دیجیتال مارکتینگ
دیجیتال مارکتینگ

امروزه دیجیتال مارکتینگ به بخش مهمی برای تعامل با مشتری تبدیل شده است. البته مزیت‌های این نوع از بازاریابی بسیار زیاد است. برند کسب‌و‌کارها از طریق استراتژی دیجیتال مارکتینگ شناخته می‌شود.

برای کسانی که تازه وارد حوزه دیجیتال مارکتینگ می‌شوند، ممکن است پیشرفت و ترقی کمی سخت و دور از دسترس بنظر برسد. حال ما در این مقاله با بررسی 7 نوع از دیجیتال مارکتینگ مسیری روشن برای بازاریابی کسب‌و‌کار شما در دنیای دیجیتال ترسیم کردیم.

https://soodaro.com/

طراحی وبسایت نقش اساسی در دیجیتال مارکتینگ دارد. درواقع داشتن یک وبسایت سبب هدایت هدفمند مشتری در انتخاب محصول می‌شود. جالب است بدانید که اعتماد 94 درصد از مراجعه‌کنندگان به وبسایت، براساس طراحی وبسایت است. بنابراین طراحی وبسایت و استفاده از رنگ‌ها و تصاویر در دیجیتال مارکتینگ جذب مشتری را به همراه دارد. در دیجیتال مارکتینگ، طراحی وبسایت نقش مهمی در ایجاد اعتبار برای کسب‌و‌کار شما دارد. البته باید مطمئن شوید، وبسایت شما به خوبی در موبایل نمایش داده می‌شود.

سئو در دیجیتان مارکتینگ بعد از طراحی سایت برای کسب‌و‌کارهای آنلاین بسیار ضروری است. افزایش ترافیک وبسایت و یا هر پلتفرم دیگری مستلزم انجام سئو است. درواقع اگر می‌خواهید مشتری‌های زیادی را جذب کنید باید در صفحه اول گوگل قرار بگیرید.

سئو بر پایه کلمات کلیدی است یعنی با استفاده از کلمات کلیدی صفحه شما بطور غیرمستقیم در دید مخاطبان قرار می‌گیرد. در انتها گوگل طبق نتایج موتورهای جست‌و‌جو رتبه صفحه شما را تعیین می‌کند. علاوه بر کلمات کلیدی برگزیده، لینک‌سازی نیز نقش مهمی ایفا می‌کند. برای آشنایی بیشتر با انواع سئو در جهت ارتقای سریع‌تر پیج اینستاگرام، مقاله زیر را مطالعه کنید.

https://soodaro.com/blog/types-of-digital-marketing-methods
سئو یکی از روش‌های دیجیتال مارکتینگ
سئو یکی از روش‌های دیجیتال مارکتینگ

ممکن است طراحی وبسایت برای اکثر کسب‌و‌کارهای کوچک سخت بنظر برسد. اگر شما نیز کسب‌و‌کار کوچکی را مدیریت می‌کنید، رسانه‌های اجتماعی در دیجیتال مارکتینگ برای کسب‌و‌کار شما لازم است. به همین دلیل رسانه‌های اجتماعی مخصوصا اینستاگرام به محبوب‌ترین روش دیجیتال مارکتینگ تبدیل شده است. شما در این پلتفرم‌ها می‌توانید با تولید محتوای سرگرم‌کننده و جذاب با مشتری‌های خود ارتباط برقرار کنید. همچنین مقرون به‌صرفه بودن یکی دیگر از ویژگی‌های این نوع از بازایابی است. تمرکز اصلی شما باید بر جذب مشتری و تولید محتوای مناسب و باکیفیت باشد.

با اینکه فناوری در سال‌های اخیر پیشرفت چشم‌گیری داشته است، بازاریابی ایمیلی یکی از موثرترین انواع دیجیتال مارکتینگ است. عوامل زیادی در ایجاد این استراتژی نقش دارند که یکی از این عوامل، شخصی‌سازی ایمیل می‌باشد. شما از طریق بازاریابی ایمیلی حس ارزشمند بودن را به مخاطب انتقال می‌دهید. متن ایمیل شما می‌تواند شامل اطلاعاتی درباره کدتخفیف و دوره‌های مختلف باشد. درنهایت شما با ارسال پیام مستقیم به مخاطب ترافیک صفحه کسب‌و‌کارتان را افزایش می‌دهید و سبب افزایش فروش و تعامل می‌شوید.

ایمیل مارکتینگ
ایمیل مارکتینگ

رشد سریع در دیجیتال مارکتینگ همواره با بازاریابی محتوا امکان‌پذیر است. خلاقیت و ایجاد استراتژی‌های نو در بازاریابی محتوا باعث اعتماد و یک رابطه قوی بین مشتری و صاحب برند میشود. داستان‌سرایی، ویدئو‌های سرگرمی، پادکست‌ها و اشتراک‌گذاری اطلاعات مفید چند ایده برای بازاریابی موفق هستند. بطور کلی قبل از تولید هرنوع محتوا باید نیازسنجی کنید و با تجزیه‌و‌تحلیل محتوای مورد علاقه‌ مخاطب را تشخیص دهید. همچنین بهتر است با طرح مسئله مخاطب را با محتوای پیج درگیر کنید برای مثال از فواید پارچه‌های نخ خالص در فصل تابستان بگویید تا مخاطب این نیاز را در خود حس کند.

همچنین مخاطب نباید تصور کند شما فقط یک فروشنده هستید. شما با بازاریابی محتوا در طول زمان خواننده و مخاطب را به مشتری تبدیل می‌کنید و به کسب درآمد عالی می‌رسید.

https://soodaro.com/blog/content-writing-on-instagram

بازاریابی وابسته، محبوب و در عین حال ساده‌ترین نوع از دیجیتال مارکتینگ است. در بازاریابی وابسته، شما با معرفی و فروش هر محصول از یک شرکت دیگر حقوق دریافت می‌کنید. البته در صورت فروش محصولات پورسانت به شما تعلق می‌گیرد. همچنین اینفلوئنسرها نیز در بازاریابی وابسته مخاطب را در پست‌ها و وبلاگ‌ها درگیر می‌کنند.

https://soodaro.com/blog/earn-money-from-instagram

بازاریابی کلیکی نوع دیگری از انواع روش‌های دیجیتال مارکتینگ است. بازاریابی کلیکی بلعکس بازاریابی با سئو است یعنی شما باید برای تبلیغ محصولات خود هزینه لازم را پرداخت کنید. هنگامی که مخاطب از کلمات کلیدی برای جست‌و‌جو استفاده می‌کند، صفحات دارای تبلیغ را مشاهده میکند. سپس پس از کلیک به سایت مورد نظر هدایت می‌شود. اما اگر مخاطب بر سایت دارای این استراتژی کلیک کند ولی خرید نکند، شرکت سایت مربوطه همچنان موظف به پرداخت هزینه است.

دیجیتال مارکتینگ هرگز از زندگی ما انسان‌ها حذف نخواهد شد. برخی از روش‌های دیجیتال مارکتینگ مانند استفاده از رسانه‌های اجتماعی و سئو نتایج بهتری داشته است. برای تسلط بر دیجیتال مارکتینگ لازم است روش منحصر به فرد خود را انتخاب کرده تا در این بازار رقابتی موفق شوید.

اگر دوست داشتی امتیاز دادن یادت نره!