سئو چیست؟چه اهمیتی دارد؟اصول سئو سایت چه چیز هایی هستند؟قذم اول سئو سایت چیست؟

اگر شما هم به دنبال پاسخ چنین سوالاتی هستید، پس دقیقا جای درستی آمدید.در این مقاله نکات اصلی و مهم سئو سایت را برای شما دوستان توضیح داده و از مباحث حرفه ای تر سئو صحبت میکنیم.

سئو (SEO-Search Engine Optimization) یعنی ما نکاتی را داخل و خارج از سایت انجام بدهیم تا بتوانیم در کلمات مرتبط با موضوع سایت خود، در رتبه های اول گوگل قرار بگیریم تا حجم زیادی از کاربران مورد نظرمان را جذب سایت کنیم.اگر سایت صرفا مجله ای باشد، ترافیک بیشتر برای ما مهم است و اگر سایت فروشگاهی یا شرکتی باشد، جذب مشتری هدفمند از طریق گوگل برای ما مهم است.

{در این مکان عکس قرار میگیرد-آموزش سئو}

پس اگر بخواهیم سئو را خیلی ساده بیان کنیم باید بگوییم :

سئو یعنی بتوانیم متوجه شویم مخاطبان مورد نظر ما چه چیزی را جست و جو میکنند و ما در سایت کار هایی را انجام دهیم تا سایت ما در نتیجه جستجو ی آن عبارت سرچ شده در گوگل، در رتبه های اول نمایش داده شود تا ما نیاز کاربران را رفع کنیم.

حالا که میدانید سئو چیست، باید در قدم بعدی باید بدانید که موتور های جستجو مانند گوگل چگونه کار میکنند. وقتی شما عبارتی را در گوگل یا سایر موتور های جستجو، سرچ میکنید، در همان لحظه یک الگوریتم شروع به کار میکند و طبق داده هایی که خودش دارد(اطلاعات سایت های شناخته شده توسط گوگل) بهترین نتیجه را به شما نمایش دهد.

گوگل چگونه بهترین نتیجه را پیدا میکند؟

گوگل اطلاعات دقیقی در این باره فاش نکرده است و نمی گوید الگوریتم های او دقیقا چه چیز هایی را بررسی می کنند اما بر اساس تجربه های وب مستر های مختلف در سراسر جهان، موارد زیادی را توانسته ایم کشف کنیم.

به طور کلی مهم ترین پارامتر های گوگل را میتوان به بخش زیر تقسیم کرد که هر کدام را به اختصار توضیح میدهیم:

  • مرتبط بودن
  • کلمه کلیدی
  • اعتبار
  • مفید بودن

مرتبط بودن :

طبیعی است وقتی که شمما در گوگل جستجو می کنید”روش پخت کیک شکلاتی”، دنبال این نیستید که اطلاعاتی در مورد ماشین بی ام و بدانید! پس گوگل هم تمام تلاش خود را میکند تا نزدیک ترین محتوای مرتبط به عبارت جستجو شده را پیدا کند و تحویل کاربران دهد.

کلمه کلیدی:

گوگل از طریق کلمات کلیدی سرچ شده و موجود در صفحات سایت، بخشی از مرتبط بودن نتیجه را شناسایی میکند.

گوگل سعی میکند با پارامتر های مختلف، بهترین نتیجه را نمایش دهد، نه صرفا بر اساس تکرار کلمه کلیدی در سایت.

{در اینجا عکس قرار میگیرد-کلمه کلیدی}

اعتبار:

همانطور که از نامش پیداست گوگل سعی میکند محتوا و سایتی را نمایش میدهد که دقیق ئ قابل اعتماد باشد، گوگل نمیخواهد یک سایت غیر موثق و یا کلاهبردار را به کاربرانش نمایش دهد.

مفید بودن:

گوگل رسما اعلام کرده است که باکیفیت بودن محتوا با مفید بودن آن متفاوت است!

