این روزها به دلیل شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه، بسیاری از کسب و کارها برای جلوگیری از ضرر و زیان به تعدیل نیرو روی آورده‌اند.

در این مطلب قصد داریم اطلاعات جامعی درباره قانون جدید بیمه بیکاری ارائه دهیم. با مطالعه این مقاله کوتاه و کاربردی همه چیزهایی که باید درباره افزایش حقوق بیمه بیکاری در سال ۱۴۰۱ بدانید را یاد می‌گیرید.

با توجه به قانون جدید بیمه بیکاری، افراد بیکار هستند که بدون میل و اراده شخصی، شغل خود را از دست داده اند و در حال حاضر آماده شروع کار جدید هستند. این افراد، دیگر در ارسال لیست مالیات حقوق شرکت‌ها جایی نخواهند داشت و درآمدی دریافت نمی‌کنند. ارادی یا غیرارادی بودن بیکاری هر فرد را انتخاب می‌کنند سازمان مدیریت اجتماعی و اداره کار تشخیص می‌دهند. همه کسانی که به خاطر حوادث مانند سیل، زلزله، آتش سوزی یا جنگ کار خود را از دست می دهند نیز مشمول این قانون خواهند شد.

سوال مهمی که شاید برای شما نیز پیش بیاید این است که برای گزارش بیمه بیکاری تا چه مدت فرصت داریم؟ برای اعلام بیکاری خود به اداره کار فقط یک ماه فرصت دارید. همه افراد باید تا ۳۰ روز پس از بیکار شدن و قطع شدن دستمزد خود این موضوع را به واحد مربوطه در اداره کار گزارش دهند.

در صورتی که پس از این بازه زمانی، گزارش خود را اعلام کنید، باید با ارائه محل کار خود به شعبه های اجتماعی مربوط به محل کار خود مراجعه کنید. حال وقت آن رسیده است که شما را با افزایش حقوق بیمه بیکاری در سال ۱۴۰۱ آشنا می کنیم.

آیا افزایش حقوق به بیمه بیکاری تعلق می گیرد؟ پاسخ مثبت است. بر اساس قانون جدید بیمه متوسط ​​بیکاری، مبلغ پرداختی این بیمه، 55 درصد حقوق و دستمزد پایه فرد بیمه شده است. بنابراین اگر افزایش درآمد سالانه بیش از 55 درصد باشد، میزان حقوق بیمه بیکاری نیز افزایش می یابد. به بیانی ساده، با توجه به اینکه در سال ۱۴۰۱ افزایش حقوق وزارت کار از ۵۵ درصد بیشتر است، افزایش حقوق به بیمه بیکاری نیز تعلق می‌گیرد.

از آنجایی که برای استعلام حقوق بیمه بیکاری اقدام کنید، باید با شرایط لازم برای دریافت این بیمه آشنا باشید. کارهایی که زیر کار شغل خود را از دست دادن با داشتن شرایط می‌توانند حقوق بیکاری را دریافت کنند:

  • از اتباع دیگر نباشند.
  • به‌صورت غیرارادی شغل خود را از دست بدهند.
  • قبل از بیکاری، یک سال مطمئن بیمه داشته باشید.
  • از دست دادن شغل خود را تا ۳۰ روز به اداره کار اعلام کنند.
  • کارفرما یا بیمه شده می شود و شغل آزاد نیز نخواهد بود.
  • از افراد بازنشسته، مستمری‌بگیرند و از کار افتاده نباشند.

نکته مهم این است که اگر فردی به دلیل مواردی مانند زلزله، آتش سوزی، جنگ، سیل و سایر حوادث غیر مترقبه بیکار شود، نیازی نیست که برای دریافت بیمه بیکاری برای پرداخت حق بیمه باشد. معمولاً کسب‌وکارهای مختلف میزان و دستمزد و لیست حقوق بیمه‌کنندگان خود را از طریق نرم‌افزارهای حسابداری تعیین می‌کنند. شما نیز اگر کارفرما یا حسابدار هستید، با استعلام قیمت نرم افزار حسابداری مناسب می‌توانید بهترین برنامه را برای کسب و کار خود تهیه کنید.

