به گزارش زومیت، مجموعه دیوار در گزارش سال ۱۴۰۰ خود، آمارهای تعداد کاربران، تعداد و رشد آگهی‌های منتشر شده، میزان بازدید و… منتشر شده است. گزارش این گزارش، در سال ۱۴۰۰، اپلیکیشن دیوار در مجموع بیش از ۲۳ میلیون نصب فعال و نزدیک به ۲۲ میلیون کاربر یکتا بیش از ۱۳۹ میلیون آگهی در دیوار منتشر کرده است.

۵۳ میلیون گوشی اپلیکیشن دیوار را رؤیت کرده اند

در سال ۱۴۰۰، ۵۳.۱ میلیون گوشی موبایل اپلیکیشن دیوار را باز کرده‌اند. این عدد در مقایسه با سال ۱۳۹۹ رشد ۲۰ درصدی داشته است. با توجه به این که طبق آمار رسمی مرکز آمار ایران 5.26 میلیون خانوار ایرانی در کشور زندگی می‌کنند، به ازای هر خانوار دو گوشی موبایل این اپلیکیشن را باز کرده‌اند.

آمار باز شدن اپلیکیشن دیوار

همچنین، در سال 1100 روزانه 10.1 میلیون گوشی یکتا اپلیکیشن دیواری را باز کرده است که تعداد آن‌ها نسبت به آمار روزانه سال 1100 (7.2 میلیون گوشی) رشد 35 درصدی داشته است. تعداد گوشی‌های متوسط ​​که این اپلیکیشن را باز کرده است ۲۲.۲ میلیون عدد بوده است که در مقایسه با آمار ماهانه سال ۱۳۹۹، ۳۰ درصد رشد داشته است.

در پایان سال ۱۴۰۰، ۲۳.۶ میلیون تعداد نصب فعال برای اپلیکیشن دیوار از کافه‌بازار ثبت شده است. این آمار در سال 1399، 21.8 میلیون است که تعداد نصب اپلیکیشن فعال دیوار در سال گذشته 8 درصد را نشان می دهد. همچنین تعداد نصب اپلیکیشن فعال دیوار در تیرماه ۱۴۰۱ به بیش از ۵۰ میلیون رسیده است.

آمار نصب اپلیکیشن دیوار

۲۱٫۸ میلیون کاربر در دیوار آگهی منتشر کرده است

در سال گذشته، بیش از 21.8 میلیون کاربر یکتا در اپلیکیشن دیوار آگهی منتشر کرده است. این در حالی است که در سال 1399 تعداد کاربران آگهی‌دهنده 1.5 میلیون نفر بوده است که 18 درصد تعداد این کاربران را نشان می‌دهد. بیش از 42 هزار آگهی منتشر کرده است، تعداد انتشار آگهی است. مهمترین آگهی های این کاربر در دسته املاک قرار دارد.

تعداد کاربران آگهی‌گذار دیوار

طبق آخرین آمار رسمی مرکز آمار ایران، جمعیت بالای ۱۸ سال کشور ۵۹.۴ میلیون نفر است که آن را از هر سه شهروند ایرانی بالای ۱۸ سال، یک نفر در دیوار آگهی منتشر کرده است. ۴۰ درصد از کل آگهی‌ها در اپلیکیشن دیوار، در دسته «خانه و آشپزخانه» و ۳۵ درصد از آن‌ها در دسته «وسایل نقلیه» آگهی‌هایی منتشر کرده‌اند. بر اساس آمارهای منتشر شده در گزارش سالانه دیوار، تعداد کاربران آگهی‌دهنده در دسته «خانه و آشپزخانه» در سال گذشته نسبت به سال ۱۳۹۹ رشد ۳۶ درصدی داشته است، این رشد در وسایل نقلیه ۲۴ درصد بوده است. اما بیشترین تغییر مربوط به دسته «تجهیزات و صنعتی» است که تعداد کاربران آگهی‌های آن ۴۱ درصد رشد کرده است.

در سال ۱۴۰۰، مجموعاً بیش از ۱۳۹٫۷ میلیون آگهی در اپلیکیشن دیوار منتشر شده است که نسبت به سال ۱۳۹۹، نزدیک به ۱۰ میلیون (هشت درصد) رشد داشته است. تعداد آگهی‌ها در تابستان ۱۴۰۰ منتشر شده و تعداد آگهی‌های منتشر شده روزانه به روز یکم اسفند ۱۴۰۰ آگهی‌ها بیش از ۵۲۲ هزار آگهی در اپلیکیشن دیوار منتشر شده است. همچنین در سال گذشته مجموع 86 درصد از آگهی‌ها به صورت رایگان آگهی خود را منتشر می‌کند که این میزان نسبت به سال 1399، 16 درصد رشد داشته است.

