درباره آلت تکست اینستاگرام alt text چقدر می خواهید و آیا از اهمیت آن در فرآیند رشد برند خود و فروش محصول آنلاین خود خبر دارید؟

ویژگی آلت تکست اینستاگرام Alt Text از قابلیت‌های موجود است که از نوامبر 2018 به فهرست ویژگی‌های این شبکه اجتماعی اضافه می‌شود. اما هنوز برای خیلی از اهالی این حوزه به ویژه تولیدکنندگان محتوا و بازاریابان شبکه های اجتماعی ناآشنا است.

فروشگاه‌های اینستاگرامی با این ویژگی بیش از پیش به بازرگانی خود نزدیک می‌شوند و از تأثیر عجیب آن در جذب و هدایت مشتری وفادار به سمت خرید لذت‌بخش می‌برند. اما آلت تکست را چگونه باید برای تصاویر تعریف کنیم؟ فرآیند نام گذاری تصاویر و آلت تکست به چه صورت است و چگونه استفاده از آلت تکست اینستاگرام چیست؟ پاسخ این سوالات را در این فرصت نگارشی با شما به اشتراک گذاشتن.

آلت تکست اینستاگرام (alt text) یکی از امکانات مفید و کلیدی در این نرم افزار است. برای اجرای سئوی اینستاگرام بهتر است با قابلیت alt text در اینستاگرام و روش استفاده از آلت تک اینستاگرام آشنا شوید. ادمینی که متن جایگزین عکس در اینستاگرام را جدی نگیرد میدان را برای بزرگان و رقبای خود خالی کرده است.

به طور کلی متن آلت تکست در دو حالت نمایش داده می شود: زمانی که سرعت اینترنت خیلی پایین است و عکس در همان اول به خوبی نمی شود و دوم این که شما عکس را برداشته اید. اما هنوز تگ به آن وجود دارد.

کاربر این متن را در حالت عادی مشاهده نمی‌کند، برای اینکه اصلاً کاربر نوشته نشده باشد. متن داخل آلت تکست بیشتر برای متن گوگل و بهینه سازی تصویر از نظر سئو نوشته می شود و کاربرد فنی دارد.

متن داخل آن می‌تواند یک کلمه یا جمله کوتاه باشد. آلت تکست در ظاهر قابل مشاهده نیست؛ اما قدرتی که در سئو دارد، کمتر از بقیه عوامل تاثیرگذار فنی نیست. اولین گام برای سئو تصویر، در نظر گرفتن آلت تکست است.

در اینستاگرام بخشی به نام جست و جو وجود دارد. در این بخش بر اساس فعالیت‌های شما، عکس‌هایی از اکانت‌های مختلف نمایش داده می‌شوند و علاوه بر آن، در بالای آن می‌توانید بر اساس کلمه کلیدی یا هشتگ جست و جو و پیدا کنید.

این بخش مانند مرورگر اینترنت است. وقتی که شما کلمه کلیدی یا هشتگی را در مورد آن می‌کنید، اکانت‌هایی که بیشترین رتبه را از نظر کلمه یا هشتگ دارند و به عبارتی مطابق با اصول سئو اینستاگرام وارد می‌شوند، به شما نشان داده می‌شوند.

این نکته را در نظر داشته باشید که نتایج جست و جو، ارتباطی با تعداد فالوورها کامل نیست بلکه به کلمات کلیدی و هشتگ‌های مورد استفاده مرتبط است.

در بخشی از تصاویر نمایش داده شده در بخش تصویر گوگل، عکسهای اینستاگرام نمایش داده می شود. تا قبل از این، تصاویر بر اساس کلمات کلیدی نمایش داده می شود. اما بعد از تغییر و اضافه شدن آلت تکست اینستاگرام، امکان نمایش بهینه‌تر تصاویر این شبکه اجتماعی در این موتور جست و جو وجود دارد و این می‌تواند یک نکته مهم را در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی داشته باشد.