برای اینکه بیمه بیکاری دریافت کنید، باید در دست داشتن مدارک زیر در کمتر از یک ماه خود را به واحد امور اداری و اجتماعی برسانید:

  • اصل و کپی قرارداد سال آخر
  • ۴ قطعه عکس سه در چهار جدید
  • اصل و کپی آخرین مدرک تحصیلی (یا مدرک فنی)
  • اصل و کپی همه مدارک شناسایی (شناسنامه و کارت ملی)
  • اصل و کپی کارت پایان خدمت
  • تهیه یک پوشه روغنی
  • کپی صفحه نخست دفترچه بیمه افراد
  • نامه عدم نیاز کارفرما

توجه داشته باشید که دوباره در مکانی جدید کار کنید، بیمه بیکاری شما قطع خواهد شد.

مبلغ بیمه بیکاری افراد معمولاً بین دهم تا پانزدهم هر مال برای مولد این بیمه واریز می‌شود. در صورتی که پرداختی در این بازه زمانی به حسابتان واریز نمی شود، باید برای استعلام حقوق بیمه بیکاری به شعبه اداره اجتماعی محل خود مراجعه کرده و دلیل واریز نمی شود این حقوق را از مسائل مربوطه بپرسید.

متأسفانه در سال‌های گذشته به دلیل شرایط اقتصادی حاکم بر کشور، کارفرمایان به تعداد نیرو و کاهش تعداد افراد خود روی آورده‌اند. بدون شک یکی از این امر، مدیریت ناکارآمد امور مالی و حسابداری کسب و کارهای مختلف است. شرکت‌های معتبر و بزرگ، برای انجام امور مالی خود از نرم‌افزارهای حسابداری پیشرفته و کاربردی استفاده می‌کنند. نرم‌افزارهایی که می‌توانند کار کنند یا چند کارمند حسابداری را به صورت هم‌زمان انجام دهند.

پیشنهاد ما این است که به دقت و دقت انجام امور مالی، مالی و پرداخت حقوق و دستمزد کارمندان خود را با استفاده از یک برنامه حسابداری مناسب انجام دهید. با این کار می‌توان تا حد زیادی از تعدیل نیرو و اخراج افراد در شرایط بحرانی جلوگیری کرد.

در این مقاله در کنار هم بررسی می شود که آیا افزایش حقوق به بیمه بیکاری تعلق می گیرد یا خیر؟ همچنین، با افزایش حقوق بیمه بیکاری در سال ۱۴۰۱ آشنا شدیم. با خرید نرم‌افزارهای شرکتی یا فروشگاهی سپیدار سیستم، می‌توانید امور مالی و حسابرسی کسب و کارتان را به صورت دقیق و هوشمند مدیریت کنید.

شرکت سپیدار بیشتر از یک دهه سابقه فعالیت در تولید نرم‌افزارهای مالی، همیشه تلاش می‌کند تا سهم کوچکی در رونق و موفقیت کسب و کارهای مختلف داشته باشد. با تهیه برنامه‌های کاربردی سپیدار می‌توان تا حد زیادی از تعدیل نیرو و اخراج کارکنان در این شرایط اقتصادی جلوگیری کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت این مجموعه به نشانی sepidarsystem.com وارد شوید. همچنین، به‌منظور دریافت مشاوره رایگان می‌توانید با شماره تلفن ۰۲۱۸۱۰۲۲۴۴۴ تماس بگیرید. برنامه پشتیبانی این مجموعه مشتاقانه پاسخگوی شما عزیزان خواهد بود.

اگر دوست داشتی امتیاز دادن یادت نره!