مایکروسافت با رقم چشمگیر ۷۲ میلیارد دلار در حال خرید اکیوژن بلیزارد است. این اقدامات باعث ردموندی‌ها می‌شود و برخی از بازی‌های ایکس‌باکس آن‌ها را کنترل می‌کند. کل منطق حول این خرید درنهایت به ایکس‌باکس Game Pass، سرویس اشتراک بازی نوپای مایکروسافت بازمی‌گردد. این شرکت انتظار دارد که این شرکت را از کنسول‌های بازی ایکس‌باکس به نیروی محرکه‌ای گسترش دهد.

غول فناوری مستقر در ردموند به‌شدت روی قابلیت‌های استریم ابری خود در حوزه بازی‌های خاص است و سرویس ای‌باکس Cloud Gaming آن را روی گوشی‌های هوشمند و تلویزیون‌های سامسونگ ارائه می‌کند. این سرویس به شما اجازه می‌دهد عناوینی مثل Halo و Flight Simulator را بدون نیاز به خرید کنسو، روی دستگاه خود اجرا کنید.

این سرویس‌ها تغییر می‌کنند که مایکافت سعی می‌کند آن‌ها را با روسیه ارائه می‌دهد که چگونه می‌توان ما را در مورد گوش‌دادن به موسیقی و رسانه‌ها از کپی‌های خُردفروشی سیدی‌ها و دیویدی‌ها به‌سمت سرویس‌های استریم مثل اسپاتیفای و نتفلیکس تغییر داد.

سرویس ایکس‌باکس Game Pass مایکروسافت پلتفرمی فشرده‌تر و مدیریت‌شده است که از کتابخانه‌ای شامل 300 تا 400 عنوان بهره خواهد برد و از فروش نسخه‌های بسیار گران‌قیمت در خُردفروشی‌ها جلوگیری می‌کند. بااین‌حال، مقایسه‌ها با شرکت‌هایی مانند نت فلیکس بسیار زیاد است و احتمالاً این مقایسه‌ها در هفته‌های آینده بیشتر خواهد بود.

نتفلیکس روی تبلت

در واقع، چند روز قبل خبری درباره همکاری میان مایکروسافت و نتفلیکس منتشر شد. این شرکت به‌عنوان بستر تبلیغاتی انحصاری و شریک فناوری سرویس جدید و مقرونبه‌صرفه‌تر نتفلیکس انتخاب شده است. در این سرویس کاربران با پرداخت هزینه‌ها، کمتر می‌توان از نتفلیکس بهره برد و از آن، تبلیغاتی مشاهده کرد.

این از ویژگی‌های مهم کسب و کار تبلیغاتی روبه‌رشد مایکروسافت خواهد بود که در سال گذشته، ۱۰ میلیارد دلار برای این شرکت به ارمغان آورد. درآمد تبلیغاتی این شرکت هنوز هم درمقایسه‌با رقبای بزرگی مثل گوگل بسیار ناچیز است. در مقايسه، غول جستوجوي اينترنتي سال گذشته بيش از 100 دلار درآمد تبليغاتي به جيب زده است.

اکنون یکی از تحلیلگران در گفت‌وگو با یاهو فاینانس مدعی شده است که مایکروسافت و نتفلیکس را احتمالاً در هدفی بلندمدت می‌کند. این خبر در حال حاضر ارائه شده است که تعداد مشترکان این سرویس در سال‌های اخیر به انتقال انبوه سرمایه‌گذاری منجر می‌شود. به‌طوری‌که ارزش سهام این شرکت از اوج ۶۹۰ دلاری خود به‌طورمطلق شکست خورد و درحال‌حاضر، به ۱۷۷ دلار کاهش یافت.

نتفلیکس مایکروسافت

لورا مارتینتحلیلگر ارشد نیدهام می‌گوید:

نتفلیکس می‌کند به مایکروسافت نزدیک‌تر شود تا شاید بعد از خرید اکتیویژن، ردموندی‌ها این سرویس استریم آنلاین را نیز بخرند.

مارتین اعلام کرده است که فقط مایکروسافت می‌‌‌‌‌‌ مطمئناً از شرکتهای دیگر مانند آمازون یا گوگل نیز می‌توانند نتفلیکس را بخرند. اما این شرکت‌ها از سرویس‌های پخش ویدئو بزرگی دراختیار دارند.

سهم سرویس های استریم آنلاین

مقاله مرتبط:

مطمئناً پیشنهاد مایکروسافت برای خرید نتفلیکس بسیار جالب است. ارائه‌ی ایکس‌باکس Game Pass و نت فلیکس در سرویس واحد امکان دسترسی به ده‌ها‌میلیون کاربر بالقوه‌ی جدید را دراختیار توسعه‌دهندگان بازی‌های ایکس‌باکس قرار می‌دهد. درحال‌حاضر، نتفلیکس چند بازی اندرویدی را ازطریق سرویس خود ارائه می‌دهد؛ اما ارائه‌ی بازی‌های ایکس‌باکس در این پلتفرم مطمئناً به محبوبیت آن کمک خواهد کرد.

همچنین، نتفلیکس پلتفرم بزرگی برای تبلیغات مایکروسافت خواهد بود و دسترسی به میلیون‌ها کاربر جدید را برای غول فناوری مستقر در ردموند به‌دنبال خواهد داشت. ناگفته نماند این شرکت می‌تواند خود را در ساخت نمایش‌ها و فیلم‌های درباره حق امتیازهای مایکروسافت ازجمله هالو نشان‌دهنده خلاقیت کند.

بین‌های سنتی و بازی‌های ویدئویی حلقه‌های بازخورد رسانه‌های بازاریابی را ارائه خواهند کرد. مناطق بزرگ هرروز بیشتر به آن نشان می‌دهند. ما می‌بینیم که استودیوهای ایکس‌باکس را با استفاده از فرانچایزهایی مانند Stranger Things یا Squid Game، عناوین به دنیای بازی‌های ویدئویی ارائه‌دهنده و دستگاه‌های سرفیس نیز در فیلم‌ها و سریال‌های نتفلیکس به‌نمایش درخواهند آمدند.

حتی تحلیلی بسیار ابتدایی و سطحی از احتمالی نتفلیکس و مایکروسافت احتمالات جالبی را می‌دهد. خریدی با این احتمال ممکن است حتی از خرید اکتیویژن بلیزارد نیز فراتر رود. درحال‌حاضر، ارزش بازار نتفلیکس تقریباً ۸۰ میلیارد دلار است و مایکروسافت بی‌شک باید علاوه بر آن، حق بیمه را نیز بپردازد.

اگر دوست داشتی امتیاز دادن یادت نره!