· تصاویر اینستاگرام شما، به کاربران مرتبط با حوزه کاری شما که از کلمات کلیدی استفاده می کنند، در صفحه نتایج آن ها نمایش داده می شود.

· الگوریتم اینستاگرام روی تصاویر شما برای نمایش در بخش جستجوی حساب ویژه باز می‌کند.

· به برندینگ صفحه و شما کمک زیادی می‌کند.

ابتدا باید عکسی را در اینستاگرام بارگذاری کنید. سپس فیلتر عکس مورد نظر خود را انتخاب کرده و بعد گزینه بعدی را بزنید. در پایین صفحه بعدی و مکانی که شما کپشن مطلب را می‌نویسید، گزینه‌ای به نام «تنظیمات پیشرفته» قرار دارد. آن را انتخاب کنید. پایین صفحه، گزینه «Write Alt Text» را لمس کنید. متن آلت تکست اینستاگرام را بنویسید و سپس گزینه Done را لمس کنید. پس از آن، شما به صفحه قبلی باز گشت و پس از نوشتن کپشن، پست خود را در اینستاگرام انتشار داد.

هدف آلت تکست اینستاگرام کمک به بهبود سئو پروفایل شما و نمایش آن در جست وجوی کاربران بر اساس کلمات کلیدی خاص است. پس اول از همه جملات کاملاً کوتاه و توصیفی بنویسید. در این جمله حتما باید کلمه کلیدی اصلی را هم قرار دهید. برای اینکه راحت تر بتوانید کلمه کلیدی را پیدا کنید، خود را در جای خود قرار دهید که به دنبال مطلب مشابه عکس شما باشید. اگر شما باشید، چه کلماتی را می کنید. اینستاگرام این روزها در حال استفاده از مصنوعی مصنوعی است. الگوریتم این هوش مصنوعی می‌توان با استفاده از آلت تکست اینستاگرام در نمایش تصاویر بهتر در بخش اکسپلورر کاربران کمک زیادی کنند.

می‌توانید هنگام بارگذاری تصویر، متن آلت را به آن اضافه کنید یا آن را بعداً ویرایش و اضافه کنید. احتمالاً ممکن است که شبکه‌های اجتماعی، متن آلت را به صورت خودکار برای تصاویری از ابزارهای هوش مصنوعی ایجاد کنند.

متن آلت در اینستاگرام باید شامل کلمات کلیدی مرتبط باشد؛ اما نباید در پر کردن کلمات کلیدی افراط کنید. داشتن یک یا دو کلمه کلیدی مرتبط با موضوع پست پیشنهاد می‌شود؛ اما نوشتن فهرست از کلمات کلیدی ضرر دارد.

بهتر است نام شرکت یا نام خود را در متن آلت وارد کنید، بهتر است به شما کمک کنید و در اکسپلورر اینستاگرام می‌کند. نکته دیگر اینکه در متن آلت نیازی کلمات «عکس یا تصویر» را بنویسید. واضح است که این یک تصویر است. نوشتن این موارد باعث می‌شود که به این فضا بروید که می‌توانید از این فضا بنویسید.

برای نوشتن آلت تکست اینستاگرام (alt text) باید با آگاهی از حوزه تخصصی همان موضوع وارد عمل شوید. مشخص است که سئوی اینستاگرام مهم است و مطمئناً هم دارد، اینگونه نیست که سئوی اینستاگرام رعایت نشود و هیچ مشکلی هم برای برند شما پیش نیاید.

رقبای خود را دستکم نگیرید، دارای قابلیت alt text در اینستاگرام غیر قابل انکار است. کسانی که با استفاده از آلت تکست اینستاگرام آشنا هستند به خوبی می‌دانند که متن جایگزین عکس در اینستاگرام بسیار زیاد است.

اینستاگرام از تشخیص تشخیص اشیا و ابزارهای AI برای تعیین موضوع داخلی عکس استفاده کرده و برای آن یک آلت می‌نویسد. شما می توانید به تمام پست های اینستاگرام خود اضافه کنید. وقتی هر پست جدید را در اینستاگرام بارگذاری کنید، می‌توانید متن آلت خود را اضافه کنید و این بخشی از فرآیند بارگذاری پست شما است.

