برای آن که یک راست در دنیای اینستاگرام شیرجه نزده باشیم، بیایید کمی بدیهیات را باهم مرور کنیم. چون زنده‌ماندن شما در دریای اینستاگرام به همین بدیهیات وابسته است. پس شروع می کنیم.

هر کس می‌تواند در اینستاگرام، محتوای تولید کند و ممکن است مسیر متفاوتی را هم برود، اما هدف همه یک چیز است:

دیده‌شدن و کسب درآمد

(البته یک سری هم هستند که برای دلخواه صفحه‌های باز می‌شوند و در آن فعال می‌شوند)

اما یک کسب‌وکار معمولاً یا می‌خواهد میزان محتوای اطلاعات برندش را بالا ببرد و یا می‌خواهد از طریق اینستاگرام به فروش برسد.هدف شما از تولید در اینستاگرام چیست؟ یک شخص معمولی هم، یا به بلاگر شدن علاقه دارد یا می‌خواهد آموزشی یا سرگرم‌کننده تولید کند. اگر می‌توانید خلاق باشید و اگر ایده‌ای در ذهن‌تان داشته باشید، همان را عملی کنید.

فرقی هدف‌تان چیست، به شما مربوط است 🙂 مهم این است که هدف خود را خوب بشناسید، چون هر قدم دیگری که قرار است به همان نقطه برمی‌گردد. بعد از اینکه هدفتان را مشخص کنید، می‌کنیم در دوره تولید محتوا با گوشی نوین شرکت کنید و مثل حرفه‌ای فقط با همین موبایل دستتان، جذاب‌ترین محتواها را بسازید. از ادیت عکس و ویدیو گرفته شده تا ساخت تیزر تبلیغاتی و طراحی پست و استوری و … را در این دوره به شما آموزش می‌دهیم.

اینستاگرام، یک شبکه اجتماعی تصویر محور است. یعنی مثلاً هرچقدر که در توئیتر بیشتر متن دیده‌می‌شود، به جای آن در اینستاگرام عکس و ویدیو می‌بینید. ساختار محتواهای اینستاگرام کلاً به 4 تقسیم می‌شوند:

پُست (عکس یا ویدیو)

استوری (عکس یا ویدیو)

IGTV (ویدیو بلند)

زنده (ویدیو زنده)

در هر ساختاری که محتوای تولید می‌کنید، باید 3 موضوع را به خوبی رعایت کنید:

ادمین اینستاگرام؛ یک شغل پردرآمد و آسانحتما بخوانید: ادمین اینستاگرام؛ یک شغل پردرآمد و آسان

این موضوع همیشه از افراد موفق در حوزه اینستاگرام بوده است. یادتان باشد که هیچوقت سعی نکنید کسی را در بیاورید بیاورید. ایده بگیرید، اما سبک خود را داشته باشید.

کسی که شما را به خاطر تکراری و خسته کننده، دنبال نمیکند. مخاطب باید برای باقی ماندن در صفحه شما، یک دلیل قانع کننده باشد که این دلیل معمولاً شوق دیدن محتوای خلاقان بعدی شماست.

هرکسی که در هر کاری موفق شده باشد، مدیون نظم و برنامه ریزی است. شاید شما یک شب پیش تعیین کنید: «برای امشب پست ندارم؟ خب پست نمی‌گذارم! مگه چیه؟ یک شب که هزار شب نمیشه!» اما باور کنید که اگر برنامه‌ریزی نباشد، در اینستاگرام به جایی نمی‌رسید. در قسمت های بعدی مقاله ترفندهای برنامه ریزی برای اینستاگرام را باهم یادمی گیریم.

برای برنامه‌ریزی محتواها در اینستاگرام، پیش از هرچیز نیاز به تقویمی دارید. در همین مقاله مختصری در مورد محتوای محتوای صحبت کرده‌ایم و به همین دلیل در ادامه برنامه‌ریزی برای اینستاگرام می‌پردازیم.