فرض می کنیم جستجو کرده ایم “رژیم لاغری دکتر فلانی” و دو سایت به نمایش میدهد که یک سایت سایت شخصی خود دکتر است و کلی سایت به آن سایت لینک داده اند و کلی مقاله های علمی و تخصصی در آن وجود دارد، و دیگری یک سایت شخصی است که از تجربیات خودش درباره این رژیم خیلی ساده و روان توضیح داده که این محتوا برای کاربران مفید تر از سایت شخصی خود دکتر بوده است. پس این سایت شخصی از نظر گوگل مفید تر است.

تا اینجا با نوع کارکرد موتور های جستجو و پایه ی ضعیفی از سئو پرداختیم، از این به بعد قرار است در مورد آموزش سئو  صحبت کنیم. ممنون از اینکه تا اینجای مقاله ی آموزش رایگان سئو با ما همراه بودید.

همانطور که گفته شد سئو به معنای بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو است تا بتوانید رتبه ی بهتری در نتایج داشته باشید.

کار شما این است که مطمئن شوید موتور های جستجو سایت شما را به خوبی میبینند و درک میکنند و بتواند نیاز کاربر را به بهترین شکل رفع کند. این بهترین شکل رفع کردن نیاز، نیازمند این است که دقیقا بدانیم کاربر با جستجو ی آن عبارت، دنبال چه است و ما آن را برایش تولید کنیم. این فرایند را حتی خیلی از سئو کاران در نظر نمیگیرند و باعث میشود به سختی رتبه بگیرند و حتی اگر هم رتبه بگیرند، مدت کوتاهی در صدر نتایج هستند چرا که آن سایت نیاز کاربر را رفع نکرده است.

به طور کلی هر وقت حرف از سئو زده می شود، همه گوگل را در نظر می گیرند و تا حد بسیار زیادی هم این مورد درست است چرا که ما ایرانی ها بیشتر از گوگل برای پیدا کردن سایت ها و محتوای مورد نظرمان استفاده می کنیم. پس در این مقاله نیز ما بهینه سازی سایت برای گوگل را میگویم که البته این موارد برای همه موتورهای جستجو صدق می کند.

صفحه نتایج جستجو معمولا دارای دو نتیجه است: نتایج ارگانیک و پولی.

1-نتایج ارگانیک

نتایج ارگانیک دقیقا همان نتایج طبیعی هستند که گوگل 100 درصد بر اساس شایستگی آن صفحه را نمایش میدهد، به عبارت دیگر هیچ راهی وجود ندارد که شما به گوگل پول بدهید و شما را در رتبه طبیعی در نتایج بالاتر نمایش دهد.

2-نتایج پولی

نتایج پولی دقیقا همان نتایجی هستند که معمولا بالا یا پایین نتایج ارگانیک نمایش داده میشوند. تبلیغات پولی کاملا مستقل از رتبه های ارگانیک هستند. رتبه بندی نتایج پولی بر اساس میزان پول پرداخت شده توسط شما به گوگل است. به قول معروف هر چقدر پول بدهید همان قدر آش میخورید.

همانطور که میدانید حدود 60 درصد از ترافیک وب از گوگل شروع میشود. تازه اگر در موتور های جستجو دیگری مانند یاهو، بینگ و …. را اضافه کنید، بیش از 70 درصد از ترافیک سایت ها از موتور های جستجو هستند.

فرض می کنیم شما یک فروشگاه لوازم ورزشی دارید. بر اساس تحقیق کلمات کلیدی متوجه شده اید که عبارت “خرید کفش ورزشی” در ماه حدود 100 هزار با سرچ می شود. با توجه به این که حدود 40 درصد از کلیک ها روی رتبه یک می شود، یعنی شما در ماه 40 هزار ورودی فقط و فقط با این عبارت دارید. حاال باز فرض می کنیم از این 40 هزار کاربری که وارد سایت شما می شود، فقط 1000 نفر منجر به خرید می شود.

