گوگل در این بخش از فعالیت‌های آنلاین شما را بر عهده گرفت. در روش تبلیغاتی گوگل ادوردز، برای نتایج جستجوهای مرتبط با آن نمایش داده می شود. دلایلی که در صفحه نتایج جستجوی طبیعی دیده‌اید، بخشی از ابتدای صفحه مختصر به تبلیغات است. این لینک‌ها با عنوان آگهی از سایر صفحات جستجوی طبیعی جداسازی می‌شوند.

برای اینکه تبلیغ شما را در اولویت بالاتری قرار دهید در صفحات نتایج نشان می دهد باید تبلیغات کلیدی برای تبلیغ خود را پیدا کنید و بر روی آنها سرمایه گذاری کنید و در مزایده شرکت کنید. همراه باشید.

رتبه آگهی

مواردی که از نام اصطلاح پیداست اد رنک به معنی جایگاه تبلیغاتی شما در نتایج جستجوی گوگل است. هرچه مقدار این بیشتر باشد تبلیغ شما در موقعیت های بهتر به افراد نمایش داده می شود

در واقع روند کار گوگل ادز به صورت یک سیستم پیشنهاد و مناقصه است که در آن یک مبلغ پیشنهادی برای کلیک بر روی تبلیغاتتان ارائه می شود. هرچه مبلغ پیشنهادی شما بالاتر باشد، جایگاه بهتری برای تبلیغ شما در نظر گرفته شده ‌می‌شود. در مناقصه گوگل ادز سه گزینه پیش رو دارید:

CPC یا هزینه به ازای هر کلیک. مقداری است که شما برای هر کلیک روی تبلیغات تان می پردازید

CPM یا هزینه به ازای هر ۱۰۰۰نمایش. مقداری است که شما بر اساس یک‌هزار تبلیغ می‌پردازید.

CPE یا هزینه به ازای هر اقدام یا اقدام. برای مثال هر شخصی که از طریق تبلیغ از شما خرید کنید باید به ازای آن به گوگل پرداخت کنید.

📷

فعالیت های گوگل ادوردز به صورت تبلیغات سرچی، تبلیغات نمایشی و تبلیغات ویدیویی انجام می شود. در تبلیغات سرچی، تبلیغ به صورت متنی نوشته شده و در نتایج جستجوی طبیعی در بالای صفحه نتایج نمایش داده می شود. در تبلیغات نمایشی معمولاً تبلیغ بر تصویر بوده و در صفحاتی که در موتور جستجوی گوگل وجود دارد، نمایش داده می شود. تبلیغات ویدیویی نیز بین ۶ تا ۱۵ دقیقه تهیه شده و در یوتیوب نمایش داده می شود.

نرخ کلیک یا CTR تعداد کلیک‌هایی است که در هنگام نمایش تبلیغ می‌شوند. هرچهCTR بالاترین نشان را نشان می دهد.

تبدیل یا به اختصار CVR کیفیتی از انجام یک اقدام مشخص توسط کاربران وارد شده از طریق تبلیغ به صفحه فرود شما است. این ویژگی نشان می دهد که این صفحه با مقصود کاربران سازگارتر بوده است و به عبارت دیگر شما دقیقاً می تواند در اختیار کاربر قرار گیرد.

بخشی که در بخش کمپین های تبلیغاتی توضیح داده شد. از تبلیغات گوگل در صفحات وب درون شبکه نمایشی گوگل قرار داده شده است. شبکه نمایش گوگل مجموعه وب سایت هایی است که برای تبلیغات گوگل فضایی در نظر گرفته شده است. تبلیغات ارائه شده در این بخش می‌تواند متنی یا تصویری باشد و باید همراه با محتوا و کلمات کلیدی هدف شما باشد. معروف ترین گزینه های تبلیغاتی نمایشی عبارتند از گوگل شاپینگ و کامپیوترهای اپ

افزونه های تبلیغاتی به شما امکان می دهد تبلیغات را کامل کنید. این افزونه‌ها بدون نیاز به پرداخت هزینه‌های اضافی را از طریق سایت لینک‌ها، تماس، مکان، پیشنهاد و یا تبلیغ شما را تکمیل می‌کند.

احتمالاً تا کنون در مورد این مطالب را مطالعه کرده‌اید. کلمات کلیدی در واقع کلمات اصلی هستند که کسب و کار شما در زمینه آن فعالیت ‌می‌کند. شما این کلمات را با احتیاط باید انتخاب کنید. یعنی با توجه به نیاز کاربران و نحوه جستجوی آنها در موتور جستجوی گوگل به انتخاب کلمات کلیدی بپردازید.

PPC پرداخت ازای کلیک روی تبلیغات است که در آن تبلیغ کننده برای هر کلیک بر روی مبلغ مشخص را پرداخت می‌کند. PPC مختصر گوگل ادوردز نیست اما رایج ترین نوع کمپین پولی است. پیش از اینکه اولین کمپین گوگل خود را راه اندازی کنید صفر تا صدی را از PPC داشته باشید. چرا که این بخش از ویژه‌ای است

📷

امتیاز کیفی شما ‌میزان کیفیت تبلیغاتتان را مشخص می‌کند. در واقع این امتیاز با توجه به نرخ کلیک تبلیغ، کلمات کلیدی ارتباطی، کیفیت صفحه فرود و عملکرد شما در گذشته امتیازی را به تبلیغ شما اختصاص می‌دهد. عاملQS عامل تعیین کننده در تعیین الویت تبلیغ شما است.

تبلیغ در گوگل ادورز کار پیچیده ای نیست. کافی است یک حساب کاربری در این پلتفرم بسازید. پس از آن نیازمند تخصص هستید تا کلمات کلیدی درست را انتخاب کنید و با دانستن رقابت‌های رقابتی مناسب پیشنهادی را ارائه دهید. از طریق تبلیغاتی که تولید ‌می‌‌‌‌باید ارتباط خوبی با این کلمات کلیدی را حفظ کنند.

اگر دوست داشتی امتیاز دادن یادت نره!