ابتدا ببینید کدام یک از انواع و ایده های محتوا را باید مورد استفاده قرار دهید. مسلما تمام ۲۳ مقاله ایده‌هایی که در این گفته به کار شما نمی‌آید. از آن‌ها را می‌توانید با کسب‌وکارتان انتخاب کنید. به عنوان مثال آکادمی اینفوگرام محتوای ویدیویی، اینفوگرافیک، مصاحبه، پرسش و پاسخ و مسابقه را انتخاب کرده است.

بعد از تعیین نوع محتوا، مشخص کنید که هر محتوایی در چه روزی منتشر شود. اینفوگرافیک زیر یک مدل برنامه ریزی ماهیانه برای ایده های تولید محتوا را نشان می دهد.

برای انواع محتواهایتان قالب گرافیکی خاص داشته باشید. این قالب به سلیقه شما برمی‌گردد اما خوب است که از نظم خاصی پیروی کنید. مثلا اگر برنامه هفتگی دارید، برای هر روز هفته یک قالب خاص داشته باشید. یا اگر شطرنجی را برای صفحه اینستاگرامتان انتخاب کرده اید، دقت کنید که محتواها را طوری بچینید که این را بهم نزند.

مهمترین عوامل در تولید محتوا و مدیریت پیج اینستاگرام در شبکه های اجتماعی مخصوصاً کیفیت اینستاگرام، جذابیت و خلاقیت آن است. کیفیت همیشه حرف اول را در بازاریابی دیجیتال و می‌زند و مخاطبی که با کیفیت خوب یک صفحه آشنا محال است آن را فراموش نمی‌کند. کیفیت در محتوا به نوع محتوای تولیدی دارد مثلاً در تصویری باید از عکس‌ها و ویدئوهای با کیفیت بالا استفاده کنید تا پیج‌تان طراوت لازم را داشته باشید. این امر در نوشتاری هم صدق می‌کند. برای مثال اگر متنی را در پست خود منتشر می کنید باید ساده، روان و بدون غلط املایی باشد تا خواننده را تا انتهای متن همراهی کند.

اینستاگرام با همه‌ی شبکه‌های مجازی متفاوت است و به جنبه‌های تصویری شخصیتی آن از محبوبیت بسیار زیادی برای خاطرات مردم دیگر است. از آنجایی که اصلی ترین کار اینستاگرام عکس ویدئو باید برای تولید یا تولید پیج خود حتماً از این دو فاکتور مهم استفاده کنید. حتی زمانی که اولین متنی را منتشر کنید سعی کنید تصویری زیبا، تاثیرگذار و مرتبط با آن متن را بیشتر مشاهده کنید زیرا چیزی که بیننده می‌شود عکس یا ویدئوی شماست.

آنچه گفته می‌شود قسمت یک محتوا، عکسی است که در آن پست قرار می‌گیرد پس برای انتخاب تصویر، نکاتی را باید رعایت کنید. در ادامه به توضیح این نکات می‌پردازیم.

در اینستاگرام یکی از مهمترین کارهایی که هر پیج برای رسیدن به آن جستجو می‌کند، مکث کاربر روی پست و درگیر شدن با آن است. شما می‌توانید از یک نقطه کانونی در عکستان، برای جذب کاربران استفاده کنید تا بیشتر روی تصویر شما بمانند. اگر عکستان خیلی شلوغ باشد، چشم را گیج می‌کند و برعکس می‌کند، جالب است که مغز ما به طور خودکار این محاسبات را انجام می‌دهد، بهتر است برای تولید محتوا در اینستاگرام وقتی کافی باشد و درباره آن تأمل کنید.

قانون یک سوم، یک قانون کلاسیک است که با کمک هر عکاسی می‌توانید آن را یاد بگیرید. برای اجرای این قانون، تصویر خود را به ۹ قسمت تقسیم کرد که جالب‌ترین ویژگی‌های عکس شما در تقاطع خطوط افقی و عمودی قرار گرفته است. همچنین می‌توان با قرار دادن نقطه کانونی در یک سوم تصویر، عکس خود را جذاب‌تر کرد.