آلت تکست می تواند به رشد سئو شما کمک شایانی کند. اینستاگرام جستجوگر خاص خود را دارد که افراد می‌توانند با استفاده از هشتگ‌ها و واژگان کلیدی، شما را پیدا کنند. نحوه کارکرد این مرورگر اینترنت است که شما یک واژه را جستجو کرده و نتایج را برای شما نشان می دهد، در واقع این استراتژی به گونه ای طراحی شده است که شامل همان تکنیک های مرتبط با این موضوع است.

مراقب چند نکته اساسی باشید:

اول این که متن خود را کپی و پیست نکنید. نکته مهم این است که چیزی که می تواند مردم را به یاد داشته باشد و برای شما مهم تر است را بررسی کنید.

تا جایی که می‌توان واژگان کلیدی را در متن خود به کار برد. اگر متن مهمی در تصویر شما وجود دارد حتما آن را در آلت تکست خود بنویسید.

به طور کلی مراقب متن شما یا همان آلت تکست کوتاه و خلاصه باشید، دارای کلید واژه های اصلی پست شما باشد، توصیف کننده تصویر باشد و در نهایت اگر تصویر برای شخص خاصی باشد، کپی رایت هم ذکر شود!

الت تکست یکی از اصول طراحی وب در دسترس (طراحی وب قابل دسترسی) است. هدف اصلی آن توصیف عکس برای کاربران است که نمی‌تواند آن را ببیند. این شامل مرورگرهایی می‌شود که عکس را نشان نمی‌دهد و البته کاربرانی که به دلیل مشکل بینایی نمی‌توانند عکس را مشاهده کنند.

ایجاد متن alt به عکس اضافه کردن این اطمینان را برای شما می‌کند که همه می‌توانند از عکس سایت شما اطلاعات مناسب بیاورند را بدست آورند.

آلت تکست یک کپی از کپشن پست اینستاگرام شما نیست. و در واقع توصیف دقیقی از چیزهایی است که در تصویر شما وجود دارد. اضافه کردن متن‌های جایگزین تصاویر در اینستاگرام باعث می‌شود تا افراد با مشکلات بینایی نیز بهتر درکی از شما داشته باشند. حتی افراد نابینا نیز به کمک ابزارهای تبدیل متن به صدا می‌توانند از این متن استفاده کنند که شما به جای تصویر مورد نظر خود قرار می‌دهید می‌توانند استفاده کنند.

افزوده شدن قابلیت Alt text بر روی تصاویر در اینستاگرام، از آغازین اینستاگرام برای تبدیل شدن به یک جامعه بزرگتر با فراگیری بیشتر است. با گسترش این‌گونه قابلیت‌ها و باهوش‌تر شدن الگوریتم‌ها، جست‌وجو در اینستاگرام قدرت‌مندتر خواهد شد. بسیاری از کسب‌و‌ها با استفاده از این ویژگی‌ها بیشتر دیده می‌شوند و در اینستاگرام برای رشد آن‌ها راحت‌تر از محقق می‌شود.

وقتی صحبت از نوشتن متن آلت می‌شود نتایج نتایج را باید در نظر بگیرید تا خود را به مقدار برسانید. از نظر خواننده صفحه برای افراد نابینا یا کم بینا به نفع شماست که متنی متنی را کمتر از 125 کاراکتر نگاه دارید.

متن جایگزین شما باید محتوا و زمینه تصویر را توصیف کند. متن جایگزین شما باید شامل عناصر تجاری و شاخص های جستجوی مرتبط برای محصولات یا خدمات شما باشد.

ایده خوبی است که نام شرکت یا نام شخصی خود را نیز در متن آلتقرار دهید. این امر هم به رسمیت شناختن افراد است که شما را از صفحه خوان می‌خوانند و هم به نتایج جستجو برای برند شما می‌پردازند، صرف نظر از زمینه پست کمک می‌کند.