احتمالا شما هم این جمله را شنیده اید که «محتوا پادشاه است».

این جمله مهم محتوا را بیش از پیش نشان می دهد. در واقع نشان می دهد که کسب و کارهای بدون محتوای عملا هیچ ارزشی نخواهند داشت.

در انواع مختلف چون متنی، تصویری، ویدیویی و محتوای … وجود دارند. اگر به دنبال سفارش تولید متنی با کیفیت هستید، می توانید روی ما حساب باز کنید.

مراحل بیایید را که می‌توان برای ایجاد یک فرآیند تولید محتوا، بررسی کرد.

کمپین های بازاریابی دیجیتال بر صدها دارای محتوای متکی هستند، از جمله:

· تصاویر، لوگوها و نمادها

· پیش نویس محتوای و نسخه نهایی

· اسناد

· ویدئو

· سمعی

· سایر اجزای وب

ذخیره شده این دارایی ها در یک سیستم پراکنده که در آن هرکس فایل های موجود در رایانه خود را دارد، ناکارآمد و غیر قابل اعتماد است. لپتاپ یکی از کارمندان از کار می‌افتد و همه می‌گیرند و منتظر ارسال فایل‌ها هستند.

آنچه شما نیاز دارید یک پایگاه داده است که می توانید تمام دارایی های مرتبط با پروژه را در یک مکان قابل ذخیره ذخیره کنید. هر عضو تیم با اعتبار می‌تواند سیستم را وارد کند و بدون اینکه کسی منتظر باشد، به تمام دارایی‌های لازم دسترسی داشته باشد.

سیستم های مدیریت محتوا (CMS) مانند وردپرس، پلتفرم های پیشرفته مدیریت پروژه و اکثر ابزارهای برنامه ریزی رسانه های گزینه های اجتماعی ذخیره سازی ابری را می دهد. اما، حتی اگر پلتفرم شما اینطور نیست، می توانید از یک سیستم ذخیره سازی ابری مانند Google Drive یا Dropbox استفاده کنید. ذخیره شده دارایی ها در فضای ابری تضمین می شود که از آنها نسخه پشتیبان تهیه شده، به روز می شوند و به راحتی به اشتراک گذاشته می شوند.

ایده آل است که از یک پلت فرم برای همه دارایی های خود استفاده کنید تا آنها را در دو یا چند پلتفرم پخش کنید. دستکاری بین پلتفرم می تواند به نامیدی و خطا شود.

قبل از تولید تولید خود را بسازید، دلیل آن را درک کنید. از خودت بپرس:

· چه هدفی را دنبال می کند؟

· کوتاه مدت چیست؟

· بلند مدت چیست؟

شما باید نقشه برداری کنید تا نیازهای کسب و کار را انجام دهید و به مخاطبان هدف شما خدمت کند. به شما کمک می‌کند، مسائل را شناسایی و تولید کنید.

کامپیوتر شما می توانید از برند ایجاد کنید، رتبه بندی صفحه نتایج جستجوی موتور (SERP)، افزایش تولید سرنخ تا X% یا هر چیز دیگری باشد که سازمان را به منظور تجاری خود نزدیکتر کند.

به طور معمول، به طور معمول، یا در طول مراحل برنامه ریزی پروژه نقشه برداری محتوا در بررسی محتوای محتوایی می شوند.

محتوای نقشه‌برداری شامل کشف موضوعات کلیدی است که در پست‌هایی که در طول ماه‌ها پخش می‌شوند، تجزیه و تحلیل می‌کنند. این نقشه شما را قادر می سازد تا بر اساس عواملی مانند مرحله چرخه عمر خریدار، برای هر قطعه هدف تعیین کنید.

یک فرآیند ایده‌پردازی خوب که خلاقیت و بهره‌وری را برای تقویت می‌کند نیز ضروری است. تیم ها می توانند از نرم افزار مدیریت پروژه برای فهرست و سازماندهی ایده ها استفاده کنند.

می‌توان ایده‌ها را بر اساس انواع محتوا، پروژه‌ها، و غیره از هم جدا کرد. سپس، ایده‌ها را بر اساس ارزش بالقوه‌شان اولویت‌بندی کنید و مهلت‌های کوتاه را برای ایده‌های قابل اجرا برای ارزیابی بعدی تعیین کنید.

تک تک کارهایی که برای ایجاد یک محتوای انجام می شود را فهرست کنید. وارد جزئیات شوید و چیزی را نادیده نگیرید.

اگر یک لیست کار برای نوشتن محتوای ایجاد کنید، فقط نوشتن – ویرایش – انتشار باشد. شما باید شامل بررسی حقایق، تصحیح، سئو (در صورت نیاز)، بازبینی و هر اقدام مرتبط دیگری باشید.

انجام شده است، حتی اگر نسبتاً فراموش نشود، می‌توان به گلوگاه‌هایی تبدیل شد که بر هر روش دیگری از آن تأثیر می‌گذارند. به عنوان مثال، اگر در مرحله نوشتن موفق به اضافه کردن «تأیید واقعی» نشدید، ویراستاران باید زمان بیشتری را صرف بررسی هر پیش‌نویس کنند.