استفاده از لبه‌های سفید در اطراف عکس اینستاگرام شما می‌تواند تأثیر بسزایی در مخاطب داشته باشد، نسبت به عکس بدون حاشیه، داشته باشد. همچنین حاشیه‌ها در تصاویری که شلوغ هستند و جایی برای استفاده می‌کنند، نمی‌توانند وجود داشته باشند، پس یکی از مهم‌ترین مواردی که حاشیه سفید دارد، نمی‌تواند از بیش از حد عکس شما جلوگیری کند. همینطور اگر شما قانون یک سوم و نقطه کانونی را نیز داشته باشید، که در قسمت‌های قبل توضیح داده شده، در عکستان رعایت کنید، از حاشیه سفید می‌توان مخاطبان بسیاری را جذب کرد.

برای جذب فالوور بیشتر در اینستاگرام، ایجاد تضاد در اجزای عکستان، می‌تواند کمک کننده باشد. این تضاد می‌تواند در رنگ‌ها، اشکال، اشکال، فونت، نور و… باشد. برای شروع می‌توانید از فیلترها و برنامه‌های ویرایش عکسی که در اینستاگرام وجود دارد استفاده کنید. برنامه‌های حرفه‌ای دیگری برای ویراش عکس وجود دارد ولی با همین ویرایش اینستاگرام می‌توان به نتایج مطلوب رسید، چرا که در عکس‌های اینستاگرام، تغییر در نور و ایجاد تضاد بیشتر است. در واقع پیدا کردن یک تضاد در عکس، می‌توان گام مهمی شود. زیرا با کمک آن می‌توان با مخاطب، او را ترغیب کرد به خواندن ادامه محتوای کرد.

بسیاری از پیج‌های اینستاگرام بدون هیچ شناختی از فالوورهایشان پست می‌گذارند و طبیعتاً این کار باعث می‌شود که مخاطبان آن‌ها را به آن‌ها برسانند. محتوایی که در صفحه نمایش داده می‌شود باید بر اساس شناختی که از مخاطبانتان دارید، زیرا برای آن‌ها پست می‌گذارید. این شناخت نسبی است و معمولاً بعد از گذشت چند وقت از پیج به دست می‌آید.

داشتن برنامه ریزی برای تولید محتوا در اینستاگرام، یعنی برنامه ریزی دقیق و داشتن برنامه ریزی برای انتشار محتوا. در حقیقت داشتن استراتژی به شما کمک می‌کند تا با ویژگی‌هایی بتوانید تولید کنید که هم باعث پیشرفت پیج شود و هم باعث افزایش مخاطبان شود. افراد در اینستاگرام به دنبال پیج‌هایی هستند که برای آن‌ها مفید هستند، به همین دلیل اگر در انتخاب خودتان دقت کنید و کیفیت آن را افزایش دهید در این زمینه می‌توانید ببینید.

قبل از اینکه با تولید محتوا وارد شوید، باید از موضوعات مورد نظر خود آگاه شوید. سعی کنید موضوعات را دسته بندی کنید و به موضوعاتی بروید که طرفداران زیادی دارند. استفاده از ابزارهای اینستاگرامی مانند هشتگ، منشن، تگ و… می‌تواند در افزایش بازدید پست شما نقش مهمی داشته باشد. اگر مخاطبان پیج شما را به یک دسته از پست‌ها نسبت به دسته‌ها بیشتر می‌بینید، می‌توانید از آن دسته‌های محبوب بیشتر تولید کنید.

ازآنجایی‌هایی که اینستاگرام این روزها ابزارهای سرگرمی مردم هستند، بیشتر از مردم در شبانه‌روز بیشتر در فعالیت‌های اینستاگرامی هستند. بنابراین می‌توان با انتشار پست‌های سرگرم‌کننده در آن ساعات، بیشتر به سمت خود بکشانید. اگر مردم بیشتر در چه ساعاتی در اینستاگرام کار می کنند، کار بسیار زیادی نیستند، کافی است چند روز در پست های مختلف در چه ساعاتی بیشتر مصرف کنید و به این ترتیب در همان ساعات پست هایتان را منتشر کنید. با استفاده از ابزار Instagram Insightsniz می‌توانید میزان فعالیت‌های کاربران خود را در اینستاگرام مشاهده کنید و فعالیت‌های آن‌ها را دقیق‌تر بدانید.

https://ext-6128785.livejournal.com/761.html

اگر دوست داشتی امتیاز دادن یادت نره!