از تعمیر و نگهداری ویدئو وال گرفته تا انتشار محتوا، در این تمام مقاله نکاتی که تیم‌های فناوری و سرویس دهی باید در نظر داشته باشند را به اشتراک بگذارید.
تلویزیون‌های شهری یا ویدئو وال‌ها، تصاویر بزرگ و پویایی را به نمایش می‌گذارند و می‌توانند خدمات ارزشمند و غیرقابل انکاری را ارائه دهند. زمانی که در مرکز خدمات دهی و بیمارستان‌های درمانی نصب می‌شوند، به کمک آن‌ها می‌شوند تا مانند تخت‌های موجود و زمان‌ترخیص و همچنین جابجایی بیماران در سراسر بیمارستان را بررسی کنند. ویدئو وال‌ها که در اتاق انتظار یا لابی نصب می‌شوند، می‌توانند محتوای عمومی سرگرم‌کننده برای بازدیدکنندگان یا اطلاعاتی درباره مسیریابی، اطلاع‌رسانی‌های یا هنری را به نمایش بگذارند. خدمات ویدئو وال به سرعت در حال رشد است: Fortune Business Insights انتظار دارد تا سال 2026 بازار تلویزیون شهری LED به 36 میلیارد دلار برسد که بیش از دو برابر سهم بازار در سال 2018 است.

تلویزیون شهری شامل یک تصویر در مدل بسیار بزرگ است که با نمایشگر و فاصله نمایشگر از اولین ناظرها تعریف می شود.

تلویزیون‌های شهری قابلیت‌های متفاوتی دارند از جمله اینکه می‌توانند 24 ساعت 7 روز هفته روشن باشند و بدون شرایط محیطی سخت، آب و هوای آفتابی و بارانی هیچ مشکلی به فعالیت خود ادامه دهند.

تلویزیون های شهری قابل نمایش محتوای تبلیغاتی، آموزشی، پیام های اخلاقی و… دارا می‌باشند. که می تواند به صورت خودکار و یا برنامه ریزی شده از قبل این محتواها را ارائه دهند.

خوردن خوردن یا برخود شی با تلویزیون شهری باعث آسیب به ماژول‌ها می‌شود اما به راحتی می‌توان همان ماژول خراب را در حین روشن عوض کرد.

امکان ارسال اطلاعات برای تلویزیون های شهری هم از طریق شبکه اینترنتی و هم از طریق شبکه 3G 4G ،5G وجود دارد.

تفاوت اصلی در تراکم پیکسلی کمتر تلویزیون شهری نسبت به ویدئو وال‌هایی که برای محیط‌های Indoor استفاده می‌شوند، می‌شوند. منظور از تراکم پیکسلی کمتر نزدیک به پیکسلهای تصویر به هم است، زیرا هر چه فاصله بیشتری از ناظر نشان داده شود، می توان جزئیات بسیار ریز و دقیق را مشاهده کرد به همین دلیل از تراکم پیکسلی کمتر استفاده می شود و همچنین مانند تلویزیون شهری باید بزرگتر شود. تراکم پیکسلی کمتر از قیمت پایین‌تری می‌باشد و مقرون به صرفه هستند.

مصرف برق تلویزیونهای شهری بیشتر از ویدئو والهای indoor است. حدود 3 تا 4 برابر بنابر این باید به فکر تامین برق تلویزیون شهری باشید.

کاربرد تلویزیون شهری به طور معمول در محیط های Outdoor است فقط در مواردی در فروشگاه ها که پنجره های رو به بیرون به سمت آفتاب از تلویزیون شهری داخل فروشگاه استفاده می شود. چون تلویزیون های شهری نور بیشتر تولید می کنند زیر نور مستقیم آفتاب هم کاملا روشنایی قابل قبول هستند.

از تبلیغات قدیمی و سنتی می‌توان به تبلیغات محیطی اشاره کرد که به دلیل عمومی بودن آن تأثیر زیادی در ارتباط با مخاطب دارد. از جمله تبلیغات محیطی بیلیبوردهای تبلیغاتی هستند. در ادامه به بررسی مزایا و معایب تلویزیون شهری نسبت به بیلیبورد تبلیغاتی می‌پردازیم.