زمانی که وظیفه را فهرست کردید، آن وقت است که به نقش های تیم فکر کنید. هر اقدامی در این روند باید توسط شخصی انجام شود. نویسندگان پیش نویس ها را ایجاد می کنند، طراحان تصاویر و گرافیک ایجاد می کنند، پروژه ها از تحویل به موقع مطمئن می شوند و غیره.

برای هر اقدامی که فهرست کرده‌اید، فرد را برای تکمیل آن تعیین کنید. دامنه مسئولیت های هر فرد باید به وضوح بیان و پذیرفته شود.

برای جلوگیری از سردرگمی برای کارهای بزرگتر و پیچیده یا کارهایی که به بیش از یک مسئول نیاز دارند، آنها را به وظایف کوچکتر تقسیم کنید و اعضای تیم را به هر یک از آنها اختصاص دهید.

یک تقویم ایجاد کنید که تمام وظایف، مأموران و مهلت های شما را فهرست کند. تقویم همچنین به عنوان یک استراتژی استراتژیک عمل می کند.

در اینجا نمونه ای از یک محتوا ارائه شده است:

انواع ابزارهای لازم برای دستیابی به هر هدفی را تعیین کنید. برای مثال، اگر می‌خواهید بازدیدکنندگان را از یک صفحه محصول خاص داشته باشید، می‌توانید محصولات مرتبط و ویدیویی را در شبکه‌های اجتماعی با آن محصول ارسال کنید.

تحقیقات رقبا را انجام دهید تا تحقیقاتی را انجام دهید که چه چیزی را در نظر بگیرید، جایی که می‌توانید بهتر باشد و جایی که نیاز به بهبود داشته باشید.

برای اطمینان از مرتبط بودن همه موضوعات جدید، سئو و تحقیقات بازار را انجام دهید.

فرصت های گاه و بیگاه را شناسایی کنید. این شامل فرصت‌های فصلی مانند کریسمس یا سال نو می‌شود، جایی که می‌توان موضوعاتی مانند «X best» [کلید کلیدی مرتبط] برای [سال]» ایجاد کنید.

اکنون همه موضوعات خود، وظایف مربوط به آنها و تعیین شده برای هر کار را انجام می دهند. همه را با هم در یک برنامه قرار دهید تا استراتژی خود را مشخص کنید. از کد رنگ و سایر ویژگی های موجود برای ارائه استفاده کنید.

زمانی که مهلت‌های هر قطعه محتوا و مقدار زمان لازم برای تکمیل کار را بشناسید، نقطه پایه برای تولید یک فرآیند تولید خود را دارید.

می‌توان این روند را بهبود بخشید تا مدت زمان برای یک کار را کاهش دهید، یا می‌توانید کارها را در تقویم پخش کنید تا به سازندگان محتوای زمان بیشتری بدهید تا کار خود را اصلاح کنید.

از تمام اطلاعات نکات بالا برای ایجاد گردش کار تولید تکرارپذیری برای هر نوع محتوایی استفاده کنید.

به طور مشابه، گردش کار محتوا برای یک پست رسانه اجتماعی به صورت زیر خواهد بود:

· پژوهش

· پست بنویس

· اضافه کردن تصویر/اینفوگرافیک/ویدئو/GIF

· تصمیم بگیرید که از کدام هشتگ استفاده کنید

· پست را تایید کنید

· یک URLپیگیری شده اضافه کنید

· پست کامل را به یک ابزار زمان بندی اضافه کنید

هر بازاریاب فرآیندهای خاص خود را خواهد داشت، اما موارد می تواند به عنوان پایه ای برای اکثر موارد استفاده قرار گیرد. مراحل را برای خود مطابقت با نیازهای تیم اضافه، حذف یا ترکیب کنید.

تصمیم بگیرید که چگونه یک پروژه از مرحله ای به مرحله دیگر از تکمیل می رود. شما پروژه ای را نمی توان به عنوان یک چیز شروع کرد و به طور کامل متفاوت به پایان رسید. برای اطمینان از ثبات، این عناصر را در تولید خود بگنجانید:

· راهنمای سبک برای هر نوع محتوا، مشتری و پروژه

· نقاط عطف برای پیگیری پیشرفت

· جدول زمانی پروژه را با تاریخ های مهم پاک کنید

· تصوری که باید در صورت مشکل یا خطا انجام دهید

· فرآیندهای بازخورد را ایجاد کرد

· نحوه انتقال داده ها (به چه کسی اطلاع داده شود، فایل ها چگونه منتقل می شوند و غیره)

زمانی که عناصر فوق به خوبی اجرا می‌شوند، همه تیم‌هایی که روی یک پروژه کار می‌کنند، می‌توانند با هم همکاری کنند تا پروژه را از ابتدا تا تکمیل بدون مشکل پیش ببرند.

