران بحران بدتر شود. عزیز و لانگ، 2021؛ مولینیلو و همکاران، 2022). بنابراین، مدیریت ماهرانه مشتریان مشتریان/ برند هیچ وقت به اندازه امروز مهم نیست (بیورلند، 2021).

با این وجود، علیرغم این شناخت، در مورد عوامل مهم و پیامدهای تعیین هویت هویت به وسیله برند اطلاعات کمی وجود دارد(آپیا و همکاران، 2019؛ کریشنا و کیم، 2021)، به ویژه طی دوران پاندمی، که انتظار می رود شاهد پویایی های باشید. منحصربفردی باشیم(در برابر شرابط بازار،هالیبیک و همکاران، 2021). به طور مثال، گرچه البیدوی و همکاران(2016) بیان می کنند که برند جذابی را برای ایجاد هویت برند/مفید است، نگرانی در مورد پندمی ممکن است بیشتر نگران مسائل ایمنی باشد(کیتز و همکاران، 202). به عنوان نمونه ای دیگر، بایاکداگ و کیتاپچی(2021) نقش برند خودتجانسی را در تعیین هویت مشتریان با یک برند شناسایی کردند، که – طی یک بحران(مانند پاندمی)- ممکن است با عواملی از محافظت از عبارات برند، حفاظت یا امنیت باشد. تکمیل یا جایگزین شود. به عبارت دیگر، طی بحران‌هایی مانند کووید-19، انتظار می‌رود مصرف‌کننده پویایی‌های متفاوت یا متفاوت باشد(مانند با نشان دادن ترس/ریسک بیشتر، راتر، 2021a، رامیکسون، 2020)، بنابراین، احتمالاً برخی بینش های بیان شده در ادبیات شرایط معمول بازار را به چالش می کشاند و نیازمند بررسی بیشتر است.

روابط ها و تحقیقات آتی

با وجود این تعدادها، این مطالعه فهرست هایی نیز دارد که فرصت هایی برای تحقیقات بیشتر فراهم می کند. ابتدا، از آنجایی که پیشنهادی در زمینه گردشگری تدوین شد، نتایج به دست آمده را نمی توان به سایر زمینه ها تعمیم داد. بنابراین، آزمون مدل در زمینه ها/بخش های مختلف را پیشنهاد می کند که به آن می تواند معتبر باشد. در همین ارتباط، ممکن است بسیاری از بخواهند مولفه های مرتبط با برند دیگری را در مدل قرار دهندگان عشق به برند، اعتماد/ اعتماد) تا بینش بیشتر حاصل شود(راتر، 2018a، 2018b، راتر و هالبیک، 2019؛ ویلاگرا و همکاران. ، 2021).

دوم، از پیمایش مقطعی برای جمع آوری استفاده کردیم. با توجه به ماهیت اجمالی آن، نتایج حاصل از تحقیقات طول مورد استفاده قرار می گیرد تا به بررسی مدل پیشنهادی و توسعه آن در طول زمان بپردازند، که باعث می شود آن را بیشتر درباره نقش متقابل و توسعه آنها در طول زمان ایجاد می کنند. در نتیجه، پیش بینی می کنیم که تکرار آتی این مطالعه به وسیله طرح طولی، بینش بیشتر کند.

سوم، گرچه ما از تغییرات تعدیل کننده مشارکت در استفاده از آنها، سایر مولفه ها ممکن است این روابط را تعلیم دهند(مانند سن مشتری/ فرهنگ، هالبیک، 2018). بنابراین، تحقیقات آتی می تواند تغییرهای تعدیلگر بیشتر/ و دیگری را بگنجاند که بینش بیشتر در این زمینه می شود. در آخر، با توجه به پاندمی کوید 19 در حال حاضر، ممکن است پژوهش ما را در دوره بعد از تکرار تکرار کنند.

این مقاله ISI در سال 2022 در نشریه ویلی و در رفتار مجله مصرف کننده، توسط پژوهشگر مستقل علمی منتشر شده و در سایت ای ترجمه جهت دانلود ارائه شده است. در صورت نیاز به دانلود رایگان اصل مقاله انگلیسی و ترجمه آن می توانید به پست دانلود ترجمه مقاله ایجاد وفاداری به برند در مشتریان طی پاندمی در سایت ای ترجمه مراجعه کنید.

اگر دوست داشتی امتیاز دادن یادت نره!