به کارگیری درون سازمانی فرآیندی است که در آن منابع داخلی و اصلی برای شغل‌های خالی استفاده می‌شوند. استفاده از داخلی نیز به استفاده از خارجی، یا حتی در موارد بسیار بیشتر از آن، کارآمد است. تنها فرق آن در اینجاست که سازمان به جای جستجو در خارج از شرکت شروع به سرمایه‌گذاری روی نیروهای داخلی می‌کند.

اگر از منابع انسانی بپرسید که چه چیزی در فرآیند استفاده باید زیاد باشد؟ پاسخ می دهد: «زمان و هزینه»

یکی از اصلی ترین مزیت های جذب و استخدام داخلی، صرفه جویی در وقت و هزینه است؛ اما این موضوع به همین جا ختم نمی‌شود. تاثیر استفاده داخلی در یک شرکت، خیلی بیشتر از این موارد است.

در واقع موضوع اصلی، تاثیری است که این فرآیند روی پیشرفت نیروهای فعلی و آن‌ها به بهره‌وری بیشتر می‌پردازد. برای درک بهتر این مفهوم بهتر است به یک قدم عقب‌تر برگردیم.

زمانی که سازمانی شروع به جذب نیرو می کند، دو نکته در پیش رو دارد:

  1. شروع به تبلیغات برون سازمانی و در پلتفرم های مختلف از نیروها دعوت به کار کند.
  2. فقط به تبلیغات درون سازمانی بپردازد و تصمیم به جذب نیروهای واقعی داشته باشید.

می توانید تصور کنید که متخصصان و متخصصان بسیاری هستند که می توانید از آن ها برای فعالیت در شرکت استفاده کنید. درست است؛ با این‌حال، این نیست. نکته این‌جاست که پیدا کردن نیرویی که کاملاً متخصص باشد، به اندازه کافی تجربه کاری داشته باشد و بتواند خودش را با فرهنگ سازمانی شما به خوبی تطابق دهد، اصلاً کار راحتی نیست و همان طور که در ابتدای کار گفتیم، به صرف زمان و هزینه بسیار نیاز دارد. دارد.

فرآیند استفاده داخلی، این مسیر را کمتر می‌کند؛ به این دلیل که:

  1. شما تا تعداد بسیار زیادی می‌دانید که با چه نیرویی کار می‌کنید.
  2. از آنجایی که این فرد در حال حاضر با شما کار می کند، پروسه آموزش کمتر از طول می کشد. به همین دلیل نیز در مدت زمان کوتاه‌تری می‌تواند کار اصلی را شروع کند.
  3. با رفتارها، قوانین، فرهنگ ها، سیاست ها و خط مشی سازمان آشناست.
  4. از آنجایی که این فرد در حال حاضر حاضر نیروی شما می‌شود، نیازی به تایم حضور آزمایشی ندارد.
  5. این نکته باعث می‌شود که بیشتر در زمینه کاری خود فعالیت کنند، چرا که پیشرفت خود را در درون سازمان، تضمین‌شده می‌بینند.
  6. به و رهبران بالقوه این امکان را می‌دهد تا مدیران را به نمایش بگذارد.
  7. جذب داخلی کمک می‌کند که شرکت تصویر خارجی خوبی داشته باشد و نشان دهد که به پیشرفت‌هایش توجه ویژه‌ای دارد. (این نکته باعث می شود که اگر در آینده تصمیم به جذب نیروهای خارجی گرفته شود، این فرآیند را سریعتر پیش ببرد.)
  8. مدیریت مدیریت را آسان‌تر می‌کند.
  9. هزینه تبلیغات جذب نیرو را از میان برمی‌دارد.

راه‌های تجاری برای جذب داخلی وجود دارد. در ادامه به معرفی تعدادی از محبوب‌ترین آن‌ها می‌پردازیم:

  • ارتقای شغلی
  • انتقالی
  • تبلیغات
  • استفاده از نیروهایی که در حال حاضر به صورت پاره وقت یا فریلنس فعالیت می‌کنند.

در میان موارد ذکر شده، ارتقای شغلی محبوب‌ترین گزینه میان کارفرماها است. روش‌های بسیاری برای جذب داخلی وجود دارد، این که کدام را انتخاب می‌کنید کاملاً به مدنظر شما بستگی دارد.

تا اینجا درباره استخدام داخلی صحبت کنیم. اما ممکن است این سوال به‌وجود آمده باشد که چگونه باید داخلی را به درستی انجام داد؟

شغل‌های شغلی‌ای را که در صفحه‌هایی که برای بیزینس‌تان طراحی کرده‌اید، فکر می‌کنید، پست کنید. این روش همانقدر است که برای استفاده از روش‌های خارجی می‌توان برای استفاده‌های داخلی نیز به خوبی جوابگو بود.

تفاوت بین داشتن یک صفحه شغلی و بازار فرصتی در این جاست که در بازار فرصتی ایجاد می‌کند که همکاران فعال داشته باشند و از موقعیت‌های جدید استقبال کنند.

اجازه بدهید این موضوع را کمی بیشتر توضیح دهید. تصور کنید که در حال حاضر شما در فروش کار می‌کنید، اما از طرفی کاملاً مشتاق تغییر می‌کنید. شما به بخش توسعه نرم‌افزاری علاقه دارید ولی احساس می‌کنید این تغییر جهش بزرگی برای شما می‌شود. شما می‌دانید که برای این کار باید مهارت‌های جدید کسب کنید، این‌حالا چطور می‌توانید این کارها را به یاد داشته باشید؟

این موقعیت شغلی از بیرون هیجان انگیز به نظر می رسد، اما اگر برای شما مناسب نباشد چه؟

بازار فرصت این امکان را برای کارمندان ایجاد می‌کند که با موقعیت‌های شغلی، آموزش‌ها و تجربه‌های جدید آشنا می‌شوند. این کار باعث می‌شود که شغل‌های شغلی را در اختیار داشته باشند و در کنار شرکت‌های توسعه‌دهنده فردی نیز بپردازند.

برای این کار می‌توانید از نرم‌افزارهای مخصوص منابع انسانی استفاده کنید. به این شکل می‌توانید توانایی‌های نیروهایتان را دنبال کنید.

این سیستم نه تنها به شما کمک می‌کند که برای استفاده از تشخیص‌های داخلی روی کدام نیروها از بقیه می‌توان حساب باز کرد، بلکه می‌توان به عنوان یک سیستم استعدادیابی نیز عمل کرد.

از یک پلتفرم “CRM” مناسب برای ارتباط با مردم استفاده کنید. به این شکل به خوبی می‌توان کارمندانی را که مشتاق به تغییرات شغلی درون سازمانی هستند، شناسایی کرد. علاوه بر این توسط این پلتفرم‌ها می‌توان استعدادیابی را ایجاد کرد که این خود را به شناسایی بالقوه کمک می‌کند.

در پایان، بسیار مهم است که یک سیستم استفاده از سازمان دهی‌شده داشته باشید، تا بتوانید درستی کنید و منصفانه چندین مدنظرتان را جذب کنید. فرقی نمی‌کند که تصمیم به جذب داخلی یا خارجی دارد.

برای بهتر کردن این روش می‌توانید از برنامه‌های مختلف و مصاحبه‌های مختلف برای جذب داوطلبان مدنظر استفاده کنید.

داشتن استراتژی مناسب در این زمینه باعث می‌شود که فرآیند استفاده هوشمندانه‌تر شود و نیروها زمان و هزینه کمتری را از شرکت‌ها دریافت کنند.

اگر دوست داشتی امتیاز دادن یادت نره!