اگر بگوییم هر خرید برای ما 30 هزار تومان سود داشته باشد، 30 میلیون تومان سود فقط و فقط از یک کلمه کلیدی خواهید داشت! جدای از سود فروش، شما صرفه جویی بسیار زیادی در تبلیغات خود کرده اید و مخاطب هدفمند را جذب سایت کرده اید.

مثال اگر می خواستید برای این عبارت تبلیغات گوگلی انجام دهید، برای هر ورودی چندین هزار تومان باید خرج می کردید. هزینه ای که شاید منجر به خرید و سود آوری هم نشود. تازه این فقط برای یک عبارت است.

اگر سایت خود را به طور صحیح سئو کنید، می توانید برای صدها کلمه کلیدی مختلف و یا گاهی اوقات هزاران کلمه رتبه های خوبی را داشته باشید. در بعضی از حوزه ها نیز سود فروش بیش از این حرف هاست! به نظرم تا همین جا کافیست که به اهمیت سئو پی برده باشید .

شما باید بدانید که مشتریان چه چیزی را جستجو میکنند و دقیقا چه کلماتی را استفاده میکنند تا جستجوی خود را انجام دهند.وقتی آن را بدانید، می توانید سایت خود را برای آن عبارت و کلمات سئو کنید تا دقیقا مشتری خود را از گوگل جذب کنید.

برای شروع تحقیق کلمه کلیدی باید اول یکسری نکات را بدانید و رعایت کنید تا کلمات کلیدی بهتری برای سایت پیدا کنید.

برای شروع پیدا کردن کلمه کلیدی مناسب برای سایت باید :

  1. در مورد مشتری و مخاطب سایت خودتون تحقیق کنید.
  2. در مورد رقبای خود تحقیق کنید
  3. کلمات مورد نیاز خود را لیست کنید

بعد از انجام این سه مورد بالا میتوانید دقیق ترین کلمات کلیدی بدرد بخور برای سایت خودتان را پیدا کنید.

اگر شما از قبل سایت دارید احتمالا میدانید که مشتریان شما چه کسانی هستند یا شاید در مورد پرسونای مشتری شنیده شنیده باشید، یا حتی پرسونای مشتری خود را بدانید و داشته باشید.

پرسونا یعنی اینکه بدانید مخاطب و مشتری احتمالی شما چه کسانی را شامل می شود. چه رنج سنی دارند، چه جنسیتی دارند، معمولا چه موضوعاتی علاقه دارند و….. .

تحقیق در مورد مشتری نه تنها به شما کمک میکند که محصول درستی تولید کنید، همچنین اهمیت بسیار زیادی در بخش سئو و بازاریابی محتوایی شما دارد.

برای اینکه در سئو موفق شوید، باید محتوای مرتبط با موضوعی که مشتری شما به دنبال آن است را تولید کنید. اگر مشتری خود را نشناسید، محال است که بتوانید متوجه شوید که او چه چیزی را جستجو می کند و دنبال چه چیزی است. پس بسیار مهم است که مخاطب خود را بشناسید.

حاال که پرسونای مخاطب خود را شناختید وقت تحقیق کلمات کلیدی است. میخواهیم بدانیم که دقیقاً مخاطب و مشتری ما چه کلماتی را تایپ می کند تا به نتیجه اش برسد. گاهی اوقات این کلمات مستقیماً مرتبط با یک فروش محصول است اما گاهی اوقات نیز به طور غیر مستقیم آن شخص را جذب برند و فروشگاه خود می کنید تا در نهایت محصول خود را به او معرفی کنید.

به کلمات کلیدی که دقیقا برای یافتن یک محصول هستند و باعث فروش می شوند، کلمات کلیدی محصول گفته میشود و کلماتی که صرفاً اطلاعات به مخاطب می دهد تا با محصول و برند خود آشنا کنیم( کلمات کلیدی محتوایی یا اطلاعاتی) گفته میشود.