  • آسان تغییر محتوا
  • کم هزینه بودن
  • نیاز به نیروی انسانی
  • عمر مفید بالا (100 هزار ساعت)
  • تامین هزینه و نگهداری بسیار پایین
  • تأثیرگذاری بیشتر محتوای نمایش داده شده (به دلیل تغییر محتوا در لحظه)
  • خیره کننده و مفید در محیط هایی که ترافیک بصری کمتری دارد
  • نمایش محتوای جذاب و 3 بعدی
  • اختلال در حواس پرتی رانندگان به دلیل امتیاز بزرگ (معمولا سایز تلویزیون شهری در معابر بزرگ سایز استانداردی دارد)
  • عدم جذابیت تصاویر متحرک برای ناظر متحرک

با این حال، نکات زیادی باید قبل از ویدئو وال مورد توجه قرار گیرد. از جمله:

  • اندازه صفحه نمایش
  • زیرساخت ساختمان
  • نگهداری و آموزش مراقبت

شما می‌توانید از یک ویدئو وال برای ایجاد یک صفحه نمایش عظیم با استفاده از آن استفاده کنید. تلویزیون شهری باید دارای کمترین «حاشیه» باشد – شکاف‌های بین پنل‌ها – تااز حواس‌پرتی ناشی از اختلال در نمایش داده شده جلوگیری شود.

نتیجه گیری: ویدئوها می‌توانند خدمات ارزشمندی در تمامی ارائه‌دهندگان ارائه دهند. با استفاده از راهنمای زیر، صفحه نمایش مناسب را برای سازمان خود پیدا کنید.

تلویزیون شهری محصولی معمولی در طول 24 ساعت از شبانه روز می‌باشد.

تلویزیون های شهری باید قابلیت کار در زیر نور خورشید و شرایط سخت جوی را داشته باشند .

نمایش‌های قابل نمایش در تلویزیون شهری معمولاً به نحوی انتخاب می‌شوند که مناسب ناظرهای غیر ثابت باشد و معمولاً سرعت حرکت‌ها کمتر از نمایشگرهای معمولی می‌باشد تا هم ترافیک بصری کمتری ایجاد کند و هم ناظرهای متحرک برای درک نمایش نمایش‌ها را داشته باشد.

نمایشگرهای تلویزیون شهری فقط یک نمایشگر می‌باشند و مانند همه محصولات نمایش قابلیت همگام‌سازی با استفاده از محصولات دیجیتالی با سازمان‌های دیگر یا پخش محتوا در زمان‌بندی‌های منظم را دارا خواهد بود.

تغییر محتوای میزان اطلاعات نمایش داده شده در هر اسلاید متفاوت می‌باشد. معمولا تلویزیون های شهری مناسب نمایش اطلاعات با جزییات زیاد نیست و اطلاعات کلی با زمان نمایش کوتاه محتوای این محصول می باشد.

نرم افزارهای مخصوص طراحی هر برند متفاوت می باشد و مصرف کننده های محصول نهایی تلویزیون شهری فقط محتوا را بارگزاری کرده و نمایش می دهد.

علاوه بر این برای تلویزیون های شهری که نیاز به تجهیزات و تجهیزات لازم دارند، خنک کننده ها و کنترلرهای نسبتا پیچیده از محصولات Outdo برای تابلوهای تبلیغاتی در ابعاد کوچکتر نیز استفاده می شود که با توجه به عمر مفید بالا 100000 ساعت و شدت روشنایی بالا و قابلیت کارکرد در 24 ساعت و 7 روز هفته محصول ایده آل برای تبلیغات محیطی به حساب می‌آید.

منبع: وب سایت شرکت مهندسی نوآوران تحقیق

صفحه اینستاگرام نوآوران تحقیق: [email protected]



اگر دوست داشتی امتیاز دادن یادت نره!