یک فرآیند بررسی محتوای تضمینی کیفیت (QA) را اجرا کنید تا مطمئن شوید همه محتوای با کیفیت و مرتبط هستند. یک تیم کوچک از ذینفعان (مدیران، رهبران تیم و تصمیم گیرندگان) بسازید تا محتوای را نهایی کنید.

این تیم باید کمتر از ده نفر باشد و فقط شامل تصمیم گیرندگان اصلی باشد. آنها باید بر روی دستورالعمل های تجاری توافق کنند تا بازخورد دقیق ارائه دهند، پلتفرم هایی را که تیم محتوا از آنها می تواند درک کند، و محدودیت های مشخصی برای مدت زمانی که می تواند طولانی تر بکشد تا محتوا را بیشتر یا رد کنند، داشته باشند. .

بسیاری از فرآیندهای بازاریابی، تولید محتوا نیز نیاز به نظارت و اندازه گیری دارد. شما می توانید با بررسی ضرب الاجل ها، تعداد قطعات تحویل شده در هر ماه، تنگناهای احتمالی، و بازخورد مشتری/خواننده، میزان عملکرد استراتژی خود را پیگیری کنید.

· کمپین های سئو را تقویت کنید

· بهبود عملکرد

· لینک سازی بهتر

· افزایش در رسانه های اجتماعی

· سردرگمی و استرس را کاهش دهد

نکته کلیدی این است که با رشد تیم یا پروژه های بیشتر، روند خود را بهبود بخشید. همچنین از بازخورد کارمندان برای درک اینکه چه چیزی می تواند کار کند و زمینه هایی که نیاز به بهبود دارند را درک کنند.

عواملی که شتاب ایجاد می کنند، در روند تولید شما ایجاد می شوند. این تغییر می‌تواند با استفاده از ابزاری متفاوت برای بهینه‌سازی محتوای یا بازنگری قابل‌توجه کل فرآیند برای مطابقت با رشد شرکت باشد.

در سناریوهایی مانند این، بهتر است از قبل به تیم اطلاع دهید، شک کنید و بررسی کنید و سپس تغییرات را به صورت بعدی انجام دهید. همیشه پذیرای بازخورد و پیشنهادات باشید.

زمانی که یک فرآیند تولید خوب را می‌توانید انجام دهید، احتمالاً رشد می‌کند و تیم شما می‌تواند پروژه‌های بیشتری را به دست آورد و بیشتر از آن استفاده کند. به همین دلیل است که سیستم شما باید برای تعریف برنامه ریزی شود.

مواردی که رشد می کنند، شما باید شامل اتوماسیون بیشتر، ارتقاء به ابزارهای تحقیق، ایجاد و سریعتر و پیاده سازی روش های ارتباطی مختلف باشد. انجام همه اینها در داخل می تواند بسیار چالش برانگیز باشد.

اکثر شرکت های در حال رشد تولید خود را برون اسپاری می کنند در حالی که تیم اصلی را در داخل خود نگه می دارند. به این ترتیب، آنها می توانند با کنترل روی محتوا، سریعتر مقابله کنند.

اینها ابزارهایی هستند که برای ساخت و اجرای یک فرآیند تولید نیاز دارند:

از ابزارهایی مانند Google Calendar یا صفحه ایجاد یک محتوا به صورت رایگان استفاده کنید. بسیاری از پلتفرم‌های بازاریابی پولی و رسانه‌های اجتماعی، تقویم‌ها و قالب‌های ویرایشی بصری را می‌دهند.

شما به نرم افزاری نیاز دارید که به شما در ایجاد تصاویر سریع و اینفوگرافیک کمک کند. Canva یک گزینه محبوب برای بازاریابان است، اما تعداد زیادی پلتفرم دیگر در آنجا وجود دارد. همچنین می توانید از ابزارهایی استفاده کنید که به طور خاص برای تصاویر اجتماعی مانند پابلو در نظر گرفته شده اند.

یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) به کاربران امکان می دهد محتوا را به صورت آنلاین ایجاد، اصلاح و ذخیره کنند. وردپرس محبوب ترین سیستم مدیریت محتوای در بازار است که 43.3 درصد از وب سایت های امروزی را تامین می کند.

نرم‌افزاری را برای ذخیره تمام دارایی‌های دیجیتال خود، از جمله فایل‌ها، تصاویر، ویدیوها، اسناد پشتیبانی، راهنماهای سبک، و همه موارد قابل تحویل خود انتخاب کنید. می توانید از یک گزینه رایگان مانند Google Drive یا استفاده از گزینه های ساخت با پلت فرم مدیریت پروژه استفاده کنید.

پلتفرم‌های مدیریت وظیفه را به شما امکان می‌دهد تمام وظایف یک پروژه را انجام دهید و ببینید در کدام مرحله از تولید محتوا هستند. آنها را به شما اجازه می‌دهند ایجاد کنید.

اگر دوست داشتی امتیاز دادن یادت نره!