برای مثال :

به عنوان مثال شما یک فروشگاه اینترنتی فروش دارو های گیاهی دارید، شما یک دارویی برای سر درد هم دارید.

کاربری که میخواهد این دارو را از شما بخرد، چه عباراتی را جستجو میکند؟

کاربر عبارات :

  • خرید داروی گیاهی سردرد
  • داروی گیاهی درمان سردرد
  • داروی درمان سر درد

این کلمات نشان میدهد که کاربر دنبال خرید یک محصول است، پس به این کلمات که مستقیما باعث فروش شما میشود، کلمات کلیدی محصول می گوییم.

حالا بعضی وقت ها کاربر نمی داند که برای درمان سردرد داروی گیاهی وجود دارد، پس دنبال روشی یا اسم دارویی برای سردرد میگردد و احتمالا عبارات زیر را سرچ میکند:

  • روش درمان سردرد
  • چگونه سردرد را خوب کنیم؟
  • چگونه سردرد را درمان کنیم؟

به این نوع عبارات کلمات کلیدی محتوا محور یا اطلاعاتی می گوییم.یعنی کاربر مستقیم دنبال محصول نیست و صرفا اطلاعاتی در مورد موضوعی میخواهد.

برای موفق شدن در سئو، باید هر دو نوع کلمات کلیدی را کار کنید. می توانید برای کلمات کلیدی محصول محور، خود صفحه دسته بندی محصول یا صفحه محصول را سئو کنید و برای کلمات کلیدی محتوا محور، مقالات و مطالب سایت خود را سئو کنید.

ابزار ها و روش های زیادی برای پیدا کردن کلمه کلیدی هدف وجود دارد، ما قرار است در مقاله آموزش سئو به این نکات و روش ها بپردازیم.

  • پیشنهاد های گوگل
  • کیوردپلنر
  • ابزار های تحقیق کلمه کلیدی

ما در ادامه به توضیح این نکات و روش ها میپردازیم.

اولین روش برای تحقیق کلمه کلیدی ساجست ها یا پیشنهاد های خود گوگل است. که به شما این امکان را میدهد که بتوانید کلمات کلیدی پر جستجو را برای سایت خودتون پیدا کنید.

دومین روش استفاده از کیورد پلنر خود گوگل است که کافی است شما در سایت گوگل ادز یک حساب کاربری ایجاد کنید و بتوانید از امکانات حرفه ای این ابزار استفاده کنید.

برای آشنایی بیشتر با گوگل ادز و طریقه ساختن حساب در گوگل ادز میتوانید مقاله مربوطه را بخوانید.

ابزار های تحقیق کلمه کلیدی یکسری ابزار های دقیقی هستند که مانند کیورد پلنر که به ما این امکان را میدهد که میتوانیم مقدار دقیق چگالی و سرچ دقیق کلمات کلیدی را به شما بدهند، این ابزار ها عبارتند از:

  • SEMRush
  • io
  • Keywords Everywhere Extension
  • Moz Keyword Explorer
  • Seed Keywords

به صورت کلی ما سه نوع سئو داریم:

سئو کلاه سفید: سئو کلاه سفید یعنی کل عملیات سئو رو کاملا قانونی و در چهارچوب قوانین گوگل انجام بدین و هیچ خطایی انجام ندین.

سئو کلاه خاکستری:سئو ی کلاه خاکستری یعنی بیای یه جاهایی قوانین گوگل و سئو رو دور بزنی و یذره شیطونی کنی و زیر آبی بری و یه جاهایی هم مثل شاگردای مودب به گوگل احترام بزاری دقیق قوانینش رو انجام بدی.

سئو کلاه سیاه:این روش خیلی خطرناکه و کلا توش باید تمام قوانین گوگل رو دور بزنی و سر گوگل شیره بمالی اما وای از اون روزی که گوگل بفهمه و سایتت رو پنالتی کنه.

جدیدا سایت ها پنالتی نمیشن و فقط صفحه ای پنالتی میشه که توش گوگل رو اذیت کرده باشین.