میزان رشد آگهی های منتشر شده دیوار

روزانه بیشتر از ۶٫۷ میلیون آگهی درمعرض دید کاربران دیوار قرار گرفته است. کاربران شهر تهران با بیش از ۳۰٫۳ میلیون آگهی تعداد آگهی را منتشر کرده اند. مشهد دومین شهر پرآگهی اپلیکیشن دیوار به حساب می‌آید؛ باوجوداین، تعداد آگهی‌های مربوط به شهر تهران دو برابر بیشتر از آگهی‌های مربوط به شهر مشهد است. شهر قاسم‌آباد خواف با دو هزار آگهی کمترین آگهی را در سال گذشته منتشر کرده است.

سایر آمارهای مربوط به آگهی‌های منتشر شده در سال ۱۴۰۰ نشان می‌دهد تعداد آگهی‌های منتشر شده در سال برای هر ایرانی بالای ۱۸ سال، ۲.۴ آگهی منتشر شده است. در شاخص رشد تعداد آگهی‌های منتشر شده نیز دو شهر استان زنجان، یعنی قیدار و خرمدره به‌ترتیب با ۹۰ درصد و ۸۸ درصد رشد، بیشترین میزان رشد را در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ داشته‌اند.

در آگهی های ویژه در دسته بندی های مختلف دسته های «خانه و آشپزخانه» با ۲۴ درصد پیشتاز است. ۱۶ درصد از آگهی‌های منتشر شده مربوط به دسته‌های «املاک»، ۱۳ درصد متعلق به دسته‌های «سرگرمی و فراغت» و «وسایل نقلیه»، ۱۲ درصد مربوط به دسته‌های «وسایل شخصی» و ۱۰ درصد نیز به دسته‌های «کالای دیجیتال» تعلق دارد. در مجموع، نزدیک به ۷۷ میلیون آگهی در دسته‌های کالایی منتشر شده است که ۴۶ درصد آن‌ها به کالاهای نو و ۵۴ درصد به کالاهای دست دوم مربوط می‌شوند.

دسته بندی آگهی های دیوار

۴۶ میلیارد بازدید از دیوار در سال ۱۴۰۰

تعداد بازدیدهای تا از آگهی‌های منتشر شده در اپلیکیشن و وب‌سایت دیوار در سال ۱۴۰۰ بیش از ۴۵٫۹ درصد از یک بازدید کاربردی بوده است که ۹۳ درصد از بازدیدها در سیستم عامل اندروید، ۲٫۵ درصد ازطریق اپلیکیشن در سیستم عامل آی‌اواس و ۴٫۵ درصد ازطریق بوده است. وب سایت دیوارهای گرفته شده است. بازدید متوسط ​​یکتای هر آگهی در سال ۱۳۹۹، ۲۹۶ مورد بوده است، این عدد در سال گذشته به ۳۱۴ بازدید رسیده است که از رشد ۶ درصدی میزان بازدیدها نشان می‌دهد.

رشد میزان بازدیدهای یکتا از دیوار

آگهی مربوط به «تسهیلات آریزو ۶ اکسلنت» با بیش از ۳۰۸ هزار بازدید تعداد بازدیدها را دراختیار داشته و پس از آن، آگهی مربوط به استفاده از پیک موتوری (با ۲۷۸ هزار بازدید) و آگهی فروش فرش (با ۲۳۲ هزار بازدید) بیشتر از سایر آگهی های دیده شده اند. در میان استان‌های مختلف کشور، استان خوزستان با میانگین ۳۸۷ هزار بازدید به ازای هر آگهی، بیشترین تعداد بازدید یکتا از آگهی‌های منتشر شده است.

شهر حمیدیا در استان یزد با رشد سه برابری، بیشترین رشد یکتا نسبت به سال ۱۳۹۹ را داشته است. علاوه بر این، قشم تعداد بازدید یکتا به نسبت جمعیت بالای ۱۸ سال را داشته است. در قشم، به ازای هر نفر بیش از سه هزار بازدید یکتا ثبت شده است. از هفت شهری که بیشترین بازدید یکتا نسبت به جمعیتشان را داشته است، 6 شهر متعلق به استان های جنوبی کشور هستند که عبارتند از قشم، بوشهر، زابل، کیش، دزفول و آبادان. بازدید یکتا هستند. مجموعاً ۵۰ درصد از کل بازدیدهای یکتا و ۴۶ درصد از کل آگهی‌های منتشر شده در این چهار استان نظر دارد. آگهی‌های مربوط به دسته «استخدام و کاریابی» بیشترین تعداد بازدید یکتا را در سال ۱۴۰۰ داشته است. به‌طوری‌که تعداد بازدید یکتای هر آگهی در این دسته ۳.۵ برابر بیشتر از بازدیدهای متوسط ​​یک‌تای آگهی‌های دیوار بوده است. تعداد بازدید از آگهی در فصل زمستان و به طور خاص در بهمن ماه ۱۴۰۰ ثبت شده است.