ما توی سئو، وقتی میخوایم کلاس بزاریم از الفاظ زیر برای بیان کردن این سه مدل سئو استفاده میکنیم:

سئو کلاه سفید :white hat seo

سئو کلاه سیاه : black hat seo

سئو کلاه خاکستری : gray hat seo

حالا میخوایم به بررسی تخصصی تر این سه تا مدل بپردازیم.ممنون از اینکه تا اینجای مقاله ی آموزش سئو همراه ما بودید.

در بالا بهتون به طور خلاصه گفتم که سئو ی کلاه سفید یعنی انجام کارهایی که گوگل از اون ها خوششون میاد و مطابق قوانین گوگل هستش.

یعنی شما همیشه محتوای اصولی و مستمر تولید کنیدو منتشر کنید.ببین بزار اینجا یه نکته ای رو بهت بگم!سایت هایی که سئو ی کلاه سفید انجام میدن خیلی طول میکشه تا توی صفحات گوگل یده بشن اما آینده ی بینظیری دارند.

سئو کلاه خاکستری یکی از محبوبترین روش ها نزد سئو کاران است که به جرات میشه گفت بیش از 50 درصد سایت ها از همین روش سئو کلاه خاکستری استفاده میکنند برای سئو ی سایتشون چون خطر کمتری داره و زمان کمتری برای سئو نیاز دارن.

خوب رسیدیم به بحث جنجالی وتخصصی سئو کلاه سیاه ببینید دوستان خیلی باید جرئت داشته باشی بری سمت سئو کلاه سیاه چون باید بدونی کجا و چطوری چه حرکتی رو بزنی که سایتت پنالتی نشه و رنک بگیره.

پس اگه نظر من رو میخوای تا وقتی که کاملا توی سئو متخصص نشدی سئو کلاه سیاه رو استفاده نکن چون اگه ندونی که میخوای چیکار کنی و اشتباهی یه کاری رو انجام بدی هم خودتو هم سایتت رو به فنا میدی، رفیق !

من مطمئنم اولین چیزی که بعد از آموزش سئو به گوشت میخوره لینک و بک لینکه.حالا لینک و بک لینک چیه؟

لینک چیست؟به ساده ترین روش ممکن بهت بگم میشه کلمه ای که تو میتونی روش کلیک کنی و وارد یک صفحه جدید بشی.مثلا اگه الان روی مدیر سئو کلیک کنی وارد صفحه اصلی میشه و این یک لینک حساب میشه. پس الان مدیر سئو لینک دار شده، مبارکش باشه.😂

یکی از مهم ترین مبحث ها توی سئو همین بک لینک هست.یعنی همین بک لینک میتونه کلا سایت شما رو توی نتایج گوگل متحول کند.حالا بک لینک چیست؟توی قسمت بالا معنی لینک رو فهمیدیم، حالا اگه یه سایت دیگه بیاد به سایت ما لینک بده بک لینک اسم میگیره.

پس بک لینک یعنی سایت ما از یه سایت دیگه لینک بگیره.لازمه بدونید بک لینک گرفتن از سایت ها پروسه خاصی داره و اگه همینطوری الکی بک لینک بزنیم ممکنه که گوگل سایت ما رو پنالتی کنه.

قطعا وقتی یادگیری سئو رو شروع میکنیدو یا حتی استارت سئو رو بزنید باید با پنالتی سایت آشنا باشید.

حالا پنالتی سایت چیست؟ توی بازی فوتبال وقتی بازیکنی در محوطه جریمه مرتکب خطا شود داور آنها را جریمه خواهد کرد و اعلام ضربه پنالتی میکند.دقیقا برای سئو ی سایت هم همین است اگر شما در انجام کار های سئو دچار اشتباه خطا بشید گوگل شما را جریمه میکند و سایت شما پنالتی میشود و باعث میشود که اون صفحه یا حتی کلمه ای که میخواستین دیگه رنک نگیره و ایندکس نشه.