یک کاربر از شهر تبریز با نشان دادن 50 هزار آگهی، که 85 درصد از آن‌ها مربوط به کالاهای دیجیتال است، رکورددار نشان دادن آگهی است. این کاربر از مجموع آگهی‌های نشان‌شده، اطلاعات تماس ۶۷۷ مورد را دریافت کرده است.

استفاده و کاریابی دریافت اطلاعات تماس را داشته است

طبق سال 1100 دیوار، در گزارش سال گذشته بیش از 1.3 میلیارد اطلاعات مربوط به آگهی‌ها توسط کاربران دریافت شده، بیشترین تعداد آگهی متوسط ​​دریافت اطلاعات در دسته «استخدام و کاریابی» با 63 مرتبه قرار دارد و آگهی‌های مربوط به آن. دسته «وسایل نقلیه» با ۲۰ مرتبه در جایگاه دوم است. دسته «وسایل شخصی» با متوسط ​​۳ مرتبه، کمترین تعداد دریافت اطلاعات را داشته است.

در سال 1100، بیش از 34.6 میلیون کاربر اطلاعات تماس آگهی ها را دریافت کرده اند که تعداد آنها نسبت به سال 1399 (28 میلیون کاربر) 23 درصد را تجربه کرده است.

رشد میزان دریافت اطلاعات در دیوار

دسته «املاک» در اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌های بیش‌ترین تعداد اطلاعات در سال گذشته و یک آگهی در اجاره سوئیت و آپارتمان با بیش از ۲۴ هزار بار اطلاعات، در این زمینه رکورددار است. بیش از ۶۹۵ میلیون مکالمه متنی در پلتفرم دیوار گرفته شده است. این تعداد در سال ۱۳۹۹، بیش از ۶۴۱ میلیون مکالمه بوده که نشان از رشد هشت درصدی مکالمات متنی دارد. دیوارهای کاربران، در این مکالمات مجموعا بیش از ۴/۴ میلیارد پیام تبادل کرده‌اند.

پراید پرجست‌وجوترین واژه در دیوار

ماشین پراید بیش از 2.5 میلیون دفعه در دیوار آگهی شده است، کلمه پراید بیش از 9.5 برابر بیشتر از تعداد آگهی‌ها توسط کاربران جست‌وجو شده و بدین‌ترتیب، کلمه پراید به پرجست‌وجوترین کلمه در اپلیکیشن و وب‌سایت دیوار تبدیل می‌شود. مبل با ۱۷،۴ میلیون جست‌وجو دومین واژه‌ای است که بیشترین میزان جست‌وجو را داشته است. کبوتر با ۱۵٫۷ میلیون، سگ با ۱۴٫۳ میلیون و موتور با ۱۱ میلیون، سایر کلمات پرجست‌وجوی کاربران در وب‌سایت و اپلیکیشن دیوار بوده است. در مجموع، در میان دسته‌های اصلی، «وسایل نقلیه» بیشترین سهم را از واژه‌های پرجست‌وجو داشته است.

کلمات برای جستجوی دیوار

ثبت 2.5 میلیون گزارش توسط کاربران

کاربران دیوار بیش از 2.5 میلیون آگهی را گزارش کرده اند که 20 درصد از این گزارش ها مربوط به دسته «وسایل نقلیه» و 17 درصد متعلق به دسته «املاک» بوده است. دلیل اصلی این گزارش‌ها «تکراری بودن آگهی»، «بیشتر بودن قیمت نسبت به ارزش واقعی کالاها یا خدمات»، «خلاف قانون بودن آگهی» و «وجود کالاها یا خدمات» عنوان شده است.

تعداد کاربران مسدود شده توسط دیوار در سال گذشته از ۳۰۲ هزار کاربر که در مقایسه با سال ۱۳۹۹، پنج برابر رشد داشته است. همچنین، بیش از ۷۶۹ هزار کاربر در مکالمه متنی به‌طور موقت یا دائمی تعلیق یا مسدود شده‌اند که این تعداد نسبت به سال ۱۳۹۹ بیش از دو برابر شده است. مجموعه دیوار این افزایش تعلیق و مسدود ساختن کاربران در مکالمات متنی یا دسترسی به اپلیکیشن را از روی بیش از پیش دیوار برای جلوگیری از رفتارهای مخرب یا خلاف قانون می‌داند.

* نسخه کامل گزارش دیوار را از اینجا ببینید.

اگر دوست داشتی امتیاز دادن یادت نره!