اول از همه بگم که اصطلاح تخصصی برای کلمه ی کلیدی انگر تکست هست.پس ما الان چند نوع انکر تکست داریم؟

اگزکت مچ(exact match) : کلمه کلیدی اگزکت مچ یا همون کلمه کلیدی اصلی که قصد داریم آنرا سئو کنیم.

برود مچ (broad match): کلمه کلیدی است که کلمه کلیدی اصلی+ پسوند یا پیشوند.

فیریز مچ (phrase match): یعنی حضور کلمه ی کلیدی در جمله.

مدل های دیگر کلمه ی کلیدی در سئو سایت

شما توی آموزش سئو سایت خودتون چند مدل دیگر کلمه کلیدی را خواهید شناخت که به آن اکثر کلمه ی کلیدی کوتاه ، متوسط و بلند میگویند.

این نوع کلمات کلیدی تک کلمه ای هستند مثل بورس-سئو-فیلمبرداری و …. که سخت ترین نوع سئو هم روی کلمات کلیدی کوتاه میباشد چون رقابت توشون زیاده.

این نوع کلمات کلیدی از ترکیب دو یا چند کلمه ترکیب شده اند مثل آموزش زبان انگلیسی – آموزش سئو و…. که سئو روی این نوع کلمات عموما راحت تر میباشد.

کلمات کلیدی لانگ تیل که در آموزش سئو خیلی روی آن تاکید میکنیم کلمات لانگ تیل یا دم بلند هستند که از ترکیب سه تا پنج کلمه در کنار یک دیگر میباشند مثل پکیج آموزش رایگان سئو   که ترکیب چهار کلمه با یکدیگر است.

یکی از بهترین راه های پیدا کردن کلمه کلیدی ساجسشن های خوده گوگل است.

یکی از پرتکرار ترین سوالی که در سئو همیشه پرسیده میشود این است که الکسا چیست.

الکسا اصلا برنامه خاصی نیست که برای سایتتان نصب کنید یا اینکه برید جایی ثبت نام کنید که بتونید رتبه یسایتتون رو اونجا ببینید.

بعد از مدتی که سایت شما ورودی داشته باشه میتونید رتبه یالکسای سایت خود را با نصب تولبار الکسا ببینید.

تو بحث آموزش سئو حرفه ای و پیشرفته مبحثی وجود دارد به نام الگوریتم های گوگل، همانطور که در آموزش اینستاگرام شما الگوریتم های اینستاگرام رو میشناسید، گوگل هم یکسری الگوریتم تعیین کرده است که به نوعی خط قرمزهای خودشو برای متخصصین سئو مشخص کرده و اگر شما الگوریتم های گوگل را رعایت نکنید یکم اوضاع برای سئو سایت شما پیچیده خواهد شد. حالا در ادامه این مطلب قصد داریم مهمترین الگوریتم های گوگل که در سئو سایت خیلی تاثیر گذار هست و کمتر به اونها توجه میشه رو بهتون معرفی کنیم که اگر ندونید این الگوریتم هارو ممکنه سایتتونو بعد یک مدتی روی هوا ببینید 🙂 پس با دقت گوش جان بسپر تا بدانیم الگوریتم های گوگل و سئو چیست.

الگوریتم پاندا وظیفه اش این است که محتوای کپی سایت هارو بررسی کند. وقتی میگیم محتوا یعنی متن، عکس و سایر موارد که همه توسط این الگوریتم بررسی میشه و به گوگل گزارش میده که سایت فلان محتوای کپی دارد. این این گزارش باعث میشه ارزش محتوایی سایت ما بسیار کاهش یابد و در نهایت افت رتبه برای شما خواهد بود و یا اصلا بهبود رتبه ای برای صفحه مورد نظرتون که محتوای کپی داره در کار نخواهد بود. الگوریتم پاندا جزو مهمترین هاست که تو آموزش سئو باید خیلی بهش دقت کنید تا مشکلی براتون پیش نیاد.

الگوریتم پنگوئن قفلی زده روی بک لینک های سایت شما. عموما بک لینک های غیرمربتط و اسپم توسط این الگوریتم بررسی میشود. یا بسیاری از سایت ها در گذشته که سئو خیلی قانون خاصی نداشت با خرید حجم بالایی از بک لینک نامرتبط رتبه های خوبی میگرفتن که کاملا غیرطبیعی بود، به خاطر همین الگوریتم پنگوئن وارد گود شد و تمامی این سایت ها و بک لینک هارو از فیلتر خودش رد کرد و از این زمان هر سایتی که بک لینک های غیرطبیعی داشته باشه یا اسپم و یا تکرار خیلی زیاد روی لینکسازی روی یک کلمه کلیدی را منصوعی میخونه و سایت مقصد رو جریمه میکند. ( لنتی این الگوریتم به نوعی رحم نمیکنه گاف بدی گرفتت )

این الگوریتم خیلی خوبه و میاد سرچ های مربتط به سرچ کلمه کلیدی شمارو نشون میده. حتی اگر کلمه ای رو اشتباه تایپ کنید و سرچ کنید گوگل نمیاد صفحه خالی به کاربر نشون بده، زیرا الگوریتم مرغ مگس خوار خیلی حرفه ای و شیک معنای کلمه شمارو متوجه میشه و نزدیک ترین نتایج به سرچ شمارو نمایش میدهد.

در این بین یک ترفند آموزش سئو به شما بگیم برید لذت ببرید: سعی کنید از کلمات مرتبط به کلمه کلیدی اصلی در صفحه هدف خودتان استفاده کنید اینجا کسی کلمه مرتبط رو هم سرچ کنه به واسطه اینکه اون کلمه تو صفحه سایت شما وجود دارد گوگل صفحه سایت شمارو به کاربر نمایش خواهد داد، البته به همین راحتی ها هم نیست ولی تاثیر بسیار بالایی برای شما خواهد داشت.

یکی از الگوریتم های گوگل و سئو همین الکوریتم کبوتر هست که مربوط به سرچ محلی شماست. برای مثال در گوگل کلمه آموزش بورس را جست و جو کنید، بخشی از نتایج صفحه اول گوگل مربوط به نتایج محلی بوده و این یعنی نزدیک ترین آموزشگاه های آموزش بورس به شمارو نمایش میدهد که این نمایش توسط الگوریتم کبوتر انجام شده است. پس بدانید که الگوریتم کبوتر چقدر میتوانید تو سئو سایت شما و البته فروش محصولات شما برای حضور افراد در فروشگاه شما تاثیر بالایی داشته باشد.

رقص گوگل قطعا اسم این الگوریتم برای شما جالب خواهد بود، اما زیباترین اسمی هست که برای این الگوریتم انتخاب شده همین الگوریتم گوگل دنس یا الگوریتم رقص گوگل میباشد. قطعا برای شما پیش میاد که صفحات سایت شما در نتایج گوگل بالا و پایین زیادی داشته باشد، برای مثال یک روز صفحه اول گوگل یه روز رتبه 5 یه روز صفحه 2 گوگل باشد، این دقیقا گوگل دنس هست یعنی صفحه شما در حالت پیدا کردن رتبه دقیقش در نتایج گوگل هست. در این زمان متخصص سئو باید بهترین حرکت را بزند تا در بهترین جایگاه صفحه مورد نظرش بنشیند. در آموزش سئو گفتیم به شما در زمان گوگل دنس سعی کنید با یک بکلینک خیلی عالی و قدرتمند صفحه رو تقویت کنید تا در بالاترین رتبه مورد نظرش بنشیند.

اصطلاحات مهم سئو.

ممنون از اینکه تا اینجای مقاله با ما همراه بودید.

اگر دوست داشتی امتیاز دادن